L'ESCOLA LA CARPA, treballa per la millora de la qualitat de l'Ensenyament Públic.

L'Escola i la família tenen un mateix objectiu: l'èxit educatiu dels infants.

A la nostra escola, creiem que la col·laboració i la comunicació entre les famílies i l'escola, basada en la confiança i reconeixement mutu, és la base d'aquest èxit.

La nostra escola treballa per la millora de la qualitat de l'Ensenyament Públic, participant activament en els Projectes Educatius de la ciutat i del Departament d'Ensenyament.


Qui i què forma l'Escola
Recursos  humans
Equip de mestres:
  • Les mestres tutores i els mestres tutors
  • Mestres de reforç: 2 a infantil i 2 a primària
  • Mestres especialistes: 3 d'educació física, 4 d'anglès, 2 de música i 3 d'educació especial
  • Tutora d’aula d’acollida
  • Tècnica d’Educació Infantil
També comptem amb la col·laboració de l'Equip d'Assessorament i Orientació Psicopedagògic
Recursos materials
El centre està configurat pels següents espais:
  • Aules: 9 d'Educació Infantil, 18 d'Educació Primària, 3 d'Educació Especial, 2 de Música, 2 d'Anglès, 2 d'Informàtica, 1 d'Acollida i varies de desdoblament.
  • Espais comuns: Sala d'usos múltiples, Sala de Psicomotricitat, Biblioteca d'Infantil i de Primària, Pati amb sorral i zona de jocs, Pista esportiva i Gimnàs.
Serveis
Menjador escolar amb cuina pròpia.
Els nens i les nenes protagonistes de l'Escola: la nostra línia metodològica
Pretenem una educació fonamentada en l'atenció a la diversitat del nostre alumnat
L'escola programa activitats pedagògiques encaminades a que cada nen i cada nena rebi el màxim d'atenció possible per a que el seu aprenentatge sigui satisfactori.

Per dur a terme aquesta tasca es realitzen flexibilitzacions d'horaris i d'espais que es concreten en:
  • Racons i tallers
  • Activitats de suport dintre de l'aula
  • Atenció individualitzada o en petit grup fora de l'aula
  • Desdoblaments en determinades àrees
Pretenem una educació integral per al nostre alumnat
Per aquesta raó considerem molt important dotar els nens i nenes a més dels coneixements i els procediments necessaris, d'una educació on els valors, les normes i els hàbits estiguin presents al llarg de tota la seva escolaritat.
També contemplem en les nostres programacions: sortides i colònies, ja que les considerem activitats bàsiques per aprendre i per assolir una bona socialització.
Tractament de les llengües a la nostra escola
La llengua base d'aprenentatge de l'escola és el català , introduint com a segona llengua el castellà per tal de que els nens i les nenes arribin a assolir un domini adequat de les dues llengües, a nivell oral i escrit, en finalitzar l'Etapa de Primària.

Com a llengua estrangera s'imparteix l'anglès a partir del cicle inicial.
L'avaluació com a seguiment del procés d'aprenentatge
Considerem que l'avaluació dels processos d'aprenentatge dels alumnes és global i contínua.

Els resultats d'aquesta avaluació es concreten en uns informes que reben les famílies. Durant l'etapa d'infantil reben dos informes per curs escolar i a l'etapa de primària en reben tres.
L'acció tutorial com a eina de guia per a l'alumnat
Pensem que l'acció tutorial i l'orientació escolar són fonamentals al llarg de l'escolaritat, per tal de que els nois i les noies finalitzin la Primària amb les eines necessàries per fer el pas a Secundària d'una forma satisfactòria.