Un perfum s’estructura en tres
tipus de notes que són els diferents termes utilitzats per
descriure les característiques del perfum. Cadascuna d’aquestes
notes es diferencien en la seva volatilitat. Així, les notes
més volàtils les anomenem notes de cap i són
les que sentim primer en olorar un perfum. Aquestes van seguides
de les notes de cor que són menys volàtils i les sentim
uns minuts després, és per això que les anomenem
l’ànima del perfum. I finalment tenim les notes de
fons que són menys volàtils i, alhora, actuen de fixador.
Per construir un perfum cal tenir en compte l’ordre en que
s’afegeixen cadascuna d’aquestes notes. Primer s’introdueixen
les notes de cor perquè, en ser menys volàtils, no
s’evaporen mentre fabriquem el perfum. Després afegim
les notes de cap, que són molt volàtils i necessiten
la presència de les notes de cor per retenir-les. El perfumista
ha de jugar amb aquests dos tipus de notes per construir el perfum
i, una vegada dissenyat és quan s’introdueixen les
notes de fons que matisen la seva estructura, tenint a més
la funció de fixar les notes més volàtils i
evitar la desestructuració del perfum.
Els autèntics perfumistes utilitzen en el moment de fer
les seves composicions el que s’anomenen un orgue de perfums.
Aquest orgue esta format per un gran nombre d’essències
i substàncies aromàtiques diferents.
Els perfums més utilitzats els
destinats a productes comercial que normalment tenen la utilitzat
d’emmascarar altre olors; i les utilitzades en la perfumeria
creativa cada cop més inclinada cap a un perfum monolític
|