COMENIUS 1 PROYECTOS ESCOLARES COMENIUS

Títol

Aprendiendo en Europa

Tema

Intercanviar informació sobre els respectius països, el sistema educatiu, la família, el temps lliure i els interessos dels alumnes

Nivell educatiu

2n ESO

Participació europea

Centre coordinador:

Sekundarschule  “Wilheim von Kügelgen” - Alemanya

Centre associat

Hauptsschule Nussdorf-Debant - Àustria

Materials elaborats

Pòsters, qüestionaris, grabació en suport d’àudio i vídeo d’activitats fetes a l’aula, dossiers, pàgines web, postals, calendaris, cartes en format electrònic, articles per la revista escolar i diaris locals.

DADES DEL CENTRE

Nom

IES Celestí Bellera

Municipi

Granollers

Comarca

Vallès Occidental

Delegació territorial

Barcelona Comarques

Nivell de participació

Associat

Professora responsable

Clara Espelt

Participants

alumnes

84  de 2n ES0

professorat

CONTINGUTS

Fases del projecte per al present curs

veure pla de treball

Avaluació

Valoració

La marxa general del projecte és bona: els alumnes estan aprenent que en altres països no tant llunyans hi ha nois i noies amb uns interessos similars però que alhora tenen una cultura diferent i fan les coses d’una altra manera, cosa que els sobte a vegades. Les dues escoles, l’alemanya i l’austríaca participen de forma diferent. D’una banda, l’alemanya, al ser la coordinadora i haver-nos vist, té més clar quines coses cal anar fent i va complint amb el que havíem acordat. D’altra banda els austríacs van tenir un problema d’infrastructura que encara arrosseguen: no van poder començar les classes fins l’octubre ja que l’edifici nou encara no estava acabat, i per tant no van poder començar les activitats com la resta. A més a més tampoc s’han pogut veure amb les alemanyes i la comunicació via e-mail o telefònica es veu que no sempre és fàcil. Crec que fan el que poden donada la seva situació, i que de cara al curs vinent ja estaran més situats. El maig d’enguany hi ha una trobada a Alemanya on tots ens podrem veure i podrem parlar i valorar el que hem fet i el que ha passat.