Les angulacions
      En prendre vistes amb una càmera, normalment l'eix òptic (línia imaginària que uneix el centre de l'enquadrament amb el centre de l'objectiu) de la càmera coincideix amb la línia recta que va des del nostre punt de vista fins a l'horitzó. Però en lloc d'això, pot formar diverses angulacions amb respecte a ell i llavors la càmera adopta diverses posicions o angulacions. L'angulació és la diferència que hi ha entre el nivell de la presa i el motiu que es filma.
       
        Normal. El nivell de la presa coincideix amb el centre geomètric de l'objecte o bé amb la mirada de la figura humana. La càmera està situada a l'alçada dels ulls dels personatges, independentment de la seva postura. 
       
        Picat. Càmera inclinada cap al terra. Serveix per a descriure un paisatge o un grup de personatges, expressa la inferioritat o la humiliació d'un subjecte, o la impressió de pesadesa, ruïna, fatalitat... 
       
        L'eix òptic pot arribar a ser totalment perpendicular a l'eix horitzontal, mirant la càmera cap avall ("vista d'ocell"). 
       
        Contrapicat. Càmera inclinada cap amunt. Físicament allarga els personatges, en crea una visió deformada; expressa exaltació de superioritat, de triomf... L'eix òptic pot arribar a ser totalment perpendicular a l'eix horitzontal, mirant la càmera cap amunt ("vista de cuc"). 
       
         Inclinat. Si la càmera és inclinada, aleshores l'angulació també ho és i el pla que s'obté també. 
      Angulació impossible. S'ha aconsegueix per mitjà d'efectes, trucatges, manipulació del decorat... (una imatge presa des de dins d'una nevera oberta, p.ex.) La subjectiva és quan el visor de la càmera s'identifica amb el punt de vista d'un dels personatges creant una sensació de perspectiva subjectiva o mediatitzada. 

      La perspectiva favorable: Un bon enquadrament és aquell en què tots els elements necessaris en el moment de la descripció o narració cinematogràfica mostren les seves formes en millors condicions de visibilitat.
       

        En el rostre humà, la perspectiva favorable no és ni la posició frontal ni la de perfil a la càmera, sinó la posició de 3/4. 
       
       Menú