#  
 

Guia didàctica

 

 

                                                                            Objectius.-

                                                                      1.-Identificar elements de l’entorn natural, analitzar la seva organització,                                                             les seves característiques i interaccions.

                                        2.-Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC, tant com a eines                                                             per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir                                                             coneixements.

                                        3.-Utilitzar recursos de les TIC. Cerca guiada de la informació a Internet.

Aquests objectius contribueixen a l’assoliment de les competències bàsiques de la manera que es detalla a continuació:

Competències comunicatives

Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita, visual i utilitzant les TIC per informar, per convèncer, per dialogar,

Competències metodològiques

Utilitzar habilitats per a la recollida i tractament de la informació,

Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.

Competències personals

Aplicar coneixements i habilitats en contextos familiars i del seu entorn,

                     Continguts.-

El món dels éssers vius

Observació, utilitzant mètodes directes i indirectes, d’organismes identificar-ne les diferències

Caracterització dels éssers vius per la seva capacitat de realitzar les funcions bàsiques: nutrició, reproducció i relació.

Valoració de la responsabilitat envers els animals domèstics.

Identificació i determinació d’animals l'entorn segons diferents criteris observables.

Identificació de les característiques i comportaments d'animals per adaptar-se al medi.

                   Organització de l'alumnat

Es treballa a l’aula d’ordinadors i també a l’aula ordinària.

A l’aula d’ordinadors cada nen i nena disposa d’un ordinador mentre que a l’aula ordinària es treballa en grup i en ordinadors portàtils.

Els treballs es revisen individualment a classe a l’ordinador de classe.

 

                   Temporalització

És una activitat pensada i preparada per a dur a terme el primer trimestre de Cicle Inicial

        Material:

-Llibres de la biblioteca (Puntedu)

-Llibres aportats pels nens i les nenes

-Pel·licules aportades per nens i nenes

-Vídeos Youtube.

-tota classe de joguines i materials en forma de gossos i gossets

 

                Recursos TIC

 

 

http://www.perrosdeasistencia.org/gossos/com-escollim.htm

(associació catalana de gossos d’assistencia)

http://blogs.ccrtvi.com/historiesgossos.php

(gossos tv3)

http://www.totcontes.com/view.php?p=C:gossoscotxes

(conte)

http://www.amimascota.com/perros.php?idioma=0

(tot sobre mascotes)

http://perros.com/

(tot sobre gossos)

http://www.perrosamigos.com/

(races de gossos)

http://www.adiestramientodeperros.com/

(ensinistrament)

http://www.sagarpa.gob.mx/ganaderito/comencan.htm

(què mengen, races etc)

http://es.youtube.com/watch?v=McMIo__BGk8

(Vídeo)

http://www.publijuegos.com/flash/bongopark.htm

(joc amb gossos)

http://usuarios.lycos.es/gtgosdatura/Educacio.htm

(educar un gos)

http://www.salonhogar.com/ciencias/animales/perros/index.htm

(Classes de gossos)

http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd99/ed99-0040-02/mamifero.html

(Els mamifers)

http://xarxa-omnia.org/ccbc/jocs/lletres-2.html

(joc per aprendre les lletres del teclat)