L'escola
Les/Els mestres

Projecte educatiu

En primer lloc us adjuntem el model de la Carta de Compromís Educatiu, en el qual la directora, com a responsable principal de l'escola, i els pares, mares i/o tutors, tutores, com a responsables i educadors principals dels nens i nenes, acorden tota una sèrie de compromisos i accions per a la millor formació dels alumnes.

Carta de Compromís Educatiu

Trets d’Identitat del Centre

L’escola es defineix com una entitat pública, no confessional, pluralista i integradora.

L’objectiu de l’escola es desenvolupar de forma integral els nostres alumnes. Comencem potenciant les seves capacitats tant socioemocionals com intel·lectuals per arribar a assolir unes competències i habilitats que els hi permetin ser persones autònomes, responsables i compromeses amb la societat actual.

Considerem important l’adquisició d’una bona autoestima dels alumnes, per això es procura ajudar en el seu procés de creixement, procurant un ambient de confiança.

La nostra escola dóna un tracte d’igualtat a tots els alumnes sense diferència de sexes amb la prioritat de formar persones capaces de saber relacionar-se i conviure en un món plural i canviant.

Es forma els alumnes dins d’un marc democràtic de diàleg i de respecte de les opinions dels membres de la comunitat educativa.

Eduquem en la convivència, la tolerància, el respecte a la personalitat i la conservació del medi ambient.

Procurem fomentar en els alumnes una actitud crítica i responsable davant la societat, en la defensa de la pau, la igualtat de drets, la solidaritat i la cooperació

Som  un centre obert a la participació dels pares i altres entitats a on es treballa donant importància a les persones de la comunitat escolar: alumnes, mestres, pares i personal no docent. Fomentem aquesta participació mitjançant la representació de pares i mares al Consell Escolar i a l’Associació de Mares i Pares dels alumnes (AMPA).

Projecte lingüístic

El català és la llengua  vehicular i d’aprenentatge de l’escola. El castellà s’introdueix sistemàticament com a segona llengua de cicle inicial.

La llengua estrangera que s’estudia a l’escola és l’anglès i s’introdueix a  Educació Infantil,  s’incrementa la dedicació horària a primària  a mida que pugen els cursos, per tal d’aconseguir un adequat  coneixement de la llengua escrita i un bon domini de la llengua oral.

A continuació podeu consultar la Portada, l'índex i el PLC 2019 de l'Escola Gaudí.

Noves tecnologies

Els nostres alumnes utilitzen els mitjans informàtics com una eina de treball i de comunicació en tots els cursos.

Participació en projectes.

• Duem a terme el projecte de llengües estrangeres incidint sobre l’aprenentatge de l’anglès des d’Infantil i amb un increment d’hores a primària per tal de reforçar l’ús de l’anglès.
  • L’escola participa en el projecte Agenda 21 amb la finalitat de conscienciar  als nostres alumnes en la conservació i respecte al medi ambient.
  • Treballem el projecte de convivència per tal d’afavorir la cooperació, la resolució de conflictes  i l’autonomia personal que ajuden a millorar la comunicació i el respecte.