Fem gifs animats !!!

Els nens i nenes de quart hem fet gifs. Voleu saber com ????

Cal disposar d'internet i d'un programa: Paint Shop Pro

l. Primer cal buscar per internet una imatge que ens agradi, nosaltres vam buscar-ne a través del google. Un cop en aquest buscador concret veure-ho que hi ha adalt on heu d'introduir l'objecte a buscar hi ha una opció que posa IMATGES, cliqueu-hi i cerqueu el que us interessi.
2. Segon, un cop trobada la imatge cal guardar-la amb format jpeg. Poseu-vos a sobre de la imatge i cliqueu el botó dret, apreteu l'opció GUARDAR COMO i guardeu-la en la vostra carpeta de treball. Per exemple si ens va agradar un pilota, doncs guardarem la imatge amb el nom de pilota.jpg
3. Tercer, ara que ja tenim la foto només l'hem de retocar. Obrim el Paint Shop Pro i podem fer diferents retocs:
  3.1. Si volem que la imatge rodi sobre si mateixa: obrirem la foto, a continuació clicarem sobre el menu IMAGEN l'opció Rotar . Normalment tots els que vam escollir aquesta opció, vam decidir girar la imatge de 90 en 90 graus.
  Un cop girada la foto, la guardarem amb un altre nom. Per exemple: pilota1.jpg.
  Hem de repetir el procés 3 vegades. És a dir, girar 90 graus i guardar-la amb un nom nou, per exemple: pilota2.jpg. D'aquesta manera ja tindrem quatre imatges: pilota.jpg, pilota1.jpg, pilota2.jpg, pilota3.jpg
  3.2. Si volem que faci un moviment com si saltés: obrirem la foto, a continuació clicarem sobre el menu IMAGEN l'opció Reflejar . Veure-ho que la imatge ha quedat com reflexada al mirall. Guardem la foto, per exemple si es tractava d'un telefon: telefon1.jpg Normalment tots els que vam escollir aquesta opció només vam haver de fer aquest retoc una vegada. Per tant a la nostra carpeta ens van quedar dues imatges.
4. Quart, ara que ja tenim els retocs fets, queda la feina més fàcil. Tanquem el programa que estàvem fent servir, és a dir, el Paint Shop Pro. Ara n'obrirem un altre, aneu al Inici ---> programes ---> Paint SHop Pro ---> Animation SHop. Ara se'ns obrirà un petit programa que és el que ens permetrà fer el gif. Ara ja podem obrir la primera imatge que tenim.
5. Cinquè, ara veure-ho que s'ha obert la imatge, cliqueu a sobre d'ella amb el botó dret i seleccioneu INSERTAR CUADROS ---> DESDE ARCHIVO. Ara s'obre un menú i podreu escollir on la resta d'imatges que havíeu retocat. Ara només resta guardar-ho: aneu al menú ARCHIVO ---> GUARDAR COMO ---> i li poseu un nom. Ja teniu el vostre gif!!!! Ànims. És molt divertit
Aquí teniu els que vam fer nosaltres