L'ItÓlia feixista

"Capbussada sobre la ciutat" (Tulio Crali, 1939, ItÓlia)

Pintura i escultura:

Malgrat que al llarg del rŔgim feixista de Mussolini les tendŔncies pict˛riques no sempre foren iguals, es pot parlar d'una inclinaciˇ global cap al futurisme: es tracta d'un estil heroic, bel.licista, obsessionat per les mÓquines. Els seus autors treballaren els temes de la velocitat i del vol representats de dues maneres: com a analogies c˛smiques, o com a vistes aŔries vertiginoses d'avions baixant en picat sobre el paisatge.

escultura a l'Estadi dels Marbres (Bernardo Morescalchi, 1932, ItÓlia)

Les escultures sˇn al.lusives i acadŔmiques, impregnades de ret˛rica feixista, i imatges conformistes fetes amb un formalisme buit de significat. Contribu´ren a la construcciˇ del mite del fervor, optimisme, eficiŔncia i vigor nacionalistes.

Palau de Recepcions i Congressos. EUR (Adalberto Libera, 1938-42, ItÓlia)

Arquitectura:

L'arquitectura feixista ve a ser una metÓfora del restabliment de l'Imperi RomÓ, on el culte a l'antiga Roma esdevÚ objectiu prioritari. En els seus edificis es combinava la modernitat amb la monumentalitat classicista.

Men˙