Unitat didàctica: juguem a handbol. SESSIÓ 3

 


Sessió nº:3

Objectius:
1. Velocitat de reacció.
2. Treball de la passada ràpida.
3. Treball del llançament a llarga distància.
4. Visió perifèrica.
Tècniques d'ensenyament:
Intrucció directa.
Resolució de problemes.
Assignació de tasques.
Material i instal·lacions:
Pista poliesportiva.
Una pilota per nen.
Petos.
Senyalitzadors.

Educació Física.
Cicle Superior.
Nivell:
Bloc temàtic: Habilitats motrius específiques.
Unitat didàctica: Juguem a handbol

Animació:
Cara i creu: Els jugadors es col·loquen en dues fileres paral·leles al mig del camp de handbol. Quan el mestre diu "cara" o "creu", la filera que rep aquest nom s'escapa cap a la línia de banda i la filera contrària els intenta enxampar. Quan una "cara" toca una "creu" o viceversa, aquest jugador, canvia d'equip. Guanya l'equip que al final té més components.
Variant amb pilota: Situem una pilota tova al terra, entre cada parella de jugadors. Quan es diu "cara" o "creu", el jugador contrari intenta encertar amb la pilota al contrari, que s'escapa cap a la línia de fons. Aquí no es fa intercanvi de jugadors i es fa el recompte de jugadors "tocats".

 

Part Principal:
Pixi handbol: Dividim la classe en quatre equips, és millor que es juguin dos partits simultàniament. Dels dos equips que, juguen, un es l'equip atancant i l'altre el que defensa.
Es fan servir tres pilotes, una capsa per recollir-les i 5 cércols per partit.

L'equip atacant ha de llançar per torns les tres pilotes, sortir corrent per les bases marcades amb els cércols i intentar fer la volta sencera o bé aturar-se en una de les bases abans que l'equip contrari reculli les tres pilotes. L'atac s'acaba quant tots han llançat.

L'equip que defensa ha de recollir les tres pilotes que llança l'atacant i passar-les al jugador que fa de pixi. Aquest, quan les recull a la caixa, crida "pixi", i s'acaba l'atac.
Els jugadors que defensen no poden córrer amb la pilota a la ma, per tant han de fer-la arribar al seu pixi mitjançant passades.
Els defensors poden anar tornant les pilotes des del moment que el jugador atancant comença a llançar-les.
Tots els jugadors que defensen pasen pel rol de pixi.

Guanya l'equip que fa més voltes senceres al recorregut marcat per les bases.

2 x 1
Dos atacants es passen la pilota amb un defensor al mig. Els atacants es passen la pilota sense que el defensor l'intercepti. Si el defensor toca la pilota, canvi de rol.

Variants: modificar el tipus de passada, l'espai de treball, la possibilitat de fer un pas, dos passos, tres passos amb la pilota....

Tornada a la calma.
Visió perifèrica.
Dos jugadors passen la seva pilota a un company, primer un i desprès l'altre, el jugador que treballa la visió perifèrica ha de tornar la pilota molt ràpidament a un dels passadors, i rebre l'altre pilota del segon passador.

Variants:
Obrir l'angle de la possició dels jugadors cada vegada més.