Tronar a la presentacióCEIP Agrupació Sant Jordi - L'escola de Fonollosa
L'escolaFestes i ProjectesEnllaços

L'escola - Les classes - Localització - El poble - Imatges

Localització

El municipi de Fonollosa està situat al sector occidental del Bages, en els altiplans de contacte amb l'Anoia, a uns 20 quilòmetres de Manresa, capital de la comarca del Bages. La seva superfície és de 52 Km² i es troba a una altitud de 525 m. Mal comunicat amb la capital, només amb carreteres i, en molts quilòmetres, carreteres de tercera categoria.
      Bona part del terme és ocupada per boscos de pi. Els conreus són de secà, principalment cereals. També hi tenen importàncies les granges de bestiar porcí, boví i avícoles. La via de comunicació principal és la carretera BV-3008, de Manresa a Calaf.
      A Fals, al costat de l'església, on estava situat l'antic castell documentat des de poc després de l'any mil, s'aixequen dues grans torres cilíndriques sobre el balç format per la riera de Fonollosa. Es tracta de dues torres de defensa que formen un conjunt vistós amb l'església. També a Fals destaca l'ermita romànica de Santa Maria del Grau, del segle XIII, ben reconstruïda i situada en un indret pintoresc

Situació en el mapa:
      Clica per ampliar