EL NOSTRE MUNICIPI

Podeu observar el mapa del terme municipal de Gurb

El seu terme és gran, i encara que és pla, té turons com el de la Creu de Gurb. També està envoltat de serres per la part Oest: Serrat de Sant Roc, Cingle de la Muntanyeta,Serrat del Portell etc.

Pel terme hi passen els rius Ter i Gurri i algunes rieres ,com la de Sant Bartomeu, la de l’Esperança, la de Sant Julià etc.

Gurb té una alçada que va des dels 500 als 800 metres, i una població d’uns 2.030 habitants. Últimament la població creix perquè hi venen a viure persones de fora.

Tot i que molts dels seus habitants viuen a pagès, ja que Gurb té moltes masies, els darrers anys s’han construït urbanitzacions com la del Barri de Prixana o la Plaça del Triangle.

En el Terme de Gurb hi ha quatre parròquies: La de Sant Andreu que és la més important, ja que Sant Andreu és el patró del Municipi, la de Sant Julià de Sassorba, Granollers de la Plana i la de Vespella.

També hi ha ermites com la de Sant Roc, Santa Anna, la de Palau etc.

Molta gent de Gurb, continua treballant a pagès, però n’hi ha força que treballa en els polígons industrials que s’han construït al Municipi: el de Mas Galí i també en el sector de serveis.

Gurb està ben comunicat, ja que hi passa l’Eix Transversal i la carretera que va de Barcelona a Puigcerdà. També podem agafar la carretera que va cap al Lluçanès i que passa per Sant Bartomeu del Grau. Creuen el terme altres carreteres, la que va a Manlleu, Sant Hipòlit i Olost.

L’Ajuntament està situat a l’antic convent de l’Esperança. Allà hi ha el servei de correus i d’aigua a més dels propis de l’Ajuntament. També hi ha el teatre.Tot junt està situat dins una plaça tancada.

És aquí on la gent del poble s’hi reuneix i on s’han format un grup de teatre i dues corals, una d’infantil i una de gent gran.

Per fer esport tenim un pavelló cobert, un camp de futbol i una pista , tot això situat a la carretera de Sant Bartomeu prop de Les Escoles.

Gurb és un poble molt tranquil. Té una escola amb uns 130 alumnes. L’edifici de l’escola té forma de casa, és d’estil modernista, però s’ha fet petita pels alumnes que hi ha i s’ha hagut d’habilitar cargoles. Per això esperem que dintre poc ja tindrem una escola nova.

Els Alumnes de 3r.