Entrevista a la Conxita Serra 22 L’entrevista 1. Amb quants anys vas començar treballar a l’escola Pins del Vallès? Amb 29 anys. 2. Com era el Pins del Vallès quan vas arribar? L’escola era igual, estava pintada tota de verd i els arbres eren més petits, principalment l’avet. Era tan petit que el decoràvem pel Nadal. 3. Sempre havies volgut fer de mestra? Sí, sí, sí des de petita. 4. A què t’agradava jugar quan eres petita? A cuinetes, botiguera, amb nines, a fer de mestra... 5. Quin era el teu conte preferit? “La negreta Kimba”, “La col·lecció de Julita” i “El Patufet”. 6. Què t’agrada més de fer de mestra? Ensenyar cançons i poesies, explicar contes, ensenyar a parlar i a llegir... en general, tot. 7. Pots explicar-nos alguna anècdota que recordis? Sí. Una nena estava esperant un germanet i li vaig preguntar quin nom li havien posat i ella va respondre Albert. Llavors ella va dir: però m’agrada més el vermell. Una altra vegada, estàvem escrivint el nom i els hi vaig dir als nens/es: “Com que ara ja sou grans i ja sabeu escriure el vostre nom, avui el farem sense mirar el cartellet”. Aleshores un nen estava mirant el sostre i em va estranyar: Per què no fas el nom? I ell li va respondre que era molt difícil fer-lo sense mirar. No va entendre que havia de mirar al paper. 8. T’agrada ser mestra d’educació infantil? Per què? Si, perquè és l’edat més agraïda de totes, a mesura que es fan grans són més crítics i costen més d’entendre. 9. Què és el que més t’agrada de l’escola? L’ambient que s’hi respira i els nens i nenes que hi venen. 10. Que canviaries de la teva feina si tornessis a començar? Algunes tècniques o mètodes que no m’han servit. 11. Quins són els records que et quedaran de l’escola? Molts, principalment la mainada i les persones amb qui he treballat. 12. Què t’agradaria fer si tinguessis més temps lliure? El mateix que faig ara, però més relaxat com: pilates, italià, patchwork*, i anar per tots els pobles de Catalunya (947) i fer-me una foto en un dels bancs de conversa. *Consisteix en el treball amb retalls de roba. Moltes gràcies per tot Conxita.