TEACHER'S PAGE

 

Curriculum Standards

OBJECTIUS GENERALS per a BATXILLERAT

1 Valorar la llengua estrangera com a mitjà per comunicar i com a eina d'aprenentatge, tant per accedir a d'altres coneixements, com per transformar-los o crear-ne de nous.

2 Utilitzar la llengua estrangera de manera creativa i amb curiositat intel·lectual.

4 Mostrar autonomia en la comprensió de missatges orals i escrits utilitzant les habilitats de buscar les informacions pertinents, de realitzar inferències i d'interpretar elements rellevants.

5 Comprendre els elements essencials i copsar la funció i l'organització discursiva de textos de temàtica general extrets dels mitjans de comunicació, així com literaris, científics i humanístics, i d'altres adequats als interessos de l'alumnat d'aquesta edat.

6 Desenvolupar una actitud de reflexió sobre la llengua en la comunicació amb la finalitat de millorar les produccions pròpies i comprendre les dels altres, mostrant una capacitat de raonament pròpia i esperit crític.

10 Cooperar amb companys i professor en la gestió i realització de tasques d'aprenentatge.

CONTINGUTS

Fets, conceptes i sistemes conceptuals

4. Textos i documents de diversa naturalesa, procedència i suport.

Procediments

1. Relatius a l'anàlisi i la comprensió.

1.1. Adequació de diferents tipus de lectura i escolta a la diversitat d'intencions del lector o oïdor i de les funcions dels textos.

1.2. Percepció, localització i identificació d'elements significatius.

1.4 Obtenció d'informació global i específica d'un text.

1.5 Interrelació i globalització dels elements significatius.

2. Relatius a l'expressió lingüística.

2.2 Planificació i organització del missatge en funció de la situació de comunicació.

2.4 Revisió de les produccions i reparació dels aspectes problemàtics detectats.

3. Relatius a la interacció.

3.1 Atenció eficaç a l'interlocutor, efectuant demandes de clarificació i repetició en cas de necessitat.

3.4 Negociació dels torns de parla amb l'interlocutor agafant-los i cedint-los oportunament.

4. Relatius a la reflexió sobre la llengua i la comunicació.

4.1. Conceptualització de fets de llengua i comunicació.

4.5 Desenvolupament de l'esperit crític respecte als usos lingüístics.

5 . Tècniques de treball i estratègies per a l'autonomia de l'aprenentatge.

5.1. Recerca d' informacions i documentació, i utilització d'eines de treball per a l'aprenentatge de l'idioma.

5.2. Elaboració i organització del propi material de treball.

5.3. Memorització comprensiva.

5.4. Fixació d'objectius propis d'aprenentatge.

5.5. Presa de consciència sobre el propi aprenentatge lingüístic i reflexió sobre les pròpies característiques com a aprenent d'una llengua estrangera.

5.6. Autoavaluació i coavaluació de l'aprenentatge.

Valors, normes i actituds

1. Actituds enfront de la interacció comunicativa.

1.1. Interès per comunicar-se, expressar-se.

1.2. Receptivitat respecte a l'interlocutor.

1.4. Reconeixement del paper que juga la llengua estrangera en les tecnologies de la informació i la comunicació.

1.5. Reconeixement de la importància de la llengua estrangera per aprofundir en coneixements que siguin d'interès.

2. Actituds enfront de l'aprenentatge de la llengua.

2.1. Esforç personal i responsabilitat.

2.2. Cooperació i participació a la dinàmica de la classe.

2.3. Interès per continuar aprenent.

2.4. Hàbit de reflexió lingüística.

2.5. Hàbit de revisió de la producció lingüística pròpia.

2.6. Interès per desenvolupar l'autonomia en l'aprenentatge.

4. Actituds enfront de fets culturals propis de les llengües.

4.1. Actitud crítica raonada i sentit de l'humor.

4.2. Obertura i curiositat intel·lectuals.

4.3. Sensibilitat lingüística i estètica.

Skills

This WQ uses many skills. Students have practised with:

  • Illustrating what they have learned
  • Comparing and contrasting information
  • Judging which information is most relevant
  • Compiling information
  • Cooperating with partners
  • Creating a motivating presentation
General Information

This project should take three to four weeks, depending on what other work students have. The length of the project might also vary taking into account the level of the group.

It is important that you provide a list of due dates for each component and that you meet with each group, as needed.

As a guide, you might make sure that everyone is OK with the terms and tools they are going to need and what they are for. You might ask students about other examples of crime novels, authors or detectives that they know about or have seen on television.

Follow the step-by-step directions to complete this webquest. Make sure to have each component completed by the due date, given separately. Go to Process .

One would hope that secondary school students could easily assume roles, but experience says that this is not the case. If you feel that you should pre-assign roles, please feel free to do so.

Some groups are going to need help to know what is important. Perhaps before you get to this step, you might review how to know which information is the most important.

  As for the PowerPoint/Dreamweaver presentation, some groups are going to need help to know what is important. Perhaps before you get to this step, you might review how to know which information is the most important. This is where your students are going to need experience with designing the final products they have been asked to produce. If they haven't done this before, then you will have to teach them how.

Be sure to advise SS to use clear and meaningful information and expose it with a clear voice. We mention both meaningful info and voice here because it is our experience that these are two areas on which students are weak.

 

Benefits Analysis

In the end, we hope the final benefits of our project are that it:

  1. Reinforces instruction and learning.
  2. Makes evaluation more meaningful.
  3. Helps students develop school or career goals.
  4. Showcases student talents.
  5. Promotes self-evaluation and self-awareness.
  6. Promotes creativity, self-expression.
  7. Encourages critical thinking.
  8. Recognizes learning outside of school.
  9. Links learning to "real world" activities.
  10. Satisfies a mandate.

 

Websites

This WQ has used the following websites:

? On general information about the topic

http://www.mywiseowl.com/articles/Historical_whodunnit

http://www.mysterynet.com/learn/

? On literary terms

http://www.quia.com/custom/30222main.html

? On mystery authors and their works

The official website of Lindsey Davis ( http://www.lindseydavis.co.uk/ )

http://www.mywiseowl.com/articles/Dorothy_L._Sayers

http://www.mywiseowl.com/articles/Lord_Peter_Wimsey

http://www.mywiseowl.com/articles/Father_Brown

http://www.mywiseowl.com/articles/Whodunnit

http://www.deadline.demon.co.uk/wilkie/wilkie.htm#MENU

http://www.mywiseowl.com/articles/Ellis_Peters

http://www.mywiseowl.com/articles/Brother_Cadfael

http://www.randomhouse.com/features/pdjames/

http://www.online-literature.com/doyle/

http://www.sherlockian.net/

http://www.agathachristie.com/

http://www-personal.umich.edu/~kschwart/death/authors/christiea.html