
Iuvenes dum sumus (bis) post
jucundam juventutem, post molestam senectutem nos habebit humus, nos habebit
humus.
Ubi sunt, qui
ante nos - in mundo fuere? (bis)
Adeas ad inferos - transeas ad supros hos si vis videre, hos si vis videre.
Vivat
academia - vivant
profesores! (bis) vivat membrum quodlibet,
vivant membra quaelibet semper sint in flore, semper sint in flore.
PRESENTACIÓ DE TONI PERULLES I RULL
El meu perfeccionament de mestre sorgeix a partir de la finalització
del meu programa de doctorat INNOVACIÓ CURRICULAR ( juny de 1991), desenvolupat
pel Departament d'Educació i Psicologia a URV a Tarragona, i es continua
amb l'acabament del meu mestratge en INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
I ASSESSORAMENT CURRICULAR (juny 1993) que fou el primer que impartí
el Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, Universitat de
Bacelona.
LA RAÓ DEL MEU CURS
Considero que mitjançant aquesta pàgina puc mantenir una finistra
oberta pemanent per tal d'establir intercanvis més didàctics amb
els companys sobre la meua especialització i els treballs realitzats
corresponents i els presents que es vénen tot aprofundint sobre
- L'ORGANITACIÓ ESCOLAR I LA DEPARTAMENTALITZACIÓ COM A EINES
D'INNOVACIÓ EDUCATIVA: EL DEPARTAMENT D'ORIENTACIÓ.
- LA REFORMA VERS LA DIVERSITAT DELS CENTRES I DELS ALUMNES.
I els practicums:
- INTERESSOS PROFESSIONALS A L'ADOLESCÈNCIA I LA JOVENTUT.
- L'ORGANITZACIÓ DELS GRUPS FLEXIBLES A L'ESCOLA.
- LES NECESSITATATS FORMATIVES DE LA JOVENTUT QUE ES DEMANEN A LA REFORMA
DE L'ENSENYAMENT.
PUBLICACIONS DE TONI PERULLES I RULL
(He d'inserir els dos anys i mig que hi manquen, cosa que realitzaré al més aviat possible, però es pot intuir que estudio)
- (2002): "Tasca orientativa als webs" en Educaweb.com.
Educaonline, S.L.( Article monogràfic sobre Orientación)
http://www.Educaweb.com
- (2002) "Tutoria telemàtica en una assignatura universitària"
en 2nd. European Conference on Information Technologies in Education and
Citizenship: A Critical Insight. Universiitat de Barcelona, juny. Difusió
en CD-ROM.
- (2001) "La possible configuració del Departament d'Orientació
a l'ESO a Catalunya" en Repensar la Pedagogia, Avui. Societat
Catalana de Pedagogía, Barcelona, Document del Seminari de Tardor,
Barcelona.
- (2000) "Música del Renaixement: el Cançoner del duc de
Calàbria. Elements educatius" en L'Occidental nº 20.
Roquetes.
- (1999) "Les aptituds de la persona" (1ª part) en L'Occidental
nº 74. Roquetes.
- (1999): "Interessos professionals entre dotze i setze anys i psicopedagogia"
dins Butlletí de la Societat Catalana de Pedagogia, monogràfic
nº 4, Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, (pp. 41-54).
- (1998) "L'art d'educar d'En Joan Bosco" en Parlem nº
29 de l'IES de l'Ebre. Tortosa.
- (1998) "El científic Landerer" en Informatiu Jesusenc
nº 108. Jesús.
- (1996): Temes diversos sobre La Reforma en CD-ROM Reforma, ICE de
la Universitat de Barcelona, Barcelona, gener. Autor dels documents integrants:
La configuració de l'actual reforma educativa, Atenció a la
diversitat I i II, Per a atendre els alumnes diferents als centres, Consideracions
sobre l'èxit escolar (assaig), Funcions de l'orientador psicopedagògic,
Necessitats immediates de la Reforma a l'ESO, Els interessos capdavanters
de l'organització i de l'orientació educativa, Quelcom sobre
l'orientació edjucativa personal i professional a l'Ensenyament Secundari,
Orientació i atenció a la diversitat.
- (1995): "Necessitats immediates de la Reforma a l'Ensenyament Secundari
Obligatori (ESO)" dins Revista d'Orientació Escolar vol
VII, nº 14, ACOEP, Barcelona, (pp. 31-4).
- (1995): "Agrupaments flexibles per als alumnes. Treball en equip
dels professors" dins Jornades d'Innovació Educativa a Catalunya.
Experiències d'Innovació Educativa. Aspectes organitzatius,
Barcelona, Departament d'Ensenyament, DGOE, UB, UAB i URV de Tarragona. Col·lecció
Experiències d'Innovació Educativa 2.
- (1994): "Comentaris sobre aquesta Reforma Educativa: sobre l'ensenyament
secundari de la Reforma" dins La Veu del Baix Ebre, nº 1907,
setembre, Tortosa.
- (1994): "L'orientació a l'ESO, perspectiva de futur" dins
de la recopilació V Jornades sobre Orientació Psicopedagògica
i Atenció a la Diversitat, ACOEP, Barcelona, març, pp. 203-208.
- (1993): "Infants hiperactius i estratègies educatives"
dins Guix nº 193, novembre, pp. 53-7.
- (1993): "El nen hiperactiu" dins Crònica d'Ensenyament
nº 60, novembre, pàg 6-7.
- (1993): "La reforma vers la diversitat dels centres i dels alumnes"
dins Document de síntesi: Intervenció psicopedagògica
i assessorament curricular, Departament de Psicologia evolutiva i de l'Educació,
Universitat de Barcelona.
- (1993): "Unitat de Programació: Un món solidari",
una per al CM i una altra per al CS de l'EP dins 5ª Setmana Escolar
organitzada pel CRP del Baix Ebre, Torosa.
- (1992): "Per a la reforma i els nous curricula d'educació"
dins Valors humans i religiosos a l'ensenyament, Bisbat de Tortosa.
Comprèn des de 8è. d'EGB, FP, BUP i COU tot abraçant
centres educatius públics i concertats de les comarques Baix Ebre,
Montsià, Terra Alta, Ribera d'Ebre, Priorat, Baix Maestrat i Ports
de Morella.
- (1992): "La hiperactivitat i les estratègies educatives".
Tesi de llicenciatura. Premi en Societat Catalana de Pedagogia. Barcelona.
- (1991): Organització escolar i departamentalització com a
eines d'innovació educativa en Departament d'Educació i Psicologia,
Tarragona. (Tesi en revisió per a la corresponent lectura). Aquesta
darrera activitat és a la impremta de la Societat Catalana de Pedagogia,
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans, i es troba tot pendent de publicar-se
al seu corresponnt Butlletí. Aquesta feina es completa amb l'activitat
descrita al següent parràgraf, tramesa a l'esmentada institució.
- Etc.
Relació de mèrits