Mòdul 1

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure les accions que afecten un bloc de text, executar una presentació i moure les diapositives d'una presentació.

Desenvolupament de la pràctica

Retallar, copiar i enganxar

Aquestes accions afecten un bloc de text i podeu activar-les des del menú Modificaciones, si bé resulta més operatiu fer-ho a través de les icones corresponents.

Retalla el text seleccionat al porta-retalls.
      Copia el text seleccionat al porta-retalls.
      Enganxa al document el contingut del porta-retalls.
També podeu fer-ho des del teclat amb una combinació de tecles (hi ha dues possibilitats per a cada cas):
    Retallar     CONTROL + X        o     MAJÚSCULES + SUP
    Copiar      CONTROL + C        o     CONTROL + INS
    Enganxar  CONTROL + V       o     MAJÚSCULES + INS
Aquestes accions també podeu fer-les directament amb el ratolí; el procés que s'ha de seguir és el següent:
  • Seleccioneu amb el ratolí el bloc de text que s'ha de traslladar o copiar.
  • Situeu el punter del ratolí sobre el bloc seleccionat.
  • Premeu el botó del ratolí i, sense deixar-lo anar, desplaceu el punt d’inserció a la part del text on s’ha de traslladar el bloc i deixeu el botó. En cas de voler obtenir una còpia del bloc, cal prémer la tecla CTRL abans de prémer el botó del ratolí sobre el bloc per agafar-lo. En cada cas, el ratolí canvia de forma segons es vulgui obtenir una còpia o fer un trasllat de text.

Si l’acció d’arrossegar un text seleccionat amb el ratolí es fa amb el botó dret, en deixar anar un quadre de diàleg, ens permet escollir entre diferents opcions.

Si voleu reorganitzar les diapositives, heu clicar a la barra de botons de vistes i veureu el conjunt de diapositives creades de mida reduïda:

• Situeu el punter del ratolí sobre la diapositiva que seleccioneu.
  • Arrossegueu la diapositiva que voleu canviar de posició i deixeu-la al nou espai.

Pràctica 1. Execució d'una presentació

1. Recupereu el fitxer ACTP02.PPT.
    Una vegada finalitzat el contingut d'una presentació, podem executar-la per veure el resultat.
  2. Seleccioneu l’opció Presentación con diapositivas del menú Ver o cliqueu a sobre del botó de la barra de botons.
  3. Per veure la presentació, haureu d'anar clicant sobre el botó esquerre del ratolí.

En moure el ratolí quan comenceu a visualitzar la presentació, es mostrarà aquest botó . Si premeu el botó dret del ratolí, en deixar-lo anar, us mostrarà un quadre de diàleg que permet escollir entre diferents opcions:

• Siguiente: per passar a la diapositiva següent. També s'hi pot accedir prement la tecla.
  • Anterior: per visualitzar la dispositiva anterior.
  • Ir: permet accedir directament a qualsevol diapositiva. Es desplega un menú amb les opcions següents:
      • Diapositiva oculta
      • Desplazamiento por diapositivas
      • Por título
      • Presentación personalizada
      • Vista anterior
  • Notas de la reunión…: permet accedir a les anotacions de l'orador.
  • Notas del orador…: permet accedir a les anotacions del presentador.
  • Medidor de diapositivas: permet veure el temps entre diapositives.
  • Flecha: mostra el cursor del ratolí per assenyalar a la diapositiva.
  • Pluma: és un llapis que permet marcar a la diapositiva.
  • Opciones del puntero: permet canviar les característiques del ratolí.
      • Ocultar ahora
      • Ocultar siempre
      • Color de la pluma
  • Pantalla: permet establir el format de pantalla de presentació.
      • Pausa
      • Pantalla en negro
      • Borrar pluma
  • Fin de la presentación: permet aturar la presentació i tornar a la finestra de treball.

Presentaciones con diapositivas