Projecte Educatiu

TRETS DEFINITORIS

L'escola, com a comunitat escolar que és, pertany a una unitat superior, d'una banda el poble o el municipi de Manlleu, i de l'altra a la comarca d'Osona. Per tant, col.labora amb les institucions locals i comarcals i habitualment participa de les activitats culturals que s'hi organitzen.

La nostra escola és pública i, per tant, subjecta a la legislació vigent.
L'escola és pluralista. Això significa un respecte envers totes les ideologies i creences.

Només s'impartirà l'ensenyament de la religió a aquells alumnes, els pares dels quals ho hagin sol.licitat.
Es respectaran totes les creences religioses i totes les activitats de l'escola tendiran a fomentar els valors humans.

L'alumne no s'entén únicament com a receptor d'ensenyaments i continguts específics sinó que se li potencien les descobertes personals, ha de poder manifestar els seus pensaments i arribar a les seves pròpies conclusions.
Volem possibilitar les manifestacions de l'alumne com a investigador i creador dins de l'àmbit de la seva formació integral.

L'escola no té cap tipus d'ideologia social definida. No es discriminarà cap família ni cap alumne per les seves idees polítiques o religioses, per la procedència social o ètnica ni per raó de sexe.
L'escola fomentarà el respecte i la igualtat entre els sexes.

L'escola no es proposarà cap mena de selecció del seu alumnat. Està obligada a seguir les pautes de matriculació marcades per la Generalitat i no podrà rebutjar cap alumne si hi ha places vacants.

PROJECTE LINGÜÍSTIC

Aquest projecte ha estat realitzat en base a la legislació vigent (Decret 223/1992 de 25 de setembre) i a les característiques lingüístiques dels alumnes i professors de la nostra escola.

D'acord amb la nova ordenació curricular, s'ha previst un tractament en una sola àrea de les dues llengües oficials a Catalunya -català i castellà- per tal d'evitar repeticions i d'afavorir la transferència d'aprenentatges entre les dues llengües.

Donat que el català és la llengua vehicular i d'aprenentatge, els continguts i les estructures lingüístiques comuns es concretaran a través d'aquesta llengua i seran punt de referència per a l'altra llengua de l'àrea.

La llengua castellana s'introduirà a cicle inicial.

L'estudi de la primera llengua estrangera -anglès- s'introdueix a cicle inicial, d'acord amb la nova llei.

L'escola donarà una atenció específica als nens que provinguin d'altres punts de l'Estat Espanyol o d'altres països, per tal de facilitar la seva integració mitjançant el coneixement de la nostra llengua.

.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Tot i que els recursos no són mai suficients, ens formulem com a objectiu prioritari l'atenció a la diversitat d'alumnes.

Es contempla des de diferens àmbits.

1-Acció tutorial
2-Reforç per part dels mestres de suport
3-Educació Especial
4-Compensatòria
5.Creda

Dins del primer apartat, els mestres tutors vetllaran per fer un seguiment individual de cada alumne i avaluaran el seu progrés al llarg del curs escolar, sigui quin sigui el seu nivell d'aprenentatge. La diversitat d'alumnes exigeix en alguns casos les adaptacions curriculars que es faran conjuntament amb els altres mestres que intervenen en el procés d'aprenentatge.

Tots els cicles de l'escola disposen de mestres de suport per tal d'atendre les necessitats i els diferents ritmes d'aprenentatge dels alumnes.

Cada cicle de l'escola adapta el suport a les necessitats concretes del seu cicle i a la diferent tipologia d'alumnes. Amb tot, l'escola tendeix a potenciar el suport dins la pròpia aula, sempre en la mesura que es cregui convenient i que això possibiliti el progrés de l'alumne.

Aquells alumnes que presenten majors dificultats tant a nivell motriu com intel.lectual o d'adaptació a l'hora de realitzar els seus aprenentatges, compten amb l'atenció específica de la mestra d'Educació Especial, amb la mestra de compensatòria o bé amb la logopeda del Creda i amb l'assessorament i orientació psicopedagògica de l'EAP.

A més de fer la valoració i seguiment dels nens que ho necessiten, l'equip de mestres es proposa:
-promoure que l'escola ajusti la seva acció educativa a la diversitat d'alumnes.
-contribuir a la detecció, com més aviat possible, de les necessitats educatives especials per tal de proporcionar als alumnes la resposta adequada a aquesta necessitat.