La nova economia - Oportunitats de negoci? - El comerç electrònic - Menú principal
 

COMERÇ ELECTRÒNIC

La nova economia

És parla del naixement de la nova economia, d'una nova revolució industrial, tecnològica, de l'inici d'una nova era... i tot això a l'empara d'Internet.

Però què és la nova economia? De moment podem definir-la com el conjunt d'empreses que desenvolupen les noves tecnologies (en especial les telecomunicacions), i per suposat, l'estrella de les noves tecnologies és Internet.

Internet, que com hem vist, va néixer exclusivament amb voluntat de establir comunicacions, esdevé ara la gran oportunitat de fer milionaris negocis.

S'han fet volar molts coloms en torn a les empreses d'internet, el recent enfonsament del Nasdaq (l'índex borsari nord-americà que reflecteix la valoració de les empreses tecnològiques) potser una mesura de fins a quin punt el nom d'Internet ha fet córrer més fantasies sobre les oportunitats de negoci que autèntics beneficis.

Oportunitats de negoci?

Les noves possibilitats de comunicació obren també noves possibilitats de fer negocis, però quina mena de negocis es poden fer a la xarxa? Potser el més conegut sigui el comerç electrònic, encara que aquest tan sols representa una parcel·la molt petita de tot els diners que es mouen al votant d'Internet.

Bàsicament els negocis a internet es poden agrupar en 4 grans grups:

-Serveis I.P. : Proveïdors de serveis d'Internet, són els que donen serveis integrals que van des de donar accés, proveir d'espai web, serveis de creació de webs, adreces de correu, etc.

-Publicitat: La publicitat a Internet pot venir de moltes maneres, des de la Web corporativa de l'empresa, fins els portals temàtics. És encara aviat per mesurar l'efectivitat de la publicitat a Internet, de moment està clar que la publicitat als diaris, ràdio, televisió, és molt més efectiva. De fet, és normal trobar Webs que s'anuncien als grans "mass media".

-Comerç o intercanvis entre empreses (Buisness to Buisness, B2B), cada vegada és més important i necessari, les empreses es comuniquen més ràpidament per la xarxa, això dóna un dinamisme imprescindible pels negocis i obliga a totes les empreses a tenir presència a Internet.

-Comerç amb el consumidor final (Buisness to Costumer, B2C): engloba tot el que és la venda de productes i serveis al consumidor final. Actualment els hàbits de compra encara no han evolucionat suficient com per pensar que estem davant d'un mercat que ens pot fer milionaris.

El comerç electrònic.

El comerç electrònic esdevé un molt petit percentatge de les transaccions econòmiques, és més una promesa que una realitat, però està clar que cada dia pren més cos, i va afegint clients a l'hora que un nou "modus vivendi" es va imposant a la nostra societat.

Està demostrat que les transaccions electròniques tenen molts avantatges tant per l'empresa, (reducció de costos, l'oficina és un web interactiu on el client ) com pel consumidor, (pot fer els seus encàrrecs a qualsevol hora del dia, fora o dintre de l'horari comercial i sense haver de fer cues); però són encara un petit percentatge dels internautes els que "van de compres per la xarxa".

No tothom té accés i coneixements per introduir-se a internet, i sobretot, no tothom té clar la idea de prescindir de la presència física del venedor. D'altre banda, les empreses tenen problemes de logística (no és possible servir a tots els clients potencials a domicili).

Fa poc una de les empreses més importants i pioneres a Internet, Amazon ,va presentar el seu Balanç amb considerables pèrdues; aquí a Espanya, empreses com Ecuality estan en suspensió de pagaments.

Però no tot són desastres a Internet, les grans empreses ja establertes fora del mercat no virtual, tipus Corte Inglés, Caprabo, etc. , comencen a tenir un important percentatge de les seves vendes a través d'Internet, poc a poc, el mercat es va transformant, com els costums, i tota la nostre societat.



QUÈ ÉS INTERNET?
COMERÇ ELECTRÒNIC
QUÈ ÉS L'IRC ?
FEM WEBS
GALERIA DE LINKS
Per qualsevol suggeriment envieu un mail a: rdoming2@pie.xtec.es