Presentació de l'Any Monturiol
L'Ictineu 3
Informe
de la jornada de professorat al Museu Marítim de Barcelona. 2 desembre 2009

Col·lecció de fotos de la jornada

El 28 de juny del 1859 s'avarà el submarí Ictineu I al port de Barcelona davant l'expectació d'un públic nombrós. La immersió i la posterior tornada a la superfície va estar tot un èxit científic i tecnològic que va posar les bases del posterior desenvolupament de la tècnica submarina. Narcís Monturiol en va ser el seu creador amb la col·laboració d'un equip multidisciplinar coordinat per ell mateix. L'èxit aconseguit amb el seu submergible l'ha fet acreedor de ser l'inventor del submarí.

Els promotors de la celebració d'aquest esdeveniment juntament amb les entitats, organismes i persones col·laboradores i adherides pretenen reconèixer i difondre la vàlua d'en Narcís Monturiol entre la societat catalana i presentar-la a la resta del món.
El Parlament de Catalunya ha donat suport a aquesta iniciativa.

Des del Departament d'Educació, a través dels CESIRES es vol contribuir a aquest objectiu des de la vessant educativa oferint la informació dels actes i activitats i elaborant un conjunt de propostes educatives interdisciplinars per ser treballades a l'aula.

Activitat escolar  Imitant Monturiol

Descripció de l'activitat.