Sant Jordi a la nostra escola
A la nostra escola tenim molt present que les festes i tradicions del nostre municipi, la nostra comarca o bé el nostre país formen part de la nostra vida i, per aquest motiu, cal treballar-les i tenir-les presents en les activitats escolars.
Ara, us presentarem i explicarem algunes de les activitats que vàrem fer per Sant Jordi: una diada molt entranyable i arrelada al nostre país.
El dia 23 d’abril, diada de Sant Jordi, tots els alumnes de l’escola, des dels més petits (P3) fins els més grans (5è) anem a Vic a visitar les parades de llibres i de roses. A Vic tots els nens i nenes tenim l’oportunitat de comprar un llibre! I els més grans estan venent roses al Polígon Mas Beuló.

A Vic vàrem aprofitar l’estona i, després de comprar un llibre, els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam fer una activitat pel casc antic de la ciutat. Tots teníem un mapa del centre de Vic i, barrejats en tres grups, havíem de seguir una ruta diferent. Així doncs, el grup taronja, el rosa i el groc ens vàrem separar i començar el nostre camí.

Durant la nostra ruta hi havia un representant del grup que s’encarregava de contestar unes preguntes referents a la història de la ciutat i a tot el què anàvem veient durant el nostre camí.

Al final tots els grups ens trobàvem en un punt del casc antic (davant l’estàtua del Bisbe Oliva) on ens trobàvem també amb les mestres.

L’aventura d’anar sols per la ciutat va resultar d’allò més divertida. Vàrem tenir l’oportunitat de llegir un poema d’en Josep Carner en una façana d’una casa i, fins i tot, visitar la Catedral.

Només calia posar en comú els resultats del nostre treball. Els alumnes que s’havien equivocat en alguna de les preguntes, havien de tornar enrera i pensar amb la solució correcta.

Mireu, mireu, quins llibres més bonics que ens hem comprat! Llegim una estona abans no arribi l’autocar i gaudim amb les seves aventures.

En una bona diada de Sant Jordi no hi pot faltar unes delicioses postres. Per aquest motiu la Montse, cuinera de l'escola, les va preparar amb tot el seu afecte.Sabeu què s'hi amaga sota aquesta capa blanca? Unes boníssimes maduixes amb nata, mmmmm!

Els alumnes de Cicle Mitjà vàrem treballar la llegenda de Sant Jordi d’una manera ben especial: la vàrem representar com si fos una obra de teatre! Hi havia un drac, un rei, una princesa, els vilatans i, és clar que sí! fins i tot un Sant Jordi! Tots els alumnes de l’escola es van divertir molt veure actuar aquests joves actors!

Fa goig Sant Jordi, oi?

Mireu la princesa que bonica i que ben guarnida que va!

A l’escola hi ha una exposició dels nostres treballs. Durant el primer i segon trimestre, els alumnes de cada cicle vàrem fer un treball relacionat amb un centre d’interès. Després, aquests treballs els havíem d’explicar a la resta dels nostres companys i companyes. Els alumnes de Cicle Inicial van treballar els animals, els de Cicle Mitjà els aliments i els de Cicle Superior l’espai.