NORD ALEMANYA

estiu 2017

ESPOLLA - BÜHL

Sortim d’Espolla a les 6 del matí i arribem a Bühl a les 17 de la tarda.Ens parem a la sortida de Lyon ( sortida 5 de la A42 BEYNOST) on trobem un supermercat Leclerc i podem comprar i fer benzina molt més barata). Vam dormir a l’hotel Kloster Maria Hilf on ens vam donar una habitació molt millor que la de fa dos anys.Vam decidir no moure’ns de la ciutat i vam anar a fer una volta i veure una cervesa.El poble és molt bonic ens va sorprendre l’ambient que hi havia al centre.

BÜHL – KEHRUM

Vam sortir de Bühl en direcció a Xanten. Vam arribar a l’hora de dinar i a la tarda vam visitar Xantem : la catedral, Museu Romà + Parc Arqueològic ( obert fins a les 18h). El Parc arqueològic em va decebre una mica ja que hi ha molt poques restes. Les reconstruccions estan molt ben fetes i la idea per fer-ne un lloc d’estudi molt bona.Cap al vespre vam anar a visitar l’església de Sant Nicolau a Kalkar. Vam dormir a l’hotel: GreenLine Landhaus Beckmann, vam estar molt bé, l’habitació una mica petita.

KEHRUM – BREMEN

Vam sortir molt aviat al matí i vam visitar Münster ( catedral). La ciutat de Münster té un centre molt tranquil amb una plaça rodejada d’edificis interessants. La catedral impressionant amb un claustre gòtic petit i acollidor. Al matí també vam intentar visitar els dolmens que es troben al costat de Visbeck, no vam tenir èxit, vam fer moltes voltes però no estaven indicats i al final ens vam cansar i vam marxar en direcció Bremen . En aquesta ciutat vam dormir a l’hotel: Best Western Hotel Bremen East on ens van tractar molt bé ( ens van deixar entrar abans d’hora ). A davant mateix de l’hotel sortia el bus per anar al centre. La ciutat de Bremen no és molt gran però té moltes coses interessants ( catedral, plaça major, ...) Un cop visitat el centre cal fer una volta per la zona del port i el barri de comerciants i pescadors on hi podem trobar carrers estrets i moltes cases antigues de rajol vermell.

BREMEN –FRIEDRICHSTADT

Vam sortir molt aviat en direcció Husum. Vam dormir a la petita ciutat de Friedrichstadt. Pel camí ens vam parar a fer una petita volta pel Steinzeitpark dithmarschen , un parc prehistòric on hi havia alguns dolmens, no vam entrar per que era molt car i vam aprofitar per visitar un camí que sortia del pàrquing on van poder veure algunes restes.Vam anar a dinar a Husum on vam menjar en un lloc de peix molt bé. A la tarda visitar el far de Leuchtturm i les platges de Sankt Peter -Ording El paisatge per arribar al far impressionant i l’excursió tota una aventura, a mesura que ens acostàvem al far la marea pujava i vam haver de fer el camí d’anadaal mig de l’aigua. Les platges solitàries, immenses de sorra blanca, resumint de pel·lícula.A Friedrichstadt vam dormir a Gästehaus Schnoorun B&B d’una senyora encantadora que ens va tractar molt bé. La casa era ideal per nosaltres: un petit apartament amb cuina i tots els estris per cuinar. El poble molt turístic, molts canals i moltes botigues. Al vespre vam anar a fer una volta i vam poder escoltar l’última cançó d’un recital que feia una noia a sobre d’un petit barco mentre la gent escoltava asseguda a l’herba.

FRIEDRICHSTADT - GREVESMÜLEN

Al matí vam visitar l’illa de Fehmarn: Flügger Leuchtfeuer ( un far al costat de Orth) on vam fer una caminada al costat del mar rodejats de gent que practicava surf; també vam visitar les platges del nord de l’illa. Vam anar a dinar a Lübeck on vam fer unpasseig de 2h.La ciutat espectacular conserva molts edificis de l’època medieval. En aquesta ciutat vam comprar molta roba aprofitant les rebaixes d’última hora C&A.Vam anar a dormir a Grevesmüllen a l’hotel: Hotel Bei der Malzfabrik, per poder entrar a l’hotel vam tenir problemes ja que no hi ha servei de recepció i teníem que trucar perquè ens vinguessin a obrir ( el nostre mòbil no funcionava i vam tenir que demanar ajuda a un veí). L’habitació estava molt bé perquè era un petit apartament amb cuina equipada, vam aprofitar per fer verdura pels dos dies que ens hi quedàvem. No teníem wifi i vam anar al poble a veure si en trobàvem de gratuïta, no vam tenir sort. Al tornar a l’hotel vaig trobar un paper i vaig poder-me connectar.

GREVESMÜLEN - GREVESMÜLEN

Al matí vam anar a la ciutat costanera de Külungsborn. Tota aquesta zona semblava més pobre i vam tenir la sospita d’estar circulant per l’antiga Alemanya Oriental (vam encertar). La ciutat era una zona molt turística, plena d’hotels al costat d’una passejada inacabable i molt bonica. La majoria dels turistes eren gent gran. Ens van posar una multa d’aparcament, tots els cotxes tenien posat el cartró amb l’horari d’arribada i nosaltres vam fer el mateix, no vam pagar, ja veurem si arriba a casa. Vam passejar unes 2 hores pel costat del mar.Després vam anar en direcció a Rerik per poder veure uns quants dolmens que havia vist a internet. Aquesta vegada havíem preparat els mapes a hotel i vam poder trobar-los, també estaven més ben senyalitzats. Els dos primers dolmens es troben al costat de la carretera de la costa abans d’arribar a Rerik ( estan senyalitzats i es pot aparcar al costat d’un cementiri que es troba a la dreta de la carretera en direcció a Rirek).Vam dinar al poble i després vam buscar els dolmens que ens faltaven i es trobaven al costat del poble ( ens va costar una mica més ja que la gent no coneix aquests monuments)Després de dinar vam anar a Wismar : “Esta pequeña ciudad hanseática, a orillas del Báltico, guarda innegable parentesco con otras ciudades de la Liga Hanseática, merced a sus edificios góticos de ladrillo y los frondosos hastiales de sus fachadas. Pero tiene una singularidad: rezuma toda ella cierto aire sueco, en vestidos, insignias, tradiciones... Y es que fue conquistada por los suecos en la Guerra de los Treinta Años, y siguió bajo tutela sueca hasta 1903. La espaciosa plaza mayor, con una fuente-templete renacentista, se halla flanqueada entre otros edificios por el Alte Schwede (viejo sueco), una de las casas burguesas más historiadas. Cuenta con tres iglesias de ladrillo que parecen catedrales, y que han tenido que ser profundamente restauradas tras la reciente reunificación alemana.” La ciutat és molt tranquil·la i amb pocs turistes estrangers.De tornada a Grevesmüllen vam visitar els dolmens de la Everstorfer Forts al costat del petit poble de Barendorf. Aquests dolmens estan ben senyalitzats al costat de la carretera, cal caminar al mig del bosc ja que se’n troben molts. Els de la zona nord són una mica més difícils de trobar, però un cop trobada l’entrada es poden localitzar fàcilment un al costat de l’altre.

HAMBURG – HILDESHEIM

Vam poder sortir de la ciutat amb molta facilitat i ens vam dirigir cap a Lüneburg amb l’ intenció de visitar 3 ciutats del centre de l’Alemanya profunda. Abans de visitar la ciutat vam anar al servei FORD per fer el canvi d’oli, al principi van passar de nosaltres però al final van ser molt atents.La ciutat de LUNEBURG ens va sorprendre ja que la guia que portaven no li donava gaire importància. És una ciutat molt bonica i ben conservada, la Segona Guerra Mundial no la va afectar i ha conservat magníficament l’aspecte d’una autèntica ciutat medieval. El seu magnífic rathaus i les seves cases de rajols vermells valen una visita.Després vam visitar la ciutat de CELLE, un altre sorpresa agradable. Es una ciutat completament diferent i les cases són d’un altre estil.Cap al tard vam arribar a Hildesheim, un cop instal·lats a l’hotel: Itzumer Paßvam anar al centre de la ciutat per fer una curta visita. La catedral romànica ( totalment reconstruïda) és un edifici que destaca al mig de la ciutat i que juntament amb la plaça central formen la part monumental. A la nit celebraven una festa a la “platja” ( havien convertit la plaça amb una platja de sorra).

GREVESMÜLEN - HAMBURG

Vam sortir molt aviat al matí i vam arribar a Hamburg sense problemes però un cop arribats a la ciutat vam passar una hora buscant l’hotel, la ciutat és molt extensa i els barris són difícils de localitzar. Un cop trobat l’hotel: Volksschule (Hotel fantàstic. Ens van permetre entrar molt aviat al matí. L'habitació molt correcte. Tenies cafè, té i aigua mineral juntament amb fruita només d'entrar. Molt ben situat per anar al centre, tens l'autobús a davant i el metro a 100 m) vam anar amb metro al centre de la ciutat que es troba només a 4 parades.La ciutat, moderna amb molts edificis de disseny i àmplies zones per passejar. Cal destacar el barri al costat del port i les zones verdes de l’oest de la ciutat. En aquesta zona es pot visitar el jardí botànic de la Universitat, molt interessant i gratuït. La ciutat va ser molt destruïda durant la guerra i no es conserven gaires monuments antics però la visita val realment la pena.

HILDESHEIM – HEIDERBERG

Al matí vam visitar Hamelin : “Puede que muchos tengan en su mente una imagen propia de esta ciudad: una estampa fantástica, la del famoso cuento de los Hermanos Grimm El flautista de Hammelin, luego llevado al cine y al género musical (cuento cruel, por cierto, pues el mismo flautista que arrastró a las ratas invasoras, al no recibir la recompensa prometida, arrastró con su melodía a todos los niños de la ciudad, alejándolos para siempre). Lo cierto es que la imagen real de esta pequeña población sajona no desentona para nada del más fantasioso relato infantil. Nobles casas de entramado, mansiones renacentistas, callejuelas empedradas, una catedral y varias iglesias medievales... De mayo a septiembre, cada domingo a mediodía, casi un centenar de actores en traje de época reviven la partida de los niños.” La ciutat és molt maca i per tots costats hi ha referències al conte. Vam comprar dos contes per les nostres princeses (esperem que els hi agradin)Vam continuar el viatge cap a Höxter petita ciutat amb cases molt interessants. Aquí vam decidir canviar el viatge i després de buscar un cafè amb wifi (la cambrera va ser molt amable i ens va ajudar a connectar) vam cancel·lar les dues nits que ens quedaven i vam decidir anar a dormir aHeidelberg ( per guanyar un dia i poder tenir més temps per anar a buscar en Pau)Vam viatjar fins a Heidelberg, vam arribar força tard ja que hi havia molt de trànsit. Havíem trobat una bona oferta en un hotel de 4* a l’entrada de la ciutat: Leonardo Hotel Heidelberg, ens vam instal·lar i va manar a fer una volta per la ciutat. Va ser la primera ciutat que havíem visitat a Alemanya amb el grup de Vilajuïga l’any 1988 durant el viatge al Cap Nord. La vam trobar molt diferent, molt turística, plena de grups... Al ser tan tard no vam tenir temps d’anar a l’altra banda del riu, l’únic record que tenia de la primera visita.

HEIDELBERG - ESPOLLA

Vam sortir molt aviat de l’hotel ( a les 5:45). Vam tenir molta sort i no vam trobar gaire trànsit. Vam parar a comprar de BEYNOST al costat de Lyon (vam fer benzina i vam comprar el dinar i formatge).Vam arribar a Figueres a les 18:30 i vam anar a la FORD per comentar el canvi d’oli i a MOVISTAR per l’avaria del mòbil (només havíem d’apagar l’aparell i buscar una xarxa)El viatge va anar molt bé !!