Ja tenim 13 anys !!!

PRESENTACIÓ I HISTÒRIA

Sorry, your browser doesn't support Java(tm).

QUI SÓM EL GRUP PERÍMETRE?

Actualment sóm mestres d’Infantil, Primària, i E.S.O., que ens reunim un dissabte al matí cada mes, per a compartir idees i experiències respecte de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques.
El febrer del 2002 celebrem el Xè aniversari de la vida del grup, fent una diada matemàtica i obrint aquesta pàgina web, amb un xic d’ història i d’activitats.

PER QUÈ ENS HEM APLEGAT?

En començar erem 25 mestres de primària, reunits a partir d’una mateixa inquietud per la manera de fer les matemàtiques a les nostres escoles, i pel desig comú de treballar per a millorar-la.
Sentiem la necessitat de preparar-nos millor nosaltres mateixos, de compartir les nostres descobertes, i d’escampar-les a tots els interessats.

QUÈ HEM FET DURANT 10 ANYS?

1. El primer temps va ser d’autodefinició, discussió i formulació dels principis fonamentals que inclouen els objectius que presentem més endavant.
  2. Tot seguit vam començar a treballar temes concrets en grups petits i vam oferir-ne els resultats en les 1es. Jornades, que van aplegar 150 persones.
  3. Segueix una època forta d’entusiasme i d’expansió cap enfora. El grup s’amplia amb mestres d’Educació Infantil.
  4. El 1995 celebrem les 2es. Jornades, de tema monogràfic, en el marc de la "Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas", i amb la col.laboració de companys experts de diversos llocs d’Espanya. A partir d’aquí, el grup es dóna a conèixer més enllà de les comarques gironines i fins avui manté contactes i participa en actes a nivell estatal.
  5. Passem una temporada en que predomina la necessitat de la nostra formació personal .Amb aquest fí organitzem debats, sessions i xerrades. Els resultats repercuteixen en les 3es. i 4es. Jornades.
  6. També hi ha hagut moments de desànim, amb dificultats que venen de fora i de dins nostre, però mai no hem deixat de compartir-les i això ens ha permès tornar a agafar forces.
  7. Ara, al cap de 10 anys, ens sembla que tanquem un cicle i en comencem un de nou. Sabent que la nostra feina no és mesurable per resultats inmediats però que el seu valor és molt gran, volem assumir novament un compromís de cara a l’educació matemàtica de la mainada del nostre pais.

DESITGEM QUE AQUESTA PÀGINA WEB SIGUI UNA PORTA OBERTA:

• Per a tots aquells i aquelles que vulguin venir a compartir amb nosaltres
  • Per anar descobrint com hem de fer les matemàtiques a l’escola
  • No pas d’una manera brillant ni molt estructurada
  • Més aviat d’una manera senzilla, assequible a tothom
  • Però sí per a treballar amb constància i amb molta esperança
  • Tot per a què els nens i nenes estimin més les Matemàtiques!

Mª Antònia Canals – coordinadora.