GUIA DEL PROFESSOR |
Els exercicis TAF (Treball Amb Fonts) pretenen aproximar als alumnes a la manera de fer dels historiadors, o sia, constitueixen una eina vàlida per a iniciar als nois i noies en el treball històric basat en l'anàlisi de fonts primàries i secundàries.
Per una banda, aquest TAF persegueix endinsar-nos, com a docents, en la cerca de noves metodologies per treballar, en aquest cas, un tema de les Ciències Socials, la Revolució Industrial, utilitzant les possibilitats que ens ofereixen les TIC, i per una altra, caminar en la direcció de fer protagonistes als nostres alumnes del seu propi aprenentatge. Som conscients, però, que aquest tipus de Treball amb Fonts, proposat, en principi, per al Cicle Superior de Primària, requereix l’ajut i guiatge dels mestres que hi intervenim, sobretot pel que fa, no tant per a la resposta de les preguntes que es suggereixen, sinó per incentivar l’hàbit de fer-se preguntes que els propis alumnes s’han de respondre. Per facilitar l'anàlisi dels continguts i el debat s'han elaborat unes plantilles que es poden descarregar des de la Secció Missió. Segons la Tipologia de TAFs elaborada per Josep Lluís Fierro (creador dels TAF), aquest Treball amb Fonts sobre la Revolució Industrial es pot classificar, conjuntament, en les categories de Recerca i Integració. El TAF està dividit en quatre blocs del que tot seguit en citem les fonts consultades: 1 – Màquina de vapor 2 – Capitalisme 3 – Classe obrera 4 - Gran Bretanya (1750-1850) Per dissenyar el TAF hem utilitzat com a referents:
Com a mostra del treball realitzat podeu veure la següent presentació realitzada per un grup d'alumnes: |