CUINA I BOTIGA
Núria Ramos, Trini Colomer, Magdalena Canalies
 

MATERIAL:

CUINA.

---Recipients de capacitat i forma diversa.

----Escorredora, colador, embut, ratllador, espremedora.

----Plats, gots, tasses, bols.

----Espàtules, culleres, ganivets, forquilles...

----Mà de morter i fusta de tallar.

----Pots, cassoles, paelles...

----Eixugamans, davantal, escombra, pala, fregalls i sabó.

----Cistell, moneder i monedes.

----Llibre de receptes.

----Cossis o palanganes.

BOTIGA

--Ingredients: galetes, llet, sucre, sal, cacau en pols, xocolata, verdures, fruites, oli, melmelada, formatge, torrades........

----Balança.

----Calculadora.

----Bloc de factures.

----Unitats de capacitat i pes.

----Caixa registradora.

----Monedes.

----Llista de preus.

Nš DE JUGADORS : un màxim de 6
NORMES
: Les normes es referiran als hàbits d'ordre i neteja, a part de les del joc de comprar i vendre. MODALITAT : Joc simbòlic.
CONTINGUTS:
1- Identificació d'atributs d'objectes o materials (dolç/salat, pesat/lleuger...). 2- Observació i manipulació de diferents materials per establir-ne relacions i veure com es transformen (relacions qualitatives i quantitatives). 3- Aplicació de l'operativitat sota l'aspecte quantitatiu (treure, afegir, més que, menys que...). 4- Observació dels canvis físics que es produeixen en els materials respecte a la conservació de la quantitat: relació canvi de forma per canvi de continent. 5- Estratègies davant el plantejament i solució de situacions diverses. 6- Reconeixement de figures geomètriques: quadrat, triangle, rodona i rectangle. 7- Representació gràfica de la solució de problemes matemàtics de mesura i càlcul, utilitzant el llenguatge matemàtic. 8- Assoliment d'hàbits d'ordre i neteja. 9- Observació i manipulació de la calculadora. CONEIXEMENTS PREVIS Cal que es coneguin prèviament les normes generals del treball per racons.
NIVELL ON S'APLICA
2n. Cicle d'Educació Infantil.
CONFECCIÓ DEL JOC
Cal muntar a l'aula una cuineta, amb taula, cadires i "armaris" i una botiga, amb taulell, com a part del racó de joc simbòlic.
APLICACIÓ DIDÀCTICA
Implica tenir organitzada l'aula per racons o tallers. La cuina i la botiga han de tenir un espai permanent dins l'aula i els nens hi aniran a jugar en petit grup, mentre els altres són a la resta de racons.