Estudis: BAT

EL BATXILLERAT A L'IES GUILLEM DE BERGUEDÀ (2002-2004)

ITINERARIS

OPTATIVES

FINALITATS

Les finalitats del Batxillerat són la formació integral de l’alumne, la seva orientació, perquè pugui decidir i la preparació per a posteriors estudis (universitaris o cicles formatius de grau superior) i per a la vida activa.

TRIA D’ITINERARI

Els alumnes que comenceu el Batxillerat heu de triar el vostre itinerari, és a dir el conjunt de matèries que hi fareu al llarg dels dos cursos.

Aquesta tria és molt important, perquè ja t’orienta cap a uns estudis i professions determinats. Si t’equivoques pot ser que més endavant hagis de tornar a començar o que no puguis fer alguna cosa que t’agradaria.

Llegeix aquests papers amb atenció, parla amb els pares, amb el tutor i els altres professors, amb els companys, amb amics i coneguts i, al final, pren la teva decisió: tu en seràs el beneficiat.

Ara et demanem que triïs un dels 5 itineraris i, dintre d’aquest, una matèria de cada apartat on diu:"a triar".

Omple amb cura el full "Tria d’itinerari".

La segona llengua estrangera només pot ser francès i se suposa d’entrada el nivell de sis crèdits variables de segona llengua estrangera a l’ESO. En cas de dubte s’ha de consultar el seminari de Francès. Els alumnes que la triïn ho han de fer als dos blocs d’optatives (1A i 1B) perquè és una matèria de 4 hores.

Estada a l’empresa consta d’unes 70 hores que representen dos crèdits. S’acostuma a fer a l’estiu entre primer i segon. L’horari és flexible segons acord amb cada empresa.

Religió és només per als alumnes matriculats de religió. És una matèria comuna que es fa a l’horari d’optatives.

S’intentarà respectar totes les matèries triades pels alumnes, però si en algun cas no és possible per demanda insuficient o excessiva, es comunicarà als afectats i podran tornar a triar en condicions d’igualtat amb la resta d’alumnes.

PAU (selectivitat)

S’hi preveuen canvis. Com a orientació us adjuntem la correspondència actual entre el batxillerat i les carreres.

TUTORIA

Cada alumne té un tutor. Hi ha sessions de tutoria de grup i individuals. A més el tutor es reuneix amb els pares del grup a començament de curs i s’entrevista amb els pares de cada alumne quan cal, a iniciativa dels pares o del tutor.

QUALIFICACIÓ

Les notes del batxillerat són nombres de l’1 al 10. Al final del batxillerat s’han d’haver aprovat totes les matèries i després es calcula la mitjana ponderada, segons el nombre de crèdits de cada matèria (com més hores té una matèria, més compta). Es pot passar de primer a segon amb un màxim de dues matèries de primer suspeses.

TRÀMITS

S’han de fer tots a oficines. L’horari d’atenció al públic és de 9 a 13 hores.

Entre el 23 i el 29 de maig de 2002: preinscripció i tria d’itinerari.

Entre l’1 i el 5 de juliol de 2002: matrícula.

INICI DE LES CLASSES

La rebuda dels alumnes i inici de les classes serà el dilluns 16 de setembre de 2002 a les 8.30 hores.