Procés

1.- Visiteu i comenteu diferents webs on es parli del pla d'acollida al centre. Com a exemple podeu començar per:
     - Pla d'acollida del centre docent. Departament d'Ensenyament.
     - Acollida inicial. Espai LIC.
     - Pla d'acollida al centre. SATI EEE.
     - Pla d'acollida als centres educatius de Manlleu .
     - Aula d'acollida d'alumnes d'incorporació tardana a l'IES Pau Casesnoves de les Illes Balears. Document.
     - Pla d'Acolliment Lingüístic i Cultural de l'IES Guillem Cifre de Colonya. Document.

2.- Caldrà conèixer i tenir a l'abast la normativa d'alumnes nouvinguts en l' àmbit educatiu i social i familiar per tal de aprofundir en el tema.

3.- Et proposem visitar els diferents recursos per al professorat (programacions, orientacions en relació als àmbits curriculars, acció tutorial, materials per a l'alumnat d'incorporació tardana i jocs per treballar la llengua oral) que proposa el Departament d'Ensenyament a fi d'emprar-los i ampliar-los.

4.- Coneixerem materials que es poden utilitzar per tal de que els alumnes nouvinguts s'identifiquin i coneguin ràpidament l'escola. Podeu consultar els seguents:
    - Fer una visita virtual a l'escola
    - El clic dels professors

5.- Creiem que la necessitat més bàsica és que ens puguem comunicar amb els nous alumnes, per això et proposem fer una ullada als següents materials:
   - Guia per a l'aprenentatge interactiu de la llengua
   - Autoaprenentatge de català
   - Recursos per a l'aprenentatge de la llengua
   - Vincles
   - Entrena't per llegir
   - Muds de Mots
   - SPEAKCAT

6.- Avaluarem diccionaris en diferents idiomes que ens puguin ajudar a traduir vocabulari. Tenim entre d'altres:
   - Diccionari català-àrab
   - Diccionari català-xinès
   - Diccionari català-urdú
   - A l'abast
   - Llengües del món
   - Alfabet amb múltiples llengües

7.- Emprarem diferents programes traductors:
   - Traductor de webs i de textos
   - Servei gratuït de traducció automàtica del castellà al català
   - Sistema de traducció automàtica castellà-català
   - Traductors, diccionaris, cursos d'iomes, mapes, etc (Recursos per a descarregar o emprar en línea)
   - Traductors digitals

8.- Tenim la possibilitat de cercar amb el tema "Eix transversal de la diversitat intercultural" els diferents vídeos que es troben en la videoteca digital (per exemple "La immigració: una casa nova"), amb l'objectiu de passar-los als alumnes o elaborar-ne d'altres amb nous continguts.

9.- Escollireu d'entre les diferents activitats clic o jclic les que s'adaptin més a cadascuna de les necessitats dels vostres alumnes, a fi de personalitzar-les amb un paquet individual amb l'aplicació Clic Menú. També podeu consultar la plana sel·lecció d'aplicacions amb clic útils a l'aula d'acollida i/o en els primers dies d'estada d'alumnes nouvinguts al centre

10.- Podeu emprar els diferents recursos d'acollida en la ESO, miniunitats didàctiques i materials,  que es troben a la web de l'edu365.com

11.- Podem fer una nova recerca, en format de taula, d'altres miniunitats didàctiques per àrees i nivells. Exemple:

MUD PER ÀREA
NIVELL
Llengua catalana
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua castellana
Llengües estrangeres
Llengües estrangeres
Matemàtiques
Matemàtiques
Secundària

12.- Si volem facilitar l'aprenentatge de les matemàtiques al nostre alumnat trobarem un bon recurs en la web Mates per a nouvinguts.

13.- Trobareu altres recursos per l'aprenentatge a l'aula amb alumnes nouvinguts , també classificats per àrea, en la web del Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès que podeu consultar.

14.- En l'apartat de lectures et proposem fer una ullada a les següents:
   - Recull de llibres infantils i juvenils on es reflecteixen cultures dels cinc continents, així com cultures extingides i cultures itinerants.
   - Contes interculturals
   - Vols que t'expliqui un conte?
   - Material didàctic per alumnat nouvingut

15.- Visiteu el portal d'educació intercultural anomenat aulaintercultural i la web Acollida.net on trobareu interessants recursos per a treballar-los a l’aula d’acollida, així com també les pàgines del CRP del Vallès Occidental i del CRP del Pla de l’Estany.

16.- Ja només ens resta cercar centres o associacions que ens puguin donar suport en aquest tema, et proposem entre molts d'altres:
     - Equips d'Assessorament i Orientació Psicopedagògica
     - Recursos sobre educació per la pau, el desenvolupament i la interculturalitat
     - Pangea
     - Solidaritat