0-Web del seminari.
1- Comprovar llicència d'IRISCENE en tots els terminals.
2-Protegir / desprotegir amb ROLLBACK MANAGER.
3-Configuració actualitzacions automàtiques antivirus.
4-Estructura de la xarxa local i unitats compartides.
5-Nom de l'ordinador (PCP01).
6-Descripció de l'ordinador (Portàtil mestre Montclar).
7-Nom del grup de treball (AULA).
8-El fitxer unitats.bat del servidor (\\argo1\S\xarxa\unitats.bat)
9-Generar les unitats P(professors), T(treballs alumnes), S(software), G(lector CD i DVD compartit) a partir del regedit, creant un fitxer unitats a MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run
10- Gestió de contrasenyes al servidor argo1:(super-******* / argo-***)
11- Permisos dels diferents usuaris.
12-Identificació en accedir a les unitats.
13-Possibilitat de generació d'una contrasenya per a l'usuari administrador.
14- El arxius sonors i la seva reproducció.
15- Treball no presencial:
15a- Creació de carpetes personals d'alumnes a T i de mestres
a P (tutors i itinerants a cada centre- compte amb l'estructura dels
noms-).
15b- Desplaçament progressiu de tota la informació que es
consideri privada des de T a P o a altres unitats.
Sessió 2
0-Boot portàtils: wireless ON (per defecte)--> comunicar Margaret.
1- Comprovar llicència d'IRISCENE en tots els tablets.
2-Protegir / desprotegir amb ROLLBACK MANAGER.
3-Estructura de la xarxa local i unitats compartides.
4-Nom dels tablets(TPA01).
5-Descripció dels tablets(Tablet de la Júlia).
6-Nom del grup de treball (AULA).
7-El fitxer unitats_al.bat del servidor (\\argo1\S\xarxa\unitats_al.bat)
8-Generar les unitats T(treballs alumnes), S(software), G(lector CD i DVD compartit) a partir del regedit, creant un fitxer unitats_al a MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run
9- Gestió de contrasenyes al servidor argo1:(super-*******-->mestres / argo-***-->alumnes)
10- Permisos dels diferents usuaris.
11-Identificació en accedir a les unitats.
12-Possibilitat de generació d'una contrasenya per a l'usuari administrador.
13-Components principals dels tablets: Margaret. (Manual: inici/AddOn/Easyguide E).
14- Primers contactes amb windows journal: activitat de dictat amb projecció de tablets (Fn+orientació pantalla).
15-Revisó activitats no presencials sessió 1.
16- Treball no presencial:
16a- Creació a tablets que no hagi fet la Margaret de l'unitats_al
a partir del regedit (MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run)
16b- Acabar el desplaçament progressiu de tota la informació
que es consideri privada des de T a P o a altres unitats.
16c- Visitar aquestes dues webs del CRA Cinca-Cinqueta per preparar la visita
del dia 5 de desembre a terres manyes:
Dades generals: http://www.educaragon.org/guiaeducativa/directorio_ficha.asp?idC=43
Web del CRA: http://www.educa.aragob.es/crabiels
16d- Instal.lació del diccionari i corrector de català a l'office
97 distribuït pel Departament --> poseu-vos en contacte amb
la Margaret o el Ramon:
enllaç: http://www.xtec.es/~fbusquet/catala/cdpie.htm
fitxers necessaris: dicc_w97.zip
Sessió 3
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil per mestre o mestra.
0-Informació prèvia:
0.1-Distribució Cds Àrea TIC.
0.2-Distribució estructura de la sessió en paper i recordar
la conveniència que s'imprimeixi uns dies abans de la sessió
per saber el contingut i el material necessari.
0.3-Assistents a la visita al CRA Cinca-Cinqueta de la zona de Bielsa
del dia 5 de desembre de 2005.
0.4-Canvi de lletra G (Winbond SD Drive) per M en els portàtils,
per evitar la incompatibilitat amb la G del DVD compartit de
l'argo1(Margaret).
1- Màxim de màquines permeses pel servidor XP:10.
Caldrà carregar als servidors de les escoles el windows 2000.
Puigverd, Montclar, Ventoses i Butsènit--->servidor INVES
Preixens---> HP COMPAQ
2-Configuració actualitzacions als portàtils (Si cal
fer canvis cal DESCOGELAR PRIMER):Inici/configuració/tauler
de control/centre de seguretat (al peu de la pantalla es poden fer canvis,
si cal):
2.1-Firewall: activat;no permetre excepcions (desactivat)
2.2-Actualitzacions automàtiques de Windows: activat;automàtic;
tots els dies a les 3.00h
***Recomanem que 1 vegada al mes: descongelar
+ esperar que es descarreguin les actualitzacions (apareix un escut grog
a la part inferior dreta de la pantalla) + un cop descarregades, picar
a sobre de l'escut grog per instal.lar-les (instal.lació ràpida-recomanat))+
reiniciar + tornar a congelar (La resta del mes podem prescindir
que surti l'escut groc que ens indica que hi ha noves actualitzacions
disponibles).
2.3-Protecció antivirus: activat
Si està desactivat, cal activar-ho aquí mateix o a l'espasa
i l'escut blau (F-Secure Anti-Virus) de la part inferior dreta de la pantalla
i a la pestanya Protecció en temps real marcar activar
protecció + Tots els arxius + aplicar.
3-Configuració actualitzacions als tablets(Si cal fer canvis
cal DESCOGELAR PRIMER):
3.1-Actualitzacions automàtiques de Windows(inici/tauler
de control/actualitzacions automàtiques): activat;automàtic;
tots els dies a les 3.00h
***Recomanem que 1 vegada al mes: descongelar
+ esperar que es descarreguin les actualitzacions (apareix una bola del
món amb el logotip de windows a la part inferior dreta de la pantalla)
+ un cop descarregades, picar a sobre de la bola del món amb el
logotip de windows per instal.lar-les (instal.lació ràpida-recomanat))+
reiniciar + tornar a congelar (La resta del mes podem prescindir
que surti la bola del món amb el logotip de windows que ens indica
que hi ha noves actualitzacions disponibles).
3.2-Protecció antivirus: activat
Si està desactivat, cal activar-ho aquí mateix o a l'espasa
i l'escut blau (F-Secure Anti-Virus) de la part inferior dreta de la pantalla
i a la pestanya Protecció en temps real marcar activar
protecció + Tots els arxius + aplicar.
4-Estructura de la xarxa local i unitat compartida G (lector DVD de l'Argo1). Fer una prova de lectura de CD de dades. Utilitzar la unitat G com a boca d'instal.lació a partir de CD/DVD per als tablets ja que no tenen unitat de CD/DVD.
5-Servidor de Butsènit a l'espai de l'armari RAC. Possibilitat d'aplicar-ho a alguna altra escola?
6- Congelació de servidors i unitats amb Deep Freeze --> Suport dels tècnics de T-Systems (Rafael Cuestas i Josep Maria Antolín--->El Jaume Brufau proposa que tota la zona tinguem el mateix: Rafael Cuestas).
7-Accedir a P des d'una estació iniciada com a argo:
inici-->desconnectar argo (tancar la sessió argo en XP)-->iniciar
com a super--> fer el que calgui-->desconnectar la sessió
super --> iniciar novament la sessió argo .
8-Recuperació d'unitats:
- Recuperació eventual de les unitats a les estacions i als portàtils
a partir d' Inici/executa: \\argo1\S\xarxa\unitats.bat
- Recuperació eventual de les unitats als tablets a partir
d' Inici/executa: \\argo1\S\xarxa\unitats_al.bat
9- Primers contactes amb windows journal: activitat de dictat amb projecció de tablets (Fn+orientació pantalla).
10-Revisó activitats no presencials sessió 2.
11-Carpeta calaixera compartida al servidor LINUX de Puigverd:
ftp://zersio@192.168.0.101/
(des de Puigverd)
ftp://zersio@82.151.216.13/ (des
de la resta d'ordinadors)
usuari:***** contrasenya:******
12- Treball no presencial:
12.1- Revisar nom dels tablets (TPA32) i de l'identificador a la
xarxa (Tablet de la Júlia) i grup de treball (AULA).
12.2- Revisar la configuració d'actualitzacions a portàtils
(punt 3 de la sessió).
12.3- Revisar la configuració d'actualitzacions a tablets(punt
4 de la sessió).
12.5- Fer una activitat amb alumnes i tablets amb la unitat G amb
un CD compartit (Pingu, instal.lant-lo a cada tablet perquè no
hi ha preinstal.lació: El meu ordinador/G/.
12.6- Crear a l'escriptori dels portàtils un accés directe
a la calaixera de Puigverd.
12.6-Activitat amb alumnes: Fer una crònica breu d'escoles
viatgers o de qualsevol sortida amb windows journal i colocar-la
a la calaixera de Puigverd, a la carpeta personal
de cada mestre, posant com a nom del fitxer el vostre identificador i
l'extensió jnt (que és la pròpia de windows
journal); per exemple gcaldero.jnt.
Material necessari: 1 tablet cada 2 mestres.
1-Revisó activitats no presencials sessió 3: configuració
de tablets i portàtils, actualitzacions d'antivirus, activitat
amb CDcompartit, accés directe a la calaixera de Puigverd,
activitat amb windows journal i alumnes penjada a la calaixera de Puigverd.(NO
HO HEM POGUT FER-->NOMÉS HI HA UN DOCUMENT TÍTOL A LA
CARPETA SOCIALS)
Veure fitxer 291105.jnt
ftp://zersio@192.168.0.101/
(des de Puigverd)
ftp://zersio@82.151.216.13/
(des de la resta d'ordinadors)
usuari:***** contrasenya:******
2-Visita al CRA Cinca-Cinqueta.
3-Participació a la COMUNITAT DE NADAL de red.es.
4-Realitzar una activitat de dictat i guardar a cada carpeta del servidor de Butsènit. Activitat per parelles per no colapsar el servidor XP.
Ara mateix enfilo aquesta agulla
amb el fil d'un propòsit que no dic
i em poso a apedaçar. Cap dels prodigis
que anunciaven taumaturgs insignes
no s'ha complert, i els anys passen de pressa.
De res a poc, i sempre amb vent de cara,
quin llarg camí d'angoixa i de silencis.
I som on som; més val saber-ho i dir-ho
i assentar els peus en terra i proclamar-nos
hereus d'un temps de dubtes i renúncies
en què els sorolls ofeguen les paraules
i amb molts miralls mig estrafem la vida.
4.1-Títol del poema, nom, foto i any de naixement
de l'autor i significat de les paraules en negreta en el peu del document
on fem el dictat.
5-Material rebut en CD i web de red.es. Repartir els CDs rebuts de red.es (Margaret). Grups de treball per escoles, de dos en dos...
6-Proposta de treball per als tutors:
6.1-Revisió diària del calendari de la ZER (aviat estarà
penjat) :canó
6.2-Realització dels exercicis de llengua catalana amb windows
journal i guardar-ho a la carpeta personal d'alumne, UN DIA A LA SETMANA:
tablet.
7-Proposta de treball per als itinerants:
7.1-Realització d'UNA ACTIVITAT SETMNANAL amb algun recurs
TIC de red.es:
-música: tablet + MusicTime
-educació física: portàtil+projector (imatges d'esports...)
-anglès: tablets + CDrom compartit del servidor
8- Treball no presencial:
8.1- Explorar els Cds i preparar una exposició de 10 minuts sobre
el recurs per al proper dia de seminari (26/01/06).
8.2-Activitat amb alumnes i tablets: Fer una crònica breu
de la festa de Nadal a Agramunt i Preixens windows journal i colocar-la
a la calaixera de Puigverd, a la carpeta personal
de cada mestre, posant com a nom del fitxer el vostre identificador i
l'extensió jnt (que és la pròpia de windows
journal); per exemple gcaldero.jnt.
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada 2 mestres.
1-Revisó activitats no presencials sessió
4 :
-Activitat amb windows journal penjada a la calaixera de Puigverd.
-Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc.
2-Novetats al calendari de la ZER: http://www.xtec.net/zerelsio/calendari/calendari.htm
3-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
4- Comprobacions bàsiques de la xarxa local en cas de manca
de connectivitat local o exterior:
a1- inici/executa/cmd + executa -->s'obre la pantalla negra d'instruccions
MS-DOS
a2-ping 192.168.0.1(IP del router)+return-->amb això fem una
crida des d'aquella estació al router.
a3-Si la resposta és:
Haciendo ping a 192.168.0.1 con 32 bytes de datos:
Estadísticas de ping para 192.168.0.1:
Paquetes: enviados = 4, recibidos = 4, perdidos = 0 (0% perdidos)
vol dir que des d'aquell ordinador s'arriba al router. Si la resposta
é que s'han perdut paquets hi pot haver un problema de placa de
xarxa, de cablat o del mateix router.
b1- inici/executa/cmd + executa -->s'obre la pantalla negra d'instruccions
MS-DOS
b2-ping 213.176.161.16(DNS de la XTEC)+return-->amb això fem
una crida des d'aquella estació a la XTEC.
b3-Si la resposta és:
Haciendo ping a 213.176.161.16 con 32 bytes de datos:
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Paquetes: enviados = 4, recibidos = 0, perdidos = 4 (100% perdidos)
vol dir que des d'aquell ordinador no podem sortir a Internet, presumiblement
per una fallada de les línies o del servidor.
Llavors cal trucar al Centre de Telecomunicaions (tel 900701444)
i NO a T-Systems.
5-Contactes d'interès:
T-SYSTEMS
Comunicació d'avaries: http://www.xtec.net/gepse
o a la Margaret.
Consultes al SAU:
http://www.xtec.net/sau o sau.educacio@gencat.net
o tel 902532100 o a la Margaret.
CENTRE DE TELECOMUNICACIONS
Línies i routers de la xarxa educativa 900701444
6- Treball no presencial:
6.1- Explorar els Cds i preparar una exposició de 10 minuts sobre
el recurs per al proper dia de seminari (16/02/06)
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada 2 mestres.
0-Dificultats per accedir a P o a T des d'una aplicació
(word) perquè contrasenya servidor(sio) =/=contrasenya portàtils
o tablets(Ø).
Solució-->accedir primer a les unitats des del meu
ordinador.
1-Revisó activitats no presencials sessió 5 :
-Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc.
2-Visualitzador de Windows Journal (wind_journal_viewer-->7MB).
-Exemples
-Correció telemàtica (mestra-->alumnes)
-Instal·lació des de la calaixera (ramon) ftp://zersio@82.151.216.13
o des de la P (ramon) de la xarxa local.
-Volum dels arxius col.locats a la calaixera (1 disquet convencional-->1,5MB)
-Velocitats de pujada/baixada. Unitats de memòria bit/byte/KB/MB/GB/TB/Petabyte/Exabyte/Zettabyte
3-Decidir el material que volem retornar de la darrera dotació.
4-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
5- Treball no presencial:
-Carregar als portàtils el Visualitzador de Windows Journal.
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada 2 mestres.
1-Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc (alguna que queda pendent).
2-Revisó de la instal.lació del wind_journal_viewer als portàtils.:
3-Visualitzador de Windows Journal (wind_journal_viewer-->7MB).
-Exemples
-Correció telemàtica (mestra-->alumnes)
4-Domini .cat. Modificació possible de : adreça de correu, servidors de correu, ftp, adreces internet --> .net<-->.cat
5-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
-Treball dels mesos de març, abril i maig.
-Coordinador/a de cada mes.
-De l'1 al 10 de cada mes: preparar el títol, els protagonistes,
el començament, el nus i el final.
-De l'11 al 25 de cada mes: escriure el desenllaç.
-Del 26 al 30: lectura col.lectiva i difusió.
6- Recursos TIC a l'àrea de llengua: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/llengua/
- Exploració d'algunes aplicacions instructives.
MITJANS DE COMUNICACIÓ. La ràdio. http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/mcomunicacio/index.htm
- Exploració d'alguna eina de consulta i recerca d'informació.
BREU HISTÒRIA DE CATALUNYA.http://www.xtec.es/videoteca/
- Exploració lliure de recursos dels apartats anteriors.
7-Instal.lacions de maquinari:
-Impressores de la xarxa als portàtils i tàblets.
-Comeltes nous substituint els APTIVA-->Tsystems:
.. grup de treball gestio<-->aula;
.. nom S211<-->argo2(per exemple);
.. IP 192.168.0.211<-->192.168.0.99 (per exemple);
..Crear una nova línia al run que executi unitats.bat
de S:/xarxa a fi que es generin les unitats P,T i S com
a la resta d'estacions(podeu consultar la sessió 2 del pla
de treball)(suposant que no ho hagi fet l'instal.lador);
8- Treball no presencial:
6.1-Realització amb alumnes d'alguna activitat dels RECURSOS
TIC A L'ÀREA DE LLENGUA.
6.2-Exposició de l'activitat el proper dia de seminari (02/03/06).
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1-Instal.lació Windows 2000 server als Argo1.
-Comprovar que permet totes les connexions.
-Veure aparença.
-Instal.lar només als centres on calgui ja que la imatge que ens
ha subministrat l'Àrea TIC no equipara la màquina al servidor
XP (antivirus, programari ftp, winpri...).
-Servidor W2000 de Preixens-->col.locar-lo al despatx i fer-lo servir
només de servidor; convertir l'actual argo1 en una altra
estació.
2-Repartir llibres Perfils d'innovació TIC. Pàgina 291-->ZER El Sió.
3- Recursos TIC a l'àrea de llengua: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/llengua/
- Exploració d'algunes aplicacions instructives.
MITJANS DE COMUNICACIÓ. La ràdio. http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/mcomunicacio/index.htm
- Exploració d'alguna eina de consulta i recerca d'informació.
BREU HISTÒRIA DE CATALUNYA.http://www.xtec.es/videoteca/
- Exploració lliure de recursos dels apartats anteriors.
- CB de l'àmbit de llenguatge (triades a l'atzar) i possibles
recursos per inserir en el currículum:
· Reconèixer les frases fetes i els refranys d'ús
freqüent (expressió oral/habilitat):
http://www.fut.es/~jpv/
· Valorar la presentació i l'ordre en la comunicació
escrita (expressió escrita/actitud):
http://www.xtec.es/aulanet/quadern/
· Tenir capacitat per atendre, escoltar (comprensió oral/habilitat):
http://www.edu365.com/primaria/muds/catala/mercat/index.htm
· Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca
d'informació (comprensió escrita/coneixements)
http://www.epdlp.com/
· Utilitzar eines del llenguatge (ex: diccionari, enciclopèdies)
(comprensió escrita/habilitats)
http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
· Valorar la importància del llenguatge visual i plàstic
en l'expressió de vivències, sentiments i idees (llenguatge
plàstic i iconogràfic /actituds)
http://www.xtec.es/satis/ra/raco1.htm
· Valorar l'aprenentatge i l'ús de les llengües estrangeres
com a mitjà de desenvolupament personal. (Valoració sociocultural
del llenguatge/actituds)
http://www.xtec.es/trobada/project/index.htm
· Conèixer que les llengües no són immutables,
evolucionen, etc (Valoració sociocultural del llenguatge/coneixements)
http://clic.xtec.es/db/act_ca.jsp?id=1179
· Tenir coneixements de les tècniques bàsiques de
redacció (conèixer les normes ortogràfiques, narratives,
de discurs, etc.) (Expressió escrita/coneixements)
http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/ortografia/index.htm
· Gaudir de la lectura d'un text (Comprensió escrita/actituds)
http://www.edu365.com/eso/muds/catala/lectures/sagarmata/index.htm
4-Presentacions de recursos TIC de ciències, tecnologia, llengua
anglesa. Primaria és de 17.30 h a 20 h.
http://www.xtec.net/formacio/index.htm
(espai per a fer la inscripció)
Codis, llocs i activitats:
6008080500 Recursos a Internet. Llengua anglesa
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 15/3/2006 al 15/3/2006
de 16:00 a 20:00
6008170500 Recursos a Internet. Ciències
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 29/3/2006 al 29/3/2006
de 16:00 a 20:00
6008260500 Recursos a Internet. Tecnologia
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 3/5/2006 al 3/5/2006 de
16:00 a 19:00
6008110500 Recursos a Internet. Ciències
IES Manuel de Pedrolo (Tàrrega). Del dimecres 5/4/2006 al 5/4/2006
de 16:00 a 20:00
5-Instruccions sobre avaluació del 2n trimestre de Primària amb WINPRI.
6- Treball no presencial:
6.1-Realització amb alumnes d'alguna activitat dels RECURSOS
TIC A L'ÀREA DE LLENGUA.
6.2-Exposició de l'activitat el proper dia de seminari (16/03/06).
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1-Instal.lació wifi als projectors:
1a- Configuració projectors:
..EasyMP(botó del comandament)/config/
..LAN inalámbrica/Nombre del proyector: CLAS_marisol/ESSID:
Sio/Dirección IP: 192.168.0.236 o 237/Máscara
de subred:255.255.255.000/Puerta de enlace:192.168.000.001
..Seguridad/Seguridad: WEP/Cifrado WEP: 64bit/Formato:HEX/ID
de clave:1/Clave codificación 1:**********(consultar Margaret)
..Aceptar
1b-Configuració portàtils: Fer noves excepcions
al Firewall de windows.
..Inici/Configuració/Tauler de control/Centre de seguretat/Firewall
de Windows/excepcions/Marcar Entorno UPnP/Agregar programa/examinar/C/Archivos
de programa/TightVNC/WinVNC.exe/obre/aceptar/d'acord
....Inici/Configuració/Tauler de control/Centre de seguretat/Firewall
de Windows/excepcions/Agregar programa/examinar/C/Archivos de programa/EPSON
NSConnection/EP_NSS.exe/obre/aceptar/d'acord
1c-Connexió projectors sense fils:
..Engegar projector/EasyMP (del comandament, SI CAL)-->SURT PANTALLA
NEGRA AMB EXPLICACIONS
..Des del portàtil o tablet: Inici/Programes/EPSON Projector/EMP
NS Connection-->marcar projector-->conectar-->minimitzar pantalla
grisa-->tancar pantalla negra
1d-Desconnexió projectors sense fils:-->desconectar-->tancar
el programa-->apagar el projector
2-Instal.lació del Paint ShopPro5 als tablets des de la unitat G de l'argo1 (DVD compartit).
3-Sessió formativa de PSP per utilitzar-lo en l'activitat de plàstica relacionada amb el Picasso-->Margaret (30')
4- Treball no presencial:
4.1- Realització d'activitats amb alumnes amb projecció
wifi des de portàtils i des de tablets.
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1-Solucions al teclat virtual:
1a-Panel de entrada de Tablet PC (el que fins ara només
surt quan vol)-->descongelar el tablet-->fer sortir el teclat a
partir del word -->minimitzar-lo(fletxa amunt al costat de la
creu de tancar)-->tancar el document word que hem creat-->tornar
a congelar el tablet. A partir d'ara quan engeguem, sempre tindrem el
teclat minimitzat a peu de pantalla.
1b-Possibilitat d'obrir un altre teclat virtual del windows: inici/programes/accesibilidad/teclado en pantalla. També es pot fer una drecera a l'escriptori a %SystemRoot%\system32\osk.exe que ens obriria directament aquest segon teclat virtual més petit i menys còmode.
2-Presentació del recurs TIC de l'àrea de Llengua treballat amb els alumnes.
3- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/mates/
4- Treball no presencial:
4.1- Configuració dels tablets amb els teclats virtuals accessibles.
Es recomana la primera opció, la del punt 2a.
4.2-Instal.lació del PSP als tablets i realització d'una
obra d'art (tamany: horitzontal 400x300 pixels)amb PSP i tablets per penjar-la
a la Galeria
virtual d'art BIT.
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1- Revisió de les obres enviades a la Galeria
virtual d'art BIT.
1.01- Profunditat de color:http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/prof_col/prof_color1.htm
2- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE
CÀLCUL.
Formació:
2.01- Opcions generals del menú principal.
2.02- Estructura de l'àrea de treball.
2.03- Input/output de dades + format números decimals+ inserció
d'operacions bàsiques(-->aplicació que divideix)
2.04- Inserció funcions: matemàtiques (combinat, entero,
log10, número romano, potencia, raíz, residuo) estadístiques(max,
min, promedio) lògiques (si).
2.05- Ordenació alfabètica de dades.
2.06- Creació de gràfics (--> temperatures mitjanes d'un
any)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
2.07- Corrector d'operacions
2.08- Conversor d'unitats de longitud
2.09- Proporcions
2.10- Taules
2.11- Climogrames
2.12- Piràmides de població
2.13- Altitud de les muntanyes.
3- Un mes, un conte!
3.01- Acabar el conte En busca de les ulleres màqiques.
3.02- Preparar un nou conte(en principi només cal el títol:
nou conte, per exemple)
3.03- Començar la difusió i lectura del conte En busca
de les ulleres màqiques.
3.04- Triar nou coordinador o nova coordinadora del proper conte-->
Tenir-lo a punt el proper dia de seminari (06/04/2006).
4- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes
de la classe i exposició el proper dia de seminari (06/04/2006).
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1- Revisió de les obres enviades a la Galeria
virtual d'art BIT.
2- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE
CÀLCUL.
Formació:
2.01- Inserció funcions: matemàtiques (combinat, entero,
log10, número romano, potencia, raíz, residuo) estadístiques(max,
min, promedio) lògiques (si).
2.02- Ordenació alfabètica de dades.
2.03- Creació de gràfics (--> temperatures mitjanes d'un
any)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
2.04- Corrector d'operacions
2.05- Conversor d'unitats de longitud
2.06- Proporcions
2.07- Taules
2.08- Climogrames
2.09- Piràmides de població
2.10- Altitud de les muntanyes.
3- Un mes, un conte!
3.01- Acabar el conte En busca de les ulleres màqiques.
3.02- Preparar un nou conte(en principi només cal el títol:
nou conte, per exemple)
3.03- Començar la difusió i lectura del conte En busca
de les ulleres màqiques.
3.04- Triar nou coordinador o nova coordinadora del proper conte-->
Tenir-lo a punt el proper dia de seminari (20/04/2006).
4- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes
de la classe i exposició el proper dia de seminari(20/04/2006)
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1 - Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL
DE CÀLCUL.
1.01- Revisió de l'aplicatiu EXCEL de numeració romana.
Formació:
1.02- Ordenació alfabètica de dades.
1.03- Creació de gràfics (--> temperatures màximes,
mínimes i mitjanes d'una setmana)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
1.04- Corrector d'operacions
1.05- Conversor d'unitats de longitud
1.06- Proporcions
1.07- Taules
1.08- Climogrames
1.09- Piràmides de població
1.10- Altitud de les muntanyes.
2- Un mes, un conte!
2.01- Treballar el conte Un misteri a la classe.
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
3- Activitats fora centre --> Gerard
4- Seminari SAGA.
5- Full absentisme alumnat segon trimestre--> Marisol
6- Dotació professorat religió curs 2006-2007 (correu Francesc
Xavier Eroles)
7- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes
de la classe i exposició el proper dia de seminari(11/05/2006)
Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil
cada mestre.
1 - Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques:
EL FULL DE CÀLCUL.
1.01- Revisió de la taula d'alçada dels alumnes de la classe:
Exemple de Montclar:
http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/zersio/al_alum_mont.xls
(també el trobareu a la calaixera)
2- Problemes d'arrencada amb equips MOLT DESCARREGATS de bateria.
3- Canvis de calendari per les sessions SAGA (11 i 25 de maig):
-impossibilitat d'assistir-hi tothom-->NO SUBSTITUS DES D'EDUCACIÓ.
-darrera sessió NO PRESENCIAL-->projecte d'ambits d'aplicació
2006-2007.
4-Presentació del document:
Proposta d'inserció preferent de recursos TIC RED.es per al curs
2006-2007.
http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/zersio/prop_tic_0607.doc
(també el trobareu a la calaixera)
5-Enquesta de fi de seminari (instruccions rebudes per email a l'identificador
personal):
Es podrà omplir fins el 7 de juny de 2006.
http://www.xtec.net:8081/pls/soloas/enquesta
Codi:6043010552
Contrasenya:**** (si no la sabeu, demaneu-la a la coordinadora TIC)
6-Tramesa de fitxers d'equip a equip per infrarojos.
7- Treball no presencial(= sessió 15. màxim fins
el 18 de maig de 2006):
Realització personal del document de propostes d'aplicació
de recursos TIC per al curs 2006-2007 i trametre-la per correu electrònic
a rcontijo@xtec.cat
Sessió 15