Mòdul 3

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure els efectes que permet el PowerPoint per millorar les presentacions i veure també les transicions de les diapositives.

Desenvolupament de la pràctica

Animació

El programa PowerPoint permet millorar les presentacions afegint certs efectes d'animació.
A la barra d'eines podem escollir una de les diverses animacions que ofereix el programa. Recordeu que prèviament haureu de seleccionar l'objecte que voleu animar.

• Efecto bólido
  • Efecto de volar
  • Efecto cámara
  • Efecto destello una vez
  • Efecto de texto en láser
  • Efecto máquina de escribir
  • Efecto gotas en texto
  • Botó de Personalizar animación

Si voleu que a la diapositiva s'hi mostrin diverses animacions, haureu de determinar l'ordre de l'aparició fent servir el requadre que apareix als botons d'animació.

També podeu accedir a Personalizar animación clicant al botó dret del ratolí, i es desplegarà un menú semblant a aquest:

Les transicions de les diapositives

Una transició és l'efecte visual que el programa genera en el trànsit d'una diapositiva a una altra. Des del menú Presentación, haureu de seleccionar l'opció Transición de diapositiva.

Des d'aquest mateix menú, podreu triar l'opció Sin transición per eliminar-la.

.

Pràctica 1. Fer animacions en una presentació

1. Recupereu el fitxer ACTP03.PPT.
  2. Accediu a la barra d'eines i seleccioneu el marc de la diapositiva on voleu fer l'animació.
  3. Proveu els diversos efectes i intervals de presentació.
  4. Deseu la presentació amb un nom diferent.
  5. Comproveu el resultat obtingut.

Pràctica 2. Fer una transició en una presentació

1. Recupereu el fitxer ACTP03.PPT.
  2. Visualitzeu les diapositives en forma de classificador.
  3. Seleccioneu les diapositives que voleu veure de forma automàtica i escolliu l'efecte Barras verticales al azar.
  4. Si cliqueu sobre el botó Aplicar només afecta a la diapositiva seleccionada, i si cliqueu Aplicar a todas afectarà tota la resta.
  5. Proveu els diversos efectes i intervals de presentació.
  6. Deseu la presentació amb un nom diferent.
  7. Comproveu el resultat obtingut.

Animación

Transiciones en presentaciones con diapositivas