L'Itàlia feixista

"Capbussada sobre la ciutat" (Tulio Crali, 1939, Itàlia)

Pintura i escultura:

Malgrat que al llarg del règim feixista de Mussolini les tendències pictòriques no sempre foren iguals, es pot parlar d'una inclinació global cap al futurisme: es tracta d'un estil heroic, bel.licista, obsessionat per les màquines. Els seus autors treballaren els temes de la velocitat i del vol representats de dues maneres: com a analogies còsmiques, o com a vistes aèries vertiginoses d'avions baixant en picat sobre el paisatge.

escultura a l'Estadi dels Marbres (Bernardo Morescalchi, 1932, Itàlia)

Les escultures són al.lusives i acadèmiques, impregnades de retòrica feixista, i imatges conformistes fetes amb un formalisme buit de significat. Contribuïren a la construcció del mite del fervor, optimisme, eficiència i vigor nacionalistes.

Palau de Recepcions i Congressos. EUR (Adalberto Libera, 1938-42, Itàlia)

Arquitectura:

L'arquitectura feixista ve a ser una metàfora del restabliment de l'Imperi Romà, on el culte a l'antiga Roma esdevé objectiu prioritari. En els seus edificis es combinava la modernitat amb la monumentalitat classicista.

Menú