BLOC 2

PARES

OBJECTIUS GENERALS

-Potenciar la implicació dels pares en el procés educatiu dels seus fills.
-Evitar la des escolarització.
-Des dramatitzar i reduir el nivell d'angoixa dels pares en el pas de l'Educació
 Primària a la De: Secundària.

OBJECTIUS CONCRETS

-Informar sobre el procés d'inscripció i matriculació.
        -Fer el seguiment individualitzat del procés de matriculació
        -Notificar als organismes pertinents el possible perill de desescolarització.
        -Informar sobre el funcionament del centre i la seva fàcil accessibilitat al
         mateix centre i al seu professorat.

METODOLOGIA

La metodologia utilitzada amb els pares ha consistit bàsicament en les trobades informatives que es poden donar a l'escola o al mateix institut.

ACTIVITATS

-Reunió amb l'AMPA. Presentació del PROJECTE "EL PILOT DELS 12".
   - Reunió de presentació del  Projecte en la que es dóna a conèixer als pares la figura de l'educador/a i el seu paper din l'escola i en relació als alumnes i als IES de la zona.
    -Acompanyament a les Jornades de Portes Obertes que organitza l'IES pels pares i futurs alumnes.
    -Reunió de tancament del Projecte. En aquesta reunió es deman la valoració que fan els pares sobre l'experiència de canvi de Centre i l'adaptació dels seus fills a l'ESO.

CONCLUSIONS

En relació a les intervencions que s'han dut a terme amb els pares, hem pogut constatar que en la majoria de casos, totes aquelles angoixes i inquietuds que d'alguna manera verbalitzaven, un cop l'alumne s'ha integrat a l'Institut i ha demostrat que sap integrar-se al nou pla d'estudi, aquesta intranquil·litat força generalitzada ha desaparegut. Creiem però que s'ha de seguir treballant en aquesta línia (intervenció amb pares), el fet que ells puguin veure una persona externa al centre que treballa amb els seus fills durant el curs i que després també tindrà algun contacte amb ells quan siguin a l'IES, agrada i tranquil·litza molt als pares.

Hem pogut comprovar que en la majoria de casos l'origen de totes aquestes angoixes dels pares són el resultat d'una manca d'informació i alhora una baixa implicació d'aquests en el procés educatiu dels seus fiils/es, juntament amb el mite que hi ha al voltant de les llegendàries "novatades".

Un darrer aspecte a destacar des de l'aplicació del Projecte és el percentatge tan gran de pares que han assistit a les reunions informatives. Hem passat de no arribar a un 40% a quasibé un 100% aquest darrer curs.

TornarClica per tornar on estaves