Iniciació
a la mesura de superfície a CM i CS.
Introducció
del centímetre quadrat.
Abans
d'introduir unitats convencionals, n'utilitzarem d'altres que
els nens ja hagin manipulat.
|
3.-
Descoberta de les primeres fòrmules.

3.1.-
Àrea del rectangle.

3.2.-
Àrea del triangle.
 |
 |
 |
Diuen:
"Si
no podem esbrinar la superfície d'un triangle, el podem ajuntar
amb un altre triangle igual, i quan haurem trobat la superfície
del rectangle que s'ha format, la dividirem per dos."
|
A partir
de figures poligonals senzilles i amb l'ajut de material els alumnes
descobreixen les primeres fòrmules.
|
3.4.-
Altres àrees:
Poden
trobar moltes àrees descomposant les figures en rectangles i triangles.
Descobreixen
fàcilment la del paral.lelogram, canviant de lloc el triangle.
És
interessant veure com descobreixen més coses, per exemple, per
calcular l'àrea de polígons regulars. Diuen:
Tots
els polígons es poden dividir en triangles. Per mesurar-los s'ha
de fer de la següent manera:
1er
mode: Busquem el perímetre del polígon regular.
El multipliquem per l'apotema, que és l'altura d'un triangle.
Ho dividim entre dos, ja que són triangles. |
2n.
mode: Dividim el polígon en triangles
Busquem l'altura d'un dels triangles
Busquem l'àrea del triangle (bxh/2)
Multipliquem l'àrea d'un triangle pel nombre dels trianglesque
hi hagi al polígon
Com que la base x 6 ens dona el perímeter de l'hexàgon,
podem dir que Pxa/2 és la fòrmula de tots els polígons
regulars.
  
|