Tot i que els recursos no són mai suficients,
ens formulem com a objectiu prioritari l'atenció a
la diversitat d'alumnes.
Es contempla des de diferens àmbits.
1-Acció tutorial
2-Reforç per part dels mestres de suport
3-Educació Especial
4-Compensatòria
5.Creda
Dins del primer apartat, els mestres tutors
vetllaran per fer un seguiment individual de cada alumne i
avaluaran el seu progrés al llarg del curs escolar,
sigui quin sigui el seu nivell d'aprenentatge. La diversitat
d'alumnes exigeix en alguns casos les adaptacions curriculars
que es faran conjuntament amb els altres mestres que intervenen
en el procés d'aprenentatge.
Tots els cicles de l'escola disposen de mestres
de suport per tal d'atendre les necessitats i els diferents
ritmes d'aprenentatge dels alumnes.
Cada cicle de l'escola adapta el suport a les necessitats
concretes del seu cicle i a la diferent tipologia d'alumnes.
Amb tot, l'escola tendeix a potenciar el suport dins la pròpia
aula, sempre en la mesura que es cregui convenient i que això
possibiliti el progrés de l'alumne.
Aquells alumnes que presenten majors dificultats tant a nivell
motriu com intel.lectual o d'adaptació a l'hora de
realitzar els seus aprenentatges, compten amb l'atenció
específica de la mestra d'Educació Especial,
amb la mestra de compensatòria o bé amb la logopeda
del Creda i amb l'assessorament i orientació psicopedagògica
de l'EAP.
A més de fer la valoració i seguiment
dels nens que ho necessiten, l'equip de mestres es proposa:
-promoure que l'escola ajusti la seva acció educativa
a la diversitat d'alumnes.
-contribuir a la detecció, com més aviat possible,
de les necessitats educatives especials per tal de proporcionar
als alumnes la resposta adequada a aquesta necessitat.
|