A1) Juguem a parells i senars!

Icona iDevice A1-a) Feu cinc partides i anoteu els resultats.

Necessiteu un dau i 18 fitxes per cada dues persones.

Jugueu de dos en dos. Decidiu qui tindrà parells i qui senars. Per anotar els resultats utilitzareu un full 1 (full1.pdf) imprès, que conté cinc taules en blanc com la Taula 1, i que us repartirà el vostre professor./a (recordeu que al final cal lliurar tots els fulls al professor/a).

Icona iDevice Com els hi ha anat a les altres parelles?
A1-b) Entre tota la classe, quantes partides ha guanyat qui ha escollit senars?

A1-c) Entre tota la classe, quantes partides ha guanyat qui ha escollit parells?

A1-d) Creieu que el joc és equitatiu? Doneu raons de la vostra resposta i discutiu-les amb tota la classe.

Responeu les preguntes i feu les vostres reflexions en el Guió de l'Alumne, amb paper i boli.

Icona iDevice Perquè no és equitatiu aquest joc?
A1-e) Observeu les segones files del vostre full 1 i compteu quantes vegades ha guanyat punts cada persona. Què observeu?

A1-f) Tot i que tothom ha guanyat punts aproximadament el mateix nombre de vegades, perquè el joc no és equitatiu?

A1-g) Com modificaríeu el joc perquè fos equitatiu?

Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License

Jocs d'Atzar