Mòdul 4

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar com inserir diapositives d'arxius i la reorganització de les diapositives. Recordareu com inserir sons a una presentació.

Desenvolupament de la pràctica

Inserir diapositives d'arxius

En un moment determinat, podem afegir altres diapositives a la nostra presentació procedents d'altres presentacions.

Pràctica 1. Inserir diapositives d'arxius

1. Recupereu el fitxer ACTP03.PPT i la podem veure presentant totes les diapositives des del Clasificador de diapositivas o fem clic damunt de la icona del botó de vista.
  2. Per afegir una diapositiva d'una altra presentació (o tota la presentació), feu clic al menú Insertar i després a Diapositivas d'Archivos. A continuació, navegueu per l'ordinador fins que trobeu una altra presentació i feu doble clic al damunt.
  3. Podeu fer clic al botó Insertar todas i s'afegiran a les que ja teniu. Si voleu, la podeu arrossegar i col·locar on us interessi més.
  4. Deseu la presentació.
  5. Observeu-ne el resultat.

Afegir música de fons

Tal com heu vist, el PowerPoint permet inserir fitxers de formats diversos (MID, WAV, RMI), però els tracta de forma diferent. Uns, els WAV, els incrusta dins la presentació, formant part d'un únic fitxer (el que crea el PowerPoint). Si voleu incrustar l'arxiu de so a la presentació, heu de preveure la mida des del menú Opciones del menú Herramientas / Opciones / General .

Recordeu que els arxius de sons que no heu incrustat els deixa fora i caldrà tenir-los present a l'hora d'enviar una presentació treballant amb dos fitxers, el del PowerPoint i el del so, per separat.

Per inserir una música a una diapositiva, heu de clicar al menú Insertar | Películas y sonidos | Sonido de archivo i seleccioneu un fitxer de so.

Recordeu que si voleu afegir música de fons a la vostra presentació, podeu o bé inserir un so de la galeria d'arxius o bé gravar la música que voleu incloure de fons durant tota la presentació:

Pràctica 2. Afegir música de fons

1. Feu doble clic a la primera diapositiva de la vostra presentació.
  2. Escolliu la peça musical que us agradi d'un CD de música en mode de pause.
  3. Accediu a l'opció Grabar Sonido des del menú Insertar Películas y Sonidos.
  4. Escribiu un nom al vostre so.
  5. Activeu el nostre reproductor CD de música i a continuació al botó vermell de l'opció Grabar Sonido. Quan vulgueu que deixi de gravar, cliqueu a Stop, , i cliqueu a Aceptar.
  6. Apareixerà un altaveu a la vostra primera diapositiva que podeu moure a qualsevol lloc.
  7. Accediu a l'opció Personalizar animación del menú Presentación i obriu la pestanya Configuración de la Reproducción i activeu les opcions que més us interessi. Si voleu que no surti el dibuix de l'altaveu, heu d'activar Ocultar después de la reproducción. Al botó Más opciones podeu escollir l'opció de Repetir la reproducción hasta su interrupción.
  8. Observeu l'efecte obtingut.
  9. Deseu la presentació amb un nom diferent.

Diapositivas de archivo

Insertar sonidos