Iniciació a la mesura de superfície a CM i CS.
Introducció del centímetre quadrat.

Abans d'introduir unitats convencionals, n'utilitzarem d'altres que els nens ja hagin manipulat.

 

3.- Descoberta de les primeres fòrmules.

3.1.- Àrea del rectangle.

3.2.- Àrea del triangle.

Diuen:

"Si no podem esbrinar la superfície d'un triangle, el podem ajuntar amb un altre triangle igual, i quan haurem trobat la superfície del rectangle que s'ha format, la dividirem per dos."

 

A partir de figures poligonals senzilles i amb l'ajut de material els alumnes descobreixen les primeres fòrmules.

 

3.4.- Altres àrees:

Poden trobar moltes àrees descomposant les figures en rectangles i triangles.

Descobreixen fàcilment la del paral.lelogram, canviant de lloc el triangle.

És interessant veure com descobreixen més coses, per exemple, per calcular l'àrea de polígons regulars. Diuen:

Tots els polígons es poden dividir en triangles. Per mesurar-los s'ha de fer de la següent manera:

1er mode: Busquem el perímetre del polígon regular.
El multipliquem per l'apotema, que és l'altura d'un triangle.
Ho dividim entre dos, ja que són triangles.



2n. mode: Dividim el polígon en triangles
Busquem l'altura d'un dels triangles
Busquem l'àrea del triangle (bxh/2)
Multipliquem l'àrea d'un triangle pel nombre dels trianglesque hi hagi al polígon
Com que la base x 6 ens dona el perímeter de l'hexàgon, podem dir que Pxa/2 és la fòrmula de tots els polígons regulars.