a5) Apleguem els resultats de tota la classe

Icona iDevice Com ho podem fer?

Aquesta activitat la podem fer amb un l'ordinador i canó de vídeo, entrant els resultats per parelles en un mateix full de càlcul preparat (una còpia del document experiment_A.xls). Les parelles poden anar passant a l’ordinador i entrant les dades una persona mentre l’altre els hi dicta.

 

Si disposeu d’un ordinador per persona a classe, és possible fer l'activitat tots a l'hora. Heu de demanar al professor o professora que pengi una còpia del document experiment_A.xls a GoogleDocs i us enviï l'adreça al vostre email, o bé que hi posi un enllaç en el Moodle de l'assignatura. En aquest cas, si no acabeu d’entrar les dades a classe ho podreu acabar també des de casa.


Un cop tenim les dades entrades en el full de càlcul, observarem el diagrama de barres de les freqüències de tota la classe (que surt automàticament perquè està programat), i respondrem les preguntes següents:


Icona iDevice Els paràmetres de centralització

a5.1) Quin és el MODE de tota la classe, pel nombre 5? I pel nombre 2?


a5.2) Quina és la MEDIANA de tota la classe, pel nombre 5? I pel nombre 2?


a5.3) Quina és la MITJANA de tota la classe, pel nombre 5? I pel nombre 2?

 

Responeu les preguntes i feu les vostres reflexions en el Guió de l'Alumne, amb paper i boli.



Icona iDevice
Com es calcula la mitjana?
Icona de Pregunta iDevice

Hi ha alguna diferència entre començar el joc del parxís amb cinc o amb un dos?

  
Si
No

Icona iDevice No oblideu desar tot el material al acabar la classe!

No perdeu els daus!

Els necessitarem per jugar una partideta quan acabem tota l'experimentació!


Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License