Estructura de sessions. Formació en centre ZER El Sió 6043010552.Curs 2005-2006

Sessió 1

0-Web del seminari.

1- Comprovar llicència d'IRISCENE en tots els terminals.

2-Protegir / desprotegir amb ROLLBACK MANAGER.

3-Configuració actualitzacions automàtiques antivirus.

4-Estructura de la xarxa local i unitats compartides.

5-Nom de l'ordinador (PCP01).

6-Descripció de l'ordinador (Portàtil mestre Montclar).

7-Nom del grup de treball (AULA).

8-El fitxer unitats.bat del servidor (\\argo1\S\xarxa\unitats.bat)

9-Generar les unitats P(professors), T(treballs alumnes), S(software), G(lector CD i DVD compartit) a partir del regedit, creant un fitxer unitats a MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run

10- Gestió de contrasenyes al servidor argo1:(super-******* / argo-***)

11- Permisos dels diferents usuaris.

12-Identificació en accedir a les unitats.

13-Possibilitat de generació d'una contrasenya per a l'usuari administrador.

14- El arxius sonors i la seva reproducció.

15- Treball no presencial:
15a- Creació de carpetes personals d'alumnes a T i de mestres a P (tutors i itinerants a cada centre- compte amb l'estructura dels noms-).
15b- Desplaçament progressiu de tota la informació que es consideri privada des de T a P o a altres unitats.


Sessió 2

0-Boot portàtils: wireless ON (per defecte)--> comunicar Margaret.

1- Comprovar llicència d'IRISCENE en tots els tablets.

2-Protegir / desprotegir amb ROLLBACK MANAGER.

3-Estructura de la xarxa local i unitats compartides.

4-Nom dels tablets(TPA01).

5-Descripció dels tablets(Tablet de la Júlia).

6-Nom del grup de treball (AULA).

7-El fitxer unitats_al.bat del servidor (\\argo1\S\xarxa\unitats_al.bat)

8-Generar les unitats T(treballs alumnes), S(software), G(lector CD i DVD compartit) a partir del regedit, creant un fitxer unitats_al a MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run

9- Gestió de contrasenyes al servidor argo1:(super-*******-->mestres / argo-***-->alumnes)

10- Permisos dels diferents usuaris.

11-Identificació en accedir a les unitats.

12-Possibilitat de generació d'una contrasenya per a l'usuari administrador.

13-Components principals dels tablets: Margaret. (Manual: inici/AddOn/Easyguide E).

14- Primers contactes amb windows journal: activitat de dictat amb projecció de tablets (Fn+orientació pantalla).

15-Revisó activitats no presencials sessió 1.

16- Treball no presencial:
16a- Creació a tablets que no hagi fet la Margaret de l'unitats_al a partir del regedit (MiPC\HKEY_ LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run)
16b- Acabar el desplaçament progressiu de tota la informació que es consideri privada des de T a P o a altres unitats.
16c- Visitar aquestes dues webs del CRA Cinca-Cinqueta per preparar la visita del dia 5 de desembre a terres manyes:
Dades generals: http://www.educaragon.org/guiaeducativa/directorio_ficha.asp?idC=43
Web del CRA: http://www.educa.aragob.es/crabiels
16d- Instal.lació del diccionari i corrector de català a l'office 97 distribuït pel Departament --> poseu-vos en contacte amb la Margaret o el Ramon:
enllaç: http://www.xtec.es/~fbusquet/catala/cdpie.htm
fitxers necessaris: dicc_w97.zip


Sessió 3

Estructura de la propera sessió 3. Dijous, 25 de novembre de 2005.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil per mestre o mestra.

0-Informació prèvia:
0.1-Distribució Cds Àrea TIC.
0.2-Distribució estructura de la sessió en paper i recordar la conveniència que s'imprimeixi uns dies abans de la sessió per saber el contingut i el material necessari.
0.3-Assistents a la visita al CRA Cinca-Cinqueta de la zona de Bielsa del dia 5 de desembre de 2005.
0.4-Canvi de lletra G (Winbond SD Drive) per M en els portàtils, per evitar la incompatibilitat amb la G del DVD compartit de l'argo1(Margaret).

1- Màxim de màquines permeses pel servidor XP:10. Caldrà carregar als servidors de les escoles el windows 2000.
Puigverd, Montclar, Ventoses i Butsènit--->servidor INVES

Preixens---> HP COMPAQ

2-Configuració actualitzacions als portàtils (Si cal fer canvis cal DESCOGELAR PRIMER):Inici/configuració/tauler de control/centre de seguretat (al peu de la pantalla es poden fer canvis, si cal):
2.1-Firewall: activat;no permetre excepcions (desactivat)
2.2-Actualitzacions automàtiques de Windows: activat;automàtic; tots els dies a les 3.00h
***Recomanem que 1 vegada al mes: descongelar + esperar que es descarreguin les actualitzacions (apareix un escut grog a la part inferior dreta de la pantalla) + un cop descarregades, picar a sobre de l'escut grog per instal.lar-les (instal.lació ràpida-recomanat))+ reiniciar + tornar a congelar (La resta del mes podem prescindir que surti l'escut groc que ens indica que hi ha noves actualitzacions disponibles).
2.3-Protecció antivirus: activat
Si està desactivat, cal activar-ho aquí mateix o a l'espasa i l'escut blau (F-Secure Anti-Virus) de la part inferior dreta de la pantalla i a la pestanya Protecció en temps real marcar activar protecció + Tots els arxius + aplicar.

3-Configuració actualitzacions als tablets(Si cal fer canvis cal DESCOGELAR PRIMER):
3.1-Actualitzacions automàtiques de Windows(inici/tauler de control/actualitzacions automàtiques): activat;automàtic; tots els dies a les 3.00h
***Recomanem que 1 vegada al mes: descongelar + esperar que es descarreguin les actualitzacions (apareix una bola del món amb el logotip de windows a la part inferior dreta de la pantalla) + un cop descarregades, picar a sobre de la bola del món amb el logotip de windows per instal.lar-les (instal.lació ràpida-recomanat))+ reiniciar + tornar a congelar (La resta del mes podem prescindir que surti la bola del món amb el logotip de windows que ens indica que hi ha noves actualitzacions disponibles).
3.2-Protecció antivirus: activat
Si està desactivat, cal activar-ho aquí mateix o a l'espasa i l'escut blau (F-Secure Anti-Virus) de la part inferior dreta de la pantalla i a la pestanya Protecció en temps real marcar activar protecció + Tots els arxius + aplicar.

4-Estructura de la xarxa local i unitat compartida G (lector DVD de l'Argo1). Fer una prova de lectura de CD de dades. Utilitzar la unitat G com a boca d'instal.lació a partir de CD/DVD per als tablets ja que no tenen unitat de CD/DVD.

5-Servidor de Butsènit a l'espai de l'armari RAC. Possibilitat d'aplicar-ho a alguna altra escola?

6- Congelació de servidors i unitats amb Deep Freeze --> Suport dels tècnics de T-Systems (Rafael Cuestas i Josep Maria Antolín--->El Jaume Brufau proposa que tota la zona tinguem el mateix: Rafael Cuestas).

7-Accedir a P des d'una estació iniciada com a argo:
inici-->desconnectar argo (tancar la sessió argo en XP)-->iniciar com a super--> fer el que calgui-->desconnectar la sessió super --> iniciar novament la sessió argo .

8-Recuperació d'unitats:
- Recuperació eventual de les unitats a les estacions i als portàtils a partir d' Inici/executa: \\argo1\S\xarxa\unitats.bat
- Recuperació eventual de les unitats als tablets a partir d' Inici/executa: \\argo1\S\xarxa\unitats_al.bat

9- Primers contactes amb windows journal: activitat de dictat amb projecció de tablets (Fn+orientació pantalla).

10-Revisó activitats no presencials sessió 2.

11-Carpeta calaixera compartida al servidor LINUX de Puigverd:
ftp://zersio@192.168.0.101/ (des de Puigverd)
ftp://zersio@82.151.216.13/ (des de la resta d'ordinadors)
usuari:***** contrasenya:******

12- Treball no presencial:
12.1- Revisar nom dels tablets (TPA32) i de l'identificador a la xarxa (Tablet de la Júlia) i grup de treball (AULA).
12.2- Revisar la configuració d'actualitzacions a portàtils (punt 3 de la sessió).
12.3- Revisar la configuració d'actualitzacions a tablets(punt 4 de la sessió).
12.5- Fer una activitat amb alumnes i tablets amb la unitat G amb un CD compartit (Pingu, instal.lant-lo a cada tablet perquè no hi ha preinstal.lació: El meu ordinador/G/.
12.6- Crear a l'escriptori dels portàtils un accés directe a la calaixera de Puigverd.
12.6-Activitat amb alumnes: Fer una crònica breu d'escoles viatgers o de qualsevol sortida amb windows journal i colocar-la a la calaixera de Puigverd, a la carpeta personal de cada mestre, posant com a nom del fitxer el vostre identificador i l'extensió jnt (que és la pròpia de windows journal); per exemple gcaldero.jnt.


Estructura de la propera sessió 4. Dijous, 26 de gener de 2006.

Material necessari: 1 tablet cada 2 mestres.

1-Revisó activitats no presencials sessió 3: configuració de tablets i portàtils, actualitzacions d'antivirus, activitat amb CDcompartit, accés directe a la calaixera de Puigverd, activitat amb windows journal i alumnes penjada a la calaixera de Puigverd.(NO HO HEM POGUT FER-->NOMÉS HI HA UN DOCUMENT TÍTOL A LA CARPETA SOCIALS)
Veure fitxer 291105.jnt
ftp://zersio@192.168.0.101/ (des de Puigverd)
ftp://zersio@82.151.216.13/ (des de la resta d'ordinadors)
usuari:***** contrasenya:******

2-Visita al CRA Cinca-Cinqueta.

3-Participació a la COMUNITAT DE NADAL de red.es.

4-Realitzar una activitat de dictat i guardar a cada carpeta del servidor de Butsènit. Activitat per parelles per no colapsar el servidor XP.

Ara mateix enfilo aquesta agulla
amb el fil d'un propòsit que no dic
i em poso a apedaçar. Cap dels prodigis
que anunciaven taumaturgs insignes
no s'ha complert, i els anys passen de pressa.
De res a poc, i sempre amb vent de cara,
quin llarg camí d'angoixa i de silencis.
I som on som; més val saber-ho i dir-ho
i assentar els peus en terra i proclamar-nos
hereus d'un temps de dubtes i renúncies
en què els sorolls ofeguen les paraules
i amb molts miralls mig estrafem la vida.

4.1-Títol del poema, nom, foto i any de naixement de l'autor i significat de les paraules en negreta en el peu del document on fem el dictat.

5-Material rebut en CD i web de red.es. Repartir els CDs rebuts de red.es (Margaret). Grups de treball per escoles, de dos en dos...

6-Proposta de treball per als tutors:
6.1-Revisió diària del calendari de la ZER (aviat estarà penjat) :canó
6.2-Realització dels exercicis de llengua catalana amb windows journal i guardar-ho a la carpeta personal d'alumne, UN DIA A LA SETMANA: tablet.

7-Proposta de treball per als itinerants:
7.1-Realització d'UNA ACTIVITAT SETMNANAL amb algun recurs TIC de red.es:
-música: tablet + MusicTime
-educació física: portàtil+projector (imatges d'esports...)
-anglès: tablets + CDrom compartit del servidor

8- Treball no presencial:
8.1- Explorar els Cds i preparar una exposició de 10 minuts sobre el recurs per al proper dia de seminari (26/01/06).
8.2-Activitat amb alumnes i tablets: Fer una crònica breu de la festa de Nadal a Agramunt i Preixens windows journal i colocar-la a la calaixera de Puigverd, a la carpeta personal de cada mestre, posant com a nom del fitxer el vostre identificador i l'extensió jnt (que és la pròpia de windows journal); per exemple gcaldero.jnt.

 


Estructura de la propera sessió 5. Dijous, 02 de febrer de 2006.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada 2 mestres.
1-Revisó activitats no presencials sessió 4 :
-Activitat amb windows journal penjada a la calaixera de Puigverd.
-
Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc.

2-Novetats al calendari de la ZER: http://www.xtec.net/zerelsio/calendari/calendari.htm

3-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

4- Comprobacions bàsiques de la xarxa local en cas de manca de connectivitat local o exterior:
a1- inici/executa/cmd + executa -->s'obre la pantalla negra d'instruccions MS-DOS
a2-ping 192.168.0.1(IP del router)+return-->amb això fem una crida des d'aquella estació al router.
a3-Si la resposta és:
Haciendo ping a 192.168.0.1 con 32 bytes de datos:
Estadísticas de ping para 192.168.0.1:
Paquetes: enviados = 4, recibidos = 4, perdidos = 0 (0% perdidos)

vol dir que des d'aquell ordinador s'arriba al router. Si la resposta é que s'han perdut paquets hi pot haver un problema de placa de xarxa, de cablat o del mateix router.

b1- inici/executa/cmd + executa -->s'obre la pantalla negra d'instruccions MS-DOS
b2-ping 213.176.161.16(DNS de la XTEC)+return-->amb això fem una crida des d'aquella estació a la XTEC.
b3-Si la resposta és:
Haciendo ping a 213.176.161.16 con 32 bytes de datos:
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Tiempo de espera agotado para esta solicitud
Paquetes: enviados = 4, recibidos = 0, perdidos = 4 (100% perdidos)

vol dir que des d'aquell ordinador no podem sortir a Internet, presumiblement per una fallada de les línies o del servidor.
Llavors cal trucar al Centre de Telecomunicaions (tel 900701444) i NO a T-Systems.

5-Contactes d'interès:
T-SYSTEMS
Comunicació d'avaries: http://www.xtec.net/gepse o a la Margaret.
Consultes al SAU:
http://www.xtec.net/sau
o sau.educacio@gencat.net o tel 902532100 o a la Margaret.
CENTRE DE TELECOMUNICACIONS
Línies i routers de la xarxa educativa 900701444

6- Treball no presencial:
6.1- Explorar els Cds i preparar una exposició de 10 minuts sobre el recurs per al proper dia de seminari (16/02/06)


Estructura de la propera sessió 6. Dijous, 16 de febrer de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada 2 mestres.

0-Dificultats per accedir a P o a T des d'una aplicació (word) perquè contrasenya servidor(sio) =/=contrasenya portàtils o tablets(Ø).
Solució-->accedir primer a les unitats des del meu ordinador.

1-Revisó activitats no presencials sessió 5 :
-
Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc.

2-Visualitzador de Windows Journal (wind_journal_viewer-->7MB).
-Exemples
-Correció telemàtica (mestra-->alumnes)
-Instal·lació des de la calaixera (ramon) ftp://zersio@82.151.216.13 o des de la P (ramon) de la xarxa local.
-Volum dels arxius col.locats a la calaixera (1 disquet convencional-->1,5MB)
-Velocitats de pujada/baixada. Unitats de memòria bit/byte/KB/MB/GB/TB/Petabyte/Exabyte/Zettabyte

3-Decidir el material que volem retornar de la darrera dotació.

4-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

5- Treball no presencial:
-Carregar als portàtils el Visualitzador de Windows Journal.


Estructura de la propera sessió 7. Dijous, 23 de febrer de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada 2 mestres.

1-Exploració de CDs de RED.ES i resum a la graella cds_redes.doc (alguna que queda pendent).

2-Revisó de la instal.lació del wind_journal_viewer als portàtils.:

3-Visualitzador de Windows Journal (wind_journal_viewer-->7MB).
-Exemples
-Correció telemàtica (mestra-->alumnes)

4-Domini .cat. Modificació possible de : adreça de correu, servidors de correu, ftp, adreces internet --> .net<-->.cat

5-Presentació del projecte UN MES UN CONTE: http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
-Treball dels mesos de març, abril i maig.
-Coordinador/a de cada mes.
-De l'1 al 10 de cada mes: preparar el títol, els protagonistes, el començament, el nus i el final.
-De l'11 al 25 de cada mes: escriure el desenllaç.
-Del 26 al 30: lectura col.lectiva i difusió.

6- Recursos TIC a l'àrea de llengua: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/llengua/
- Exploració d'algunes aplicacions instructives.
MITJANS DE COMUNICACIÓ. La ràdio. http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/mcomunicacio/index.htm
- Exploració d'alguna eina de consulta i recerca d'informació.
BREU HISTÒRIA DE CATALUNYA.http://www.xtec.es/videoteca/
- Exploració lliure de recursos dels apartats anteriors.

7-Instal.lacions de maquinari:
-Impressores de la xarxa als portàtils i tàblets.
-Comeltes nous substituint els APTIVA-->Tsystems:
.. grup de treball gestio<-->aula;
.. nom S211<-->argo2(per exemple);
.. IP 192.168.0.211<-->192.168.0.99 (per exemple);
..Crear una nova línia al run que executi unitats.bat de S:/xarxa a fi que es generin les unitats P,T i S com a la resta d'estacions(podeu consultar la sessió 2 del pla de treball)(suposant que no ho hagi fet l'instal.lador);

8- Treball no presencial:
6.1-Realització amb alumnes d'alguna activitat dels RECURSOS TIC A L'ÀREA DE LLENGUA.
6.2-Exposició de l'activitat el proper dia de seminari (02/03/06).


Estructura de la propera sessió 8. Dijous, 2 de març de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1-Instal.lació Windows 2000 server als Argo1.
-Comprovar que permet totes les connexions.
-Veure aparença.
-Instal.lar només als centres on calgui ja que la imatge que ens ha subministrat l'Àrea TIC no equipara la màquina al servidor XP (antivirus, programari ftp, winpri...).
-Servidor W2000 de Preixens-->col.locar-lo al despatx i fer-lo servir només de servidor; convertir l'actual argo1 en una altra estació.

2-Repartir llibres Perfils d'innovació TIC. Pàgina 291-->ZER El Sió.

3- Recursos TIC a l'àrea de llengua: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/llengua/
- Exploració d'algunes aplicacions instructives.
MITJANS DE COMUNICACIÓ. La ràdio. http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/mcomunicacio/index.htm
- Exploració d'alguna eina de consulta i recerca d'informació.
BREU HISTÒRIA DE CATALUNYA.http://www.xtec.es/videoteca/
- Exploració lliure de recursos dels apartats anteriors.
- CB de l'àmbit de llenguatge (triades a l'atzar) i possibles recursos per inserir en el currículum:
· Reconèixer les frases fetes i els refranys d'ús freqüent (expressió oral/habilitat):
http://www.fut.es/~jpv/
· Valorar la presentació i l'ordre en la comunicació escrita (expressió escrita/actitud):
http://www.xtec.es/aulanet/quadern/
· Tenir capacitat per atendre, escoltar (comprensió oral/habilitat):
http://www.edu365.com/primaria/muds/catala/mercat/index.htm
· Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d'informació (comprensió escrita/coneixements)
http://www.epdlp.com/
· Utilitzar eines del llenguatge (ex: diccionari, enciclopèdies) (comprensió escrita/habilitats)
http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
· Valorar la importància del llenguatge visual i plàstic en l'expressió de vivències, sentiments i idees (llenguatge plàstic i iconogràfic /actituds)
http://www.xtec.es/satis/ra/raco1.htm
· Valorar l'aprenentatge i l'ús de les llengües estrangeres com a mitjà de desenvolupament personal. (Valoració sociocultural del llenguatge/actituds)
http://www.xtec.es/trobada/project/index.htm
· Conèixer que les llengües no són immutables, evolucionen, etc (Valoració sociocultural del llenguatge/coneixements)
http://clic.xtec.es/db/act_ca.jsp?id=1179
· Tenir coneixements de les tècniques bàsiques de redacció (conèixer les normes ortogràfiques, narratives, de discurs, etc.) (Expressió escrita/coneixements)
http://www.xtec.es/aulanet/ud/catala/ortografia/index.htm
· Gaudir de la lectura d'un text (Comprensió escrita/actituds)
http://www.edu365.com/eso/muds/catala/lectures/sagarmata/index.htm

4-Presentacions de recursos TIC de ciències, tecnologia, llengua anglesa. Primaria és de 17.30 h a 20 h.
http://www.xtec.net/formacio/index.htm (espai per a fer la inscripció)
Codis, llocs i activitats:
6008080500 Recursos a Internet. Llengua anglesa
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 15/3/2006 al 15/3/2006 de 16:00 a 20:00
6008170500 Recursos a Internet. Ciències
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 29/3/2006 al 29/3/2006 de 16:00 a 20:00
6008260500 Recursos a Internet. Tecnologia
IES Ciutat de Balaguer (Balaguer). Del dimecres 3/5/2006 al 3/5/2006 de 16:00 a 19:00
6008110500 Recursos a Internet. Ciències
IES Manuel de Pedrolo (Tàrrega). Del dimecres 5/4/2006 al 5/4/2006 de 16:00 a 20:00

5-Instruccions sobre avaluació del 2n trimestre de Primària amb WINPRI.

6- Treball no presencial:
6.1-Realització amb alumnes d'alguna activitat dels RECURSOS TIC A L'ÀREA DE LLENGUA.
6.2-Exposició de l'activitat el proper dia de seminari (16/03/06).


Estructura de la propera sessió 9. Dijous, 16 de març de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1-Instal.lació wifi als projectors:
1a- Configuració projectors:
..EasyMP(botó del comandament)/config/
..LAN inalámbrica/Nombre del proyector: CLAS_marisol/ESSID: Sio/Dirección IP: 192.168.0.236 o 237/Máscara de subred:255.255.255.000/Puerta de enlace:192.168.000.001
..Seguridad/Seguridad: WEP/Cifrado WEP: 64bit/Formato:HEX/ID de clave:1/Clave codificación 1:**********(consultar Margaret)
..Aceptar

1b-Configuració portàtils: Fer noves excepcions al Firewall de windows.
..Inici/Configuració/Tauler de control/Centre de seguretat/Firewall de Windows/excepcions/Marcar Entorno UPnP/Agregar programa/examinar/C/Archivos de programa/TightVNC/WinVNC.exe/obre/aceptar/d'acord
....Inici/Configuració/Tauler de control/Centre de seguretat/Firewall de Windows/excepcions/Agregar programa/examinar/C/Archivos de programa/EPSON NSConnection/EP_NSS.exe/obre/aceptar/d'acord

1c-Connexió projectors sense fils:
..Engegar projector/EasyMP (del comandament, SI CAL)-->SURT PANTALLA NEGRA AMB EXPLICACIONS
..Des del portàtil o tablet: Inici/Programes/EPSON Projector/EMP NS Connection-->marcar projector-->conectar-->minimitzar pantalla grisa-->tancar pantalla negra

1d-Desconnexió projectors sense fils:-->desconectar-->tancar el programa-->apagar el projector

2-Instal.lació del Paint ShopPro5 als tablets des de la unitat G de l'argo1 (DVD compartit).

3-Sessió formativa de PSP per utilitzar-lo en l'activitat de plàstica relacionada amb el Picasso-->Margaret (30')

4- Treball no presencial:
4.1- Realització d'activitats amb alumnes amb projecció wifi des de portàtils i des de tablets.


Estructura de la propera sessió 10. Dijous, 23 de març de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1-Solucions al teclat virtual:
1a-Panel de entrada de Tablet PC (el que fins ara només surt quan vol)-->descongelar el tablet-->fer sortir el teclat a partir del word -->minimitzar-lo(fletxa amunt al costat de la creu de tancar)-->tancar el document word que hem creat-->tornar a congelar el tablet. A partir d'ara quan engeguem, sempre tindrem el teclat minimitzat a peu de pantalla.

1b-Possibilitat d'obrir un altre teclat virtual del windows: inici/programes/accesibilidad/teclado en pantalla. També es pot fer una drecera a l'escriptori a %SystemRoot%\system32\osk.exe que ens obriria directament aquest segon teclat virtual més petit i menys còmode.

2-Presentació del recurs TIC de l'àrea de Llengua treballat amb els alumnes.

3- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/mates/

4- Treball no presencial:
4.1- Configuració dels tablets amb els teclats virtuals accessibles. Es recomana la primera opció, la del punt 2a.
4.2-Instal.lació del PSP als tablets i realització d'una obra d'art (tamany: horitzontal 400x300 pixels)amb PSP i tablets per penjar-la a la Galeria virtual d'art BIT.


Estructura de la propera sessió 11. Dijous, 30 de març de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1- Revisió de les obres enviades a la Galeria virtual d'art BIT.
1.01- Profunditat de color:http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/prof_col/prof_color1.htm

2- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE CÀLCUL.
Formació:

2.01- Opcions generals del menú principal.
2.02- Estructura de l'àrea de treball.
2.03- Input/output de dades + format números decimals+ inserció d'operacions bàsiques(-->aplicació que divideix)
2.04- Inserció funcions: matemàtiques (combinat, entero, log10, número romano, potencia, raíz, residuo) estadístiques(max, min, promedio) lògiques (si).
2.05- Ordenació alfabètica de dades.
2.06- Creació de gràfics (--> temperatures mitjanes d'un any)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
2.07- Corrector d'operacions
2.08- Conversor d'unitats de longitud
2.09- Proporcions
2.10- Taules
2.11- Climogrames
2.12- Piràmides de població
2.13- Altitud de les muntanyes.

3- Un mes, un conte!
3.01- Acabar el conte En busca de les ulleres màqiques.
3.02- Preparar un nou conte(en principi només cal el títol: nou conte, per exemple)
3.03- Començar la difusió i lectura del conte En busca de les ulleres màqiques.
3.04- Triar nou coordinador o nova coordinadora del proper conte--> Tenir-lo a punt el proper dia de seminari (06/04/2006).

4- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes de la classe i exposició el proper dia de seminari (06/04/2006).


Estructura de la propera sessió 12. Dijous, 20 d'abril de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1- Revisió de les obres enviades a la Galeria virtual d'art BIT.

2- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE CÀLCUL.
Formació:

2.01- Inserció funcions: matemàtiques (combinat, entero, log10, número romano, potencia, raíz, residuo) estadístiques(max, min, promedio) lògiques (si).
2.02- Ordenació alfabètica de dades.
2.03- Creació de gràfics (--> temperatures mitjanes d'un any)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
2.04- Corrector d'operacions
2.05- Conversor d'unitats de longitud
2.06- Proporcions
2.07- Taules
2.08- Climogrames
2.09- Piràmides de població
2.10- Altitud de les muntanyes.

3- Un mes, un conte!
3.01- Acabar el conte En busca de les ulleres màqiques.
3.02- Preparar un nou conte(en principi només cal el títol: nou conte, per exemple)
3.03- Començar la difusió i lectura del conte En busca de les ulleres màqiques.
3.04- Triar nou coordinador o nova coordinadora del proper conte--> Tenir-lo a punt el proper dia de seminari (20/04/2006).

4- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes de la classe i exposició el proper dia de seminari(20/04/2006)


Estructura de la propera sessió 13. Dijous, 27 d'abril de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1
- Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE CÀLCUL.
1.01- Revisió de l'aplicatiu EXCEL de numeració romana.
Formació:

1.02- Ordenació alfabètica de dades.
1.03- Creació de gràfics (--> temperatures màximes, mínimes i mitjanes d'una setmana)
Recursos (-->calaixera/recurs_full_calcul):
1.04- Corrector d'operacions
1.05- Conversor d'unitats de longitud
1.06- Proporcions
1.07- Taules
1.08- Climogrames
1.09- Piràmides de població
1.10- Altitud de les muntanyes.

2- Un mes, un conte!
2.01- Treballar el conte Un misteri a la classe.
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

3- Activitats fora centre --> Gerard

4- Seminari SAGA.

5- Full absentisme alumnat segon trimestre--> Marisol

6- Dotació professorat religió curs 2006-2007 (correu Francesc Xavier Eroles)

7- Treball no presencial:
Realització d'un gràfic de l'alçada dels alumnes de la classe i exposició el proper dia de seminari(11/05/2006)


Estructura de la propera sessió 14. Dijous, 04 de maig de 2006, de 2/4 de 6 a 3/4 de 8.

Material necessari: 1 tablet i 1 portàtil cada mestre.

1 - Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques: EL FULL DE CÀLCUL.
1.01- Revisió de la taula d'alçada dels alumnes de la classe: Exemple de Montclar:
http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/zersio/al_alum_mont.xls (també el trobareu a la calaixera)

2- Problemes d'arrencada amb equips MOLT DESCARREGATS de bateria.

3- Canvis de calendari per les sessions SAGA (11 i 25 de maig):
-impossibilitat d'assistir-hi tothom-->NO SUBSTITUS DES D'EDUCACIÓ.
-darrera sessió NO PRESENCIAL-->projecte d'ambits d'aplicació 2006-2007.

4-Presentació del document:
Proposta d'inserció preferent de recursos TIC RED.es per al curs 2006-2007.

http://www.xtec.cat/~rcontijo/form_tic/zersio/prop_tic_0607.doc (també el trobareu a la calaixera)

5-Enquesta de fi de seminari (instruccions rebudes per email a l'identificador personal):
Es podrà omplir fins el 7 de juny de 2006.
http://www.xtec.net:8081/pls/soloas/enquesta
Codi:6043010552
Contrasenya:**** (si no la sabeu, demaneu-la a la coordinadora TIC)

6-Tramesa de fitxers d'equip a equip per infrarojos.

7- Treball no presencial(= sessió 15. màxim fins el 18 de maig de 2006):
Realització personal del document de propostes d'aplicació de recursos TIC per al curs 2006-2007 i trametre-la per correu electrònic a rcontijo@xtec.cat


Sessió 15