El Procés

El primer que haureu de fer és organitzar-vos en grups de 3 o 4. Els processos que haureu de fer els haureu de fer bàsicament entre tots. Caldrà que feu una tasca d'investigació, una recopil·lació de la informació i per últim una elaboració de conclusions. Ja esteu ben organitzats? DONCS ANEM A COMENÇAR LA FEINA!!!

PROCÉS 1

En la primera part del treball haureu de consultar una web que ja us és familiar. Hau de fer l'observació del cicle de l'aigua. En aquesta pàgina haureu d'observar a partir de les animancions quin és el cicle que fa l'aigua des de que plou fins que acaba el seu cicle complet. La informació la trobaràs a la web i no t'oblidis de fer-ho per fases. http://www.edu365.com/primaria/muds/natural/aigua/index.htm

PROCÉS 2
    Haureu de consultar a la següent pàgina web per veure com es fa la repartició d'aigua a la terra. A la mateixa pàgina hi ha enllaços on hi podreu trobar totes les dades que us faran falta per la posterior investiació. Tingueu-la molt present. La direcció és aquesta que tens a continuació  http://www.xtec.es/centres/a8013184/schoolplus/grup5/AWEB5.htm

Haureu de mirar les dades relatives a "quina quantitat d'aigua hi ha al món?"

Haureu de consultar a la web "Quant consumim per persona i dia?" a la direcció http://www.xtec.es/centres/a8013184/schoolplus/grup5/quant%20consumim%20pers%20i%20dia.htm i fer un buidat de les dades obtingudes en una taula que, entre tots, podreu decidir i elaborar en un full a la manera tracicional (amb paper i llapis) o en un document de word dins d'unes taules que vosaltres mateixos proposareu i fareu de manera clara i precisa..
    Haureu d'observar una pàgina web on hi ha una explicació i valoració una mica crítica dels Usos i abusos recreatius de l'aigua. En aquesta pàgina s'explica l'impacte del turisme i de les construccions a nivell d'infraestructura que suposen i que poden afectar el medi. En aquest pas només caldrà que llegiu la pàgina web i que en parleu entre tots com si es tractés d'un debat, entre els components del grup.

PROCÉS 3
Una vegada heu fet la taula, heu de fer una reflexió al voltant de l'aigua, sobretot en aquells aspectes domèstics que podeu conèixer de primerà mà. Cal que obriu el word i que penseu algunes preguntes interessants per obtenir informació dels hàbits de consum domèstics de l'aigua. Les preguntes haurien de ser obertes, és a dir, que la resposta no sigui només o no.

Exemple de preguntes possibles per a l'enquesta::

- Digues totes les activitats de casa en les que utilitzeu l'aigua.

- Quantes vegades a la setmana engegueu la rentadora per rentar roba? I el rentaplats? Sempre estan plens?

Passeu aquesta enquesta a tanta gent del poble com us sigui possible, ja siguin familiars, coneguts, amics.... És important elaborar l'enquesta perquè us ajudarà a poder comparar els resultats obtinguts amb la informació que heu anat veient fins ara..

PROCÉS 4

Aquesta part és molt important. Haureu de demanar a l'ajuntament del vostre poble que us faciliti unes dades respecte el consum d'aigua. Per fer la demanda caldrà que utilitzeu el correu electrònic de l'escola. Per obtenir la direcció electrònica dels responsables de l'aigua del vostre ajuntament, podreu consultar la seva web (si no la sabeu la podeu buscar amb algun buscador) o demanar la direcció al vostre mestre.

Penseu que l'email que els feu arribar ha de ser escrit en un llenguatge formal i deixant ben clara quina és la vostra petició. Haureu de demanar que us donin les dadesmitjanes de consum del darrer trimestre, o si pot ser del darrer any dels habitants del vostre poble.

PROCÉS 5

Ja heu arribat al final del treball. Ara ja només us resta fer un buidat de la informació obtinguda que us sembli més rellevant i montar una presentació amb el Power Point. La presentació ha de contemplar els aspectes surgits de l'enquesta i també les dades que heu obtingut del vostre ajuntament. Ha de tenir una diapositiva d'entrada on hi hagi el títol de les presentació i els noms dels que l'heu elaborada. Tres o quatre diapositives explicatives de la investigació que heu dut a terme i una diapositiva al final amb algunes conclusions que n'haureu tret. Per si descobriu que alguns de vosaltres a casa vostra malgasteu massa aigua i voleu empendre mesures per solucionar això, podeu consultar aquestes dues pàgines on trobareu consells per estalviar aigua. Estalvi d'aigua potable i també a la web que ja heu visitat d'AGBAR però a l'apartat de Consells

Tornar a l'inici de la WQ
Segueix amb l'avaluació