L'escola

Serveis
Ubicació

El Personatge

Frederic Godàs fou el fundador del Liceu Escolar de Lleida, que el 1906 començà en un pis de la casa Albinyana del carrer Cavallers, i el 1912 inaugurà un local nou a l'avinguda Blondel.

El Liceu Escolar s'integrà en els nous moviments pedagògics que van fer que Catalunya estigués a l'avantguarda de l'educació europea.

S'impartia una educació integral amb tot tipus d'innovacions: Intercanvis culturals, escursions, sortides de camp, conferències exposicions, festes locals, gimnàstica, esports i publicacions com el Butlletí del Centre.

Frederic Godàs era l'abanderat de l'escola nova catalana a Lleida i un fervent defensor de l'escola pública, gratuïta, obligatòria i de qualitat, enfront de les escoles confessionals elitistes, que eren les seves enemigues més acèrrimes.

A partir de 1914, el Liceu obrí sucursals a Balaguer, Castellserà, Bellcaire, Almacelles, Bellvís i Alcampell.

El somni de Frederic Godàs es trencà quan el 2 de novembre de 1938, l'aviació franquista bombardejà Lleida i l'edifici del Liceu, on hi morien 40 alumnes i un professor. La Dictadura posterior s'encarregà de tornar a l'educació tradicional i calgué esperar més de 30 anys per recuperar l'escola activa catalana que pedagogs com Frederic Godàs ja practicaven a principis de segle.

El nostre Col.legi porta, doncs el nom d'un il.lustre pedagog lleidatà.