"Capbussada
sobre la ciutat" (Tulio Crali, 1939, Itàlia)
Malgrat que al llarg del règim feixista de Mussolini les tendències pictòriques no sempre foren iguals, es pot parlar d'una inclinació global cap al futurisme: es tracta d'un estil heroic, bel.licista, obsessionat per les màquines. Els seus autors treballaren els temes de la velocitat i del vol representats de dues maneres: com a analogies còsmiques, o com a vistes aèries vertiginoses d'avions baixant en picat sobre el paisatge.
escultura a
l'Estadi dels Marbres (Bernardo Morescalchi, 1932, Itàlia)
Palau de
Recepcions i Congressos. EUR (Adalberto Libera, 1938-42,
Itàlia)
L'arquitectura feixista ve a ser una metàfora del restabliment de l'Imperi Romà, on el culte a l'antiga Roma esdevé objectiu prioritari. En els seus edificis es combinava la modernitat amb la monumentalitat classicista.