tira còmica modificada per Manel Morral
Com m'he format
Quant feia 4t de carrera vaig trobar feina de recepcionista en uns laboratoris de reactius biològics i vaig veure que això del treball d'oficina no era per mi. A l'estiu vaig treballar de profe en una acadèmia. Tota una experiència, us ho asseguro. Vaig llicenciar-me en filologia anglesa per la Universitat de Barcelona l'any 1991 i vaig començar a treballar de professora d'anglès a secundaria malgrat la meva experiència docent era pràcticament nul.la. La primera feina la vaig trobar a l'escola privada-concertada Escoles Minguella a Badalona. D'allà vaig anar a parar a un institut públic, l'IB Manel de Cabanyes a Vilanova i la Geltrú. I d'allí al l'IES Celestí Bellera a Granollers on vaig fer immersió en la reforma i vaig aprendre moltes coses que m'han marcat en la meva professió. I ara, bé doncs sóc a l'institut d'Argentona, l'IESArgentona . Torno als origens. Des d'això de l'escola de Badalona ja han passat un bon grapat d'anys anys!!! (Com passa el temps!!!!).Al llarg d'aquests anys m'he anat formant a través del dia a dia, de llibres i de cursets.

Alguna cosa que la gent no sap de mi
Els companys no solen saber gaire coses de mi. No solc explicar la meva vida a la feina. Un detall curiós. Quan em vaig despedir dels companys de l'IES Celetí Bellera em van fer un obsequi amb una nota que deia: "Per una dona distinguida i misteriosa."
Una llibreteta i un boli.
Alguna cosa que sempre porto amb mi
El meu millor moment fent de professora
No crec que en tingui sel.leccionat cap en especial. Simplement hi ha dies que surto d'una classe que ha funcionat i penso que tinc sort que em paguin per fer aquesta feina.
El meu pitjor moment fent de professora
Un grup de 2n d'ESO amb qui no vaig saber connectar. Saltaven xispes a cada intent. Una moment per recordar com una anècdota i per oblidar després.
La persona que més ha influenciat la meva feina
La Josefina Quintana - una excel.lent professora durant els meus anys a l'IES Celestí Bellera..
La meva anècdota preferida a classe
Recordo un alumne de 2n de batxillerat que no havia fet mai anglès a la secundaria. Havia fet francès però al meu institut només feiem anglès de primera llengua. Una tarda d'hivern, en una classe força petita on hi feia molta calor vaig demanar un voluntari. Ell va alçar la mà, va començar i des de la primera ratlla fins a la última tant els seus companys com jo no no vàrem poder parar de riure davant la perplexitat d'aquest. La seva barreja d'accent català i francès lleguint en anglès van ser un còctel explosiu. Un cop va acabar ens va demanar què ens passava. Però no vàrem poder articular paraula. Ens havia agafat un atac de riure col.lectiu. Com vaig poder em vaig calmar i li vaig dir que no passava res, que simplement algú havia començat a riure i que haviem acabat enriolant-nos tots. No sé si em va creure o no, el cert és que no va tornar a fer de voluntàri per lleguir en veu alta en tot el curs.
El meu èxit més gran
No saber ser prou flexible en situacions complicades.
Alguna cosa que lamenti
Perdo els nervis amb massa facilitat i m'enfado sovint..
El meu error més gran
Un llibre que he trobat molt útil
Frogs into Princess de Richard Bandler i John Grinder. Em va donar 'food for thought'.
Un tema que trobi complicat d'ensenyar
obrir portes cap el món que ens envolta.
Els diferents usos del verb tenses. No em convenç gens la visió atomista i a vegades simplista dels llibres de text.
Com m'agradaria que em recordessin com a professora
Com jo recordo alguns dels meus professors. Com algú que cuidava el que feia, com ho feia i es preocupava dels alumnes que tenia al davant. Com algú honest i autèntic.
Ensenyar anglès és ...
Els 8 anys que vaig fer de coordinadora de batxillerat. Tirar endavant amb el batxillerat experimental, amb les successives noves versions, amb el batxillerat artístic. Tot un repte que vaig portar endavant amb un equip de professionals dels que costa tornar a trobar.

inici | biografia | a la feina | recursos | projectes | links | e-mail Clara cespelt@pie.xtec.es