Enrera
Presentacions multimèdia amb el PowerPoint
  Pràctica

Exercicis

L'objectiu d'aquesta pràctica és sortir del programa i recuperar.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

Sortir del programa

Per sortir del programa, com en tots els recursos Windows, podeu escollir una de les possibilitats següents:

• Activar l’opció Salir del menú Archivo.
  • Activar l’opció de tancar del botó de control de la finestra.
  • Prémer simultàniament les tecles ALT + F4.
  • Fer un doble clic en el botó de control de la finestra del programa.

En tots els casos, si el document no ha estat gravat o ha sofert modificacions des de l'última gravació, el programa informa si voleu desar els canvis o no.

Recuperar una presentació

Per recuperar una presentació, es presenten les possibilitats següents:

• El darrer bloc del menú Archivo informa de les últimes presentacions que han estat obertes. Si el document que s'ha de recuperar és un d’aquests, sols cal fer un clic sobre el seu nom.
  • Activar l’opció Abrir... / Archivo o la icona per recuperar  i seleccionar el fitxer de la llista o fer-ho des del teclat amb la combinació de les tecles CTRL + A.
La funció Abrir presenta un quadre de diàleg que permet escollir el fitxer d’una llista, però també presenta altres opcions:
  • Llista: llistat de fitxers.
  • Detalls: llistat de fitxers amb indicació de la grandària i la data de quan es va desar.
  • Propietats: informació referent al títol, assumpte, autor...
  • Vista prèvia.

Des de l’Explorador del Windows també podeu recuperar un fitxer fent un doble clic sobre el nom (es pressuposa que els fitxers de dades estan associats a l’executable corresponent).

Pràctica 1. Carregar un fitxer PPT des de l’Explorador del Windows
  1. Sortiu del programa PowerPoint.
  2. Activeu l'Explorador del Windows.
  3. Cerqueu els fitxers d'activitats del curs. Observeu que els fitxers PPT porten el símbol d’associació  (l’opció Tipus de fitxer / Opcions / Visualització de l’Explorador del Windows us permetrà saber a quina aplicació estan associats).
  4. Feu un doble clic sobre el fitxer ACTP01.PPT.
  5. Observeu que s’ha executat el Microsoft PowerPoint i s’ha carregat el fitxer escollit.
  6. Sortiu del PowerPoint i repetiu el procés amb altres fitxers PPT.
  • Aquest apartat estableix un enllaç amb la pràctica 1 d'aquest mòdul.

Atenció !

Abrir. Abrir una presentación