Activitats del alumnes | |||||||
Lescola Torres Jonama de Palafrugell està adherida al programa dESCOLES VERDES, una iniciativa del Departament de Medi Ambient de la Generalitzat de Catalunya. Actualment ens trobem ja en la tercera fase del procés: hem fet: la diagnosis i el Pla de cohesió (1a fase), el primer pla dactuació i latorgament de la placa distintiva (2a fase); plans dactuació anuals i renovació dels distintiu (3a fase) | |||||||
Una de les actuacions prioritàries daquest projecte recollides a l'Agenda 21 és la reorientació de l'educació vers el desenvolupament sostenible; proposa, en aquest sentit, que s'ajudi les escoles a dissenyar plans de treball relacionats amb el medi ambient ben integrats en els seus plans d'estudi. És en aquest marc on situem el Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya. | |||||||
D'aquest programa, destaquem lobjectiu dambientalització, és a dir, a incorporar la dimensió ambiental tant en la seva gestió com en el seu currículum. Per fer-ho ha calgut la redacció del nostre Pla de cohesió ambiental (o Agenda 21 de centre), on es defineixen els trets i els objectius ambientals del centre. Aquests objectius es duran a terme, al llarg dels diferents cursos escolars, mitjançant els programes d'Acció, els quals recullen les actuacions concretes de millora ambiental que el centre es compromet a realitzar durant un període de dos cursos escolars. | |||||||
PLA DE COHESIÓ AMBIENTAL | |||||||
És un document que
defineix els trets ambientals del nostre centre realitzat
el curs 2000/01 i on va quedar especificades les
diferents línies d'actuació que el centre haurà d'anar
desenvolupant. A partir d'aquest Pla, el centre va concretar els diferents programes d'acció fins avui. Dels plans portats a terme els següents són els més importants i que encara es desenvolupen: |
|||||||
PLANS DACTUACIÓ EN FUNCIONAMENT: | |||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
PLA DACTUACIÓ CURS 2004/05: | |||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||