Mòdul 4

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar els diversos formats de presentació: PPS i PPT i com fer una presentació autoexecutable. També disposarem d'un recull de combinació de tecles.

Desenvolupament de la pràctica

Formats de presentació: PPS i PPT

Una vegada creada una presentació destinada a ser presentada per pantalla, cal indicar al programa com es voldrà fer aquesta presentació. Per fer-ho, es poden escollir diferents opcions, moltes de les quals no són ni massa conegudes ni, possiblement, prou utilitzades.

Pràctica 1. Com guardar la presentació: formats de presentació

1. Recupereu el fitxer ACTP03.PPT.
  2. Escolliu l'opció Configurar Presentación del menú Presentación.

El Tipo de presentación permet escollir com voleu fer la presentació en pantalla.

• Examinada en exposición fa la presentació sense que l'usuari pugui fer altres modificacions que les que li permeten els botons de navegació que s'hi hagin inclòs.
    • Examinada de forma individual fa la presentació en una pantalla més petita i l'usuari pot fer altres modificacions per copiar,imprimir i modificar. També permet amb la barra de desplazamiento accedir altres aplicacions obertes en l'ordinador.

Diapositivas permet escollir quines diapositives es volen presentar.

Avance de la presentación us permet escollir entre avançar manualment o bé amb els temps escollits per cada diapositiva.

1. Marqueu les opcions segons indica el gràfic.
  2. Poseu nom i deseu la nova presentació.

El fitxer es pot guardar en dues modalitats:

• Presentación (*.PPT), fitxer en format obert que cal carregar i executar manualment.
  • Presentación con diapositivas de PowerPoint (*.PPS), format protegit que es pot executar automàticament des d'una drecera.

Si voleu que la presentació s'obri de forma automàtica, a continuació heu de:

1. Escollir l'opció Guardar Como del menú Archivo i seleccionar la modalitat a Guardar como tipo Presentación con diapositivas de PowerPoint. Si heu utilitzat fonts de lletres especials, activeu True Type incrustadas.
  2. Desar la presentació.
  3. Observar-ne el resultat.

Recull de combinació de tecles

Aturar la presentació

• Si voleu aturar una presentació i mostrar la pantalla negra o en blanc, cal prémer la tecla N o B. Per tornar a la presentció, cliqueu a la mateixa tecla novament:

Funcions especials

• MAYÚS + Vista Esquema o Vista Diapositiva: mostra el patró de diapositiva de cada vista en particular.
  • MAYÚS + Presentación con Diapositivas: configura els paràmetres de la presentació.
  • ALT + Presentación con Diapositivas: executa la presentació como si fos amb el navegador d'Internet

Escriure durant l'execució d'una presentació

• Si cliqueu a CTRL + P teniu accés a un llapis per escriure a sobre de la presentació. Amb la tecla E s'esborren les anotacions. Per continuar la presentació, cal clicar a CTRL + A.

Presentaciones automáticas