Inici
Bloc (el dia a dia de l'escola)
L'escola
Ubicació
Curs actual
Agenda d'activitats
Documents de curs
Festes i tradicions
Jornades pedagògiques
Activitats i sortides
El xiprer. La revista.
Ampa
Informació
Activitats
Biblioteca.edu
Un tros del teu passat

LA BIBLIOTECA

PROGRAMA D'INNOVACIÓ BIBLIOTEQUES.EDU

La biblioteca de l’escola, que com sabeu, és un espai per llegir, per a aprendre i per a gaudir, un espai per millorar l’hàbit lector dels vostres fills i filles.

L'escola va estar desenvolupant durant 3 cursos un projecte d’innovació educativa, el Programa de Biblioteques escolars “puntedu”. Els seus objectius eren potenciar la Biblioteca escolar i promoure l’hàbit lector. Actualment, 4 anys després de la seva finalització, el Programa es continua desenvolupant ja que és un dels eixos principals de l'escola degut a la importància que donem al centre al gust per la lectura i les competències comunicatives.

Actualment duem a terme les següents activitats que es desenvolupen dins del PLA LECTOR DE CENTRE.

MALETES VIATGERES
L’alumnat que ho sol·licita rep, per ordre de llista, una maleta amb un contingut variat per gaudir-ne tota la família: llibres, revistes, pel·lícules, CD’s...També hi ha una llibreta en blanc per recollir les opinions, comentaris i tot el que es vulgui expressar sobre l’estada de la maleta a casa. Podeu escriure- hi, dibuixar, enganxar-hi fotos... qualsevol membre de la família.

Se us demana unes estones per “remenar” aquest contingut, per compartir lectures amb el vostre fill/a, per  conversar amb ell/ella i per aprendre a tenir cura de la maleta i del material.

La maleta està una setmana a casa. Es demana respectar el temps establert per a cada família, perquè l’endarreriment en tornar-la perjudica a la següent família que l’ha de rebre.

ANIMACIONS LECTORES
Dins de l’organització curricular de cada cicle s’han previst sessions d’animació lectora i de gust per a lectura tant a la biblioteca com a l'aula.

APADRINAMENT DE  LECTURA

Els alumnes de 6è seran padrins o padrines de lectura d’un alumne o una alumna de 1r. Un dia a la setmana, durant l’estona d’esbarjo, el padrí o padrina anirà al pati de cicle inicial i durant 10 o 15 minuts, juntament amb el seu fillol o fillola, llegiran contes.
Amb aquesta activitat reforcem la lectura de grans i petits, obrint un ventall molt més ampli, que abasta també el gaudir de la lectura, la responsabilitat d’uns vers els altres, el sentiment d’ajut, de protecció, de comprensió, de coneixença, de creació de nous vincles..., etc. L’activitat es tindrà en compte a l’hora d’avaluar els valors per a la convivència.

BIBLIOPATI:

L’alumnat pot venir a la nostra biblioteca a l’hora del pati, a agafar o deixar llibres en préstec, a llegir, estudiar, fer deures, consultar, o per a ajudar en alguna tasca. Cada cicle té asignadse uns dies de bibliopati