FUNCIONAMENT

Informació General
Horaris
Principis educatius del centre
Metodologia d'aprenentatge
Gestió i organització
Servei de menjador
Altres serveis
Normes de convivència i recordatoris

INFORMACIÓ GENERAL

L'Escola PAU CASALS és un Centre Públic d'Educació Infantil (3,4 i 5anys) i Primària de (1r. A 6è) que està en funcionament des del curs 1974-75. És un centre de doble línia, es a dir, té dues classes per nivell.

Cada curs, des d'Infantil fins a 6è, està a càrrec d'un tutor o tutora que es fa responsable del grup i del bon funcionament de l'aula. A més dels tutors, intervenen els/les mestres especialistes d'Educació Física, de Música, d'Anglès i d'Educació Especial. Setmanalment, l'escola compta amb l'assessorament d'una persona de l'E.A.P. (Equip d'Assessorament Psicopedagògic).

 

HORARIS

Horari d'EDUCACIÓ INFANTIL i PRIMÀRIA:
Matí:
de 9h. a 12'30h.
Tarda:
de 15h. a 16'30h.

ENTRADA

La porta de l'escola s'obrirà al matí a les 8,55h. i a la tarda a les 15h.
L'alumnat de primària faran files a l'entrada de l'edifici i aniran amb el seu mestre o la seva mestra a les classes respectives.
Els alumnes d'Educació Infantil de 3 i 4 anys entraran acompanyats de la mare o del pare fins a l'entrada del Parvulari; els de 5 anys se'ls pot acompanyar fins on comença l'edifici central. Us preguem que sigueu puntuals.
L'alumnat de primària ha d'entrar sol al recinte escolar.

SORTIDA

Matí: l'hora de sortir al matí és a les 12,30h per a l'alumnat d'Educació Infantil
i de Primària.


Tarda: La sortida serà a les 16,30h per Infantil
i Primària


Els nens i nenes de P-3 i P-4 s'han de recollir al parvulari.
Els de P-5 i 1r. davant de l'edifici central.
A partir de 2n. els nens i nenes surten sols fins a la porta de l'entrada principal.
Per motius de seguretat, en cas que hagi de venir alguna persona diferent a recollir els vostres fills o filles, us preguem que aviseu al mestre o la mestra corresponent.
Recordem que els pares i mares no heu d'entrar a l'edifici de primària, ni a l'edifici d'educació infantil. Si necessiteu comunicar alguna incidència a la mestra dels vostres fills/es ho podeu fer per escrit (a l'agenda o la llibreta viatgera) o comunicar-ho directament a la fila d'entrada.
Si esteu citats o bé heu de recollir al vostre fill/a (en horari de classe) cal adreçar-se a direcció.

 

PRINCIPIS EDUCATIUS DEL CENTRE


L'Escola PAU CASALS es basa en els principis educatius següents:


Escola Catalana: que utilitza la llengua pròpia de Catalunya i valora la cultura i les tradicions populars. Tot i que el català és la llengua base de relació i d'aprenentatge; l'objectiu de l'escola, d'acord amb la normativa vigent, és que en acabar l'Educació Primària, tots els nens i nenes puguin utilitzar el català i el castellà en igualtat de condicions.

Plural : que està oberta a tots els alumnes sense diferenciar l'origen social, econòmic, ideològic o religiós de la família.

Democràtica: que pretén aconseguir la plena participació de les famílies i dels/les alumnes en el procés educatiu.

Integral: que intenta adequar-se a les necessitats de l'alumnat, tenint en compte les característiques de cada infant, i respectant el moment evolutiu i els diferents ritmes de treball.

Coeducativa: que fomenta la igualtat entre les persones i intenta desmitificar els "rols" sexuals determinants socialment.

Solidària: L'escola vol formar persones responsables i lliures. És per això que afavoreix els valors de solidaritat i de col·laboració amb els altres.

Innovadora: Està oberta a les noves tendències pedagògiques organitzatives tècniques per tal de millorar la qualitat de l'ensenyament i d'oferir a l'alumnat els millors recursos que estiguin a l'abast.

 


METODOLOGIA D'APRENENTATGE

Per ser coherents amb els principis educatius i per aconseguir els objectius proposats, a l'escola es treballa en equip i s'imparteix un ensenyament ACTIU basat en els criteris següents:

  • Observació i experimentació directa, tant en el interior del recinte escolar com a les rodalies, fent sortides i visites programades.
  • Manipulació de materials per facilitar els aprenentatges.
  • Relació dels nous coneixements amb les experiències prèvies dels/de les alumnes.
  • Atenció a la diversitat, tenint en compte les característiques de cada nen i nena i la seva evolució.
  • Organització del grup classe de manera que permeti un bon funcionament a nivell de convivència, responsabilitat, ordre i respecte.
  • Moments de treball en grups reduïts per adequar-se millor a les necessitats de cada alumne i per afavorir el treball en equip.
  • Introducció a la nova tecnologia: ús de mitjans audio-visuals i informàtics (ordinadors, accés a internet, etc. ).
  • Treball i convivència en colònies, Granja-escola o Camps d'aprenentatge.

Per dur a terme aquesta tasca, l'equip de mestres programa les activitats a fer conjuntament amb els/les mestres del mateix nivell, i es coordina amb la resta de professorat en reunions de cicle i en claustre, a fi de seguir una línia pedagògica i didàctica unificada.

MATERIAL ESCOLAR

Tots els materials que s'utilitzen a l'aula com ara papers, cartolines, llapis, retoladors, tisores, regles, carpetes, pintures, tintes, fang, etc. són d'ús comú per a tot l'alumnat i són adquirits amb els diners d'una quota de material que cada nen o nena paga a principi de curs i que festiona l'AMPA.

Des del curs 07-08 l'escola s'ha incorporat al Programa de Socialització de llibres del Departament d'Educació. Aquest programa consisteix en què una part dels llibres de text, de consulta, de lectura, diccionaris, etc. que fa servir l'alumnat són adquirits per l'escola amb la subvenció de la Generalitat, fet que suposa un estalvi molt important per les famílies.

AULA D'INFORMÀTICA I TAC
(Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement)

Actualment l'escola disposa d'una aula d'informàtica complerta amb canó de projecció, d'ordinadors a cada una de les aules ordinàries i dos carrets de 25 portàtils per poder fer-los servir a qualsevol aula ordinària o a altres espais de l'escola.
Tots els ordinadors de l'escola estan connectats en xarxa i amb accés a Internet. També disposem de connexió wifi a qualsevol punt de l'escola.
L'escola compta amb aules multimèdia (canons de projecció, pantalla i subsitema de so) a les aules de ciències, música, anglès i biblioteca. I des d'aquest curs 2012-13 disposem de pissarra digital interactiva (PDI) a totes les aules ordinàries.


GESTIÓ I ORGANITZACIÓ


La gestió del centre es porta a terme pel Consell escolar on estan representats tots els estaments de l'escola (mestres, pares i mares, personal no docent i un representant de l'Ajuntament).


Segons la darrera acta de constitució està representat per...

Òrgans
unipersonals

Sector serveis
Encarna Fernández
 
Mónica Castillo
Ma. Dolors Fabregat
 
Sergi Rico
 
Sector docent:
 
Sector pares i mares:
Amparo Gil
 
Manuel Arjona
Rosa Ming
 
Esteve Maruenda
Diana Menéndez
 
José Manuel Molina
Maite Castellanos
 
Neus Gil
Neus Sintes
 
Eva Rodas
Inés Calvo
 
Diana Corrales
Sector Ajuntament:
 
Representant de l'AMPA
Agustín Gascón
 
Juan Miguel Jiménez


A fi d' agilitzar les tasques, el Consell delega les funcions a diferents comissions:

A) L'organització Pedagògica i Educativa està a càrrec de tot el Claustre del professorat , agrupats en Cicles (C.Infantil,C.Inicial,C.Mitjà i C.Superior). Cada Cicle té un/a Coordinador/a que es reuneix setmanalment amb l'Equip Directiu per garantir el lligam i coherència en la línia general d'escola entre els diferents nivells.

L'Equip es format per tres persones que porten a terme les tasques pròpies de Direcció, Secretaria i Cap d'Estudis.

B) La Comissió Econòmica (de pares, mares i mestres) gestiona i administra els fons econòmics de l'escola. Es fa càrrec de l'organització i distribució dels llibres i materials escolars.

C) La Comissió de Menjador vetlla pel bon funcionament d'aquest servei. El menjador està gestionant per l'AMPA amb el vist-i-plau del Consell Escolar.

D) La Comissió de convivència que aborda els possibles conflictes que poden aparèixer en l'entorn escolar.

E) La Comissió de reutilització de llibres de text que coordina la seva gestió.

F) La Comissió d'estudi de jornada continuada que cerca, analitza i prepara documentació entorn a aquest tema.

 

 


SERVEI DE MENJADOR

 


L'escola ofereix el servei de menjador a tots els alumnes que el necessiten. El menjador està getionat per l'AMPA (Associació de Mares i Pares)amb el vist i plau del Consell Escolar. L'elaboració del dinar es fa al centre, ja que disposem de cuina pròpia i del personal necessari: l'encarregada del menjador, la cuinera i dues ajudants de cuina.

Els nens i nenes que utilitzen aquest servei són atesos per un equip de monitors i monitores especialitzats/des que actuen seguint la línia de l'escola, amb coordinació periòdica amb el professorat.

   
     
   

Els nens i nenes més petits ( 3 i 4 anys ) disposen de dues sales equipades amb llitets per fer la migdiada després de dinar.

           660.26.16.07 (Margarita Gallardo)
 e-mail:    menjadorocells@ceippaucasals.net

Monitores i monitors del servei de menjador depenen de l'empresa Imalleure.

Monitoratge que atén l'alumnat el curs 2012-13:

ED. INFANTIL 3 ANYS

Margarita Sales,
Indira González,
Paloma Ojea i
Cristina Garnica

ED. INFANTIL 4 ANYS
Laura López i
Marta García
ED. INFANTIL 5 ANYS
Yolanda Acedo i
Judit Font
PRIMER
Rosa Mayar
SEGON
Sílvia Pous
TERCER
Mónica Armero
QUART
Paco Alcaide
CINQUÈ
Alba Herrera
SISÈ
Cristina Acedo
REFORÇ de P4 i 1r. Imma Gutiérrez
MONITORES D'ANGLÈS Lucia Vicat i
Edith Santos
COORDINADOR
Juan Carlos López

Clica aquí per conèixer el menú mensual.

 

ALTRES SERVEIS


1.- Servei d'acollida al matí de 7'30 a 9 h., amb esmorzar opcional. Aquest servei es realitza dins de l'edifici escolar per monitors/es de l'empresa de serveis d'educació en el lleure
Imalleure

2.- Servei de recollida a les 16'30 h. i atenció fins a les 18h dins de l'edifici escolar per monitors/es de l'empresa Imalleure.

3.- Activitats complementàries i extraescolars organitzades per l'AMPA, com són piscina, jazz, manualitats, anglès, patinatge, tècniques d'estudi, teatre..... I per les mares i pares balls llatins.

Per dur a terme les activitats extraescolars, l'escola compta amb la participació directa dels pares i mares de l'A.M.P.A. que es fan càrrec d'organitzar-les, de buscar el professorat i de gestionar les despeses econòmiques.

 


NORMES DE CONVIVÈNCIA

Les normes de convivència són bàsiques per poder conviure en qualsevol societat com ara un poble, una família, una escola, .... Les nostres neixen de la necessitat de relacionar-nos i poder realitzar les activitats que s'han de dur a terme a l'escola.
Cal que les transmetem als nens i nenes perquè aquestes es converteixin en un hàbit. És en aquesta tasca on creiem imprescindible la complicitat de la família.


Relació entre les persones

Afavorir el tracte respectuós entre les persones

  • Tenir cura de la higiene i l'aspecte personal: vestir-se adequadament, dutxar-se...
  • Utilitzar un vocabulari i un to correctes.
  • Utilitzar el diàleg per solucionar qualsevol conflicte.

Afavorir el respecte de l'ambient de treball a l'escola, a casa, ...

 

  • Treballar en silenci
  • Escoltar i respectar les intervencions dels altres en una conversa
  • Respectar l'espai físic de cadascú per treballar i guardar les seves coses
  • Acostar-se a les persones amb qui es vol parlar en lloc de cridar
  • Desplaçar-se en els espais tancats caminant i utilitzant un to de veu adequat
  • Preparar els materials necessaris per començar la feina.


Relació amb l'entorn
Afavorir el respecte pel material:

  • Utilitzar només el material que calgui sense fer despeses innecessàries
  • Emprar els fulls correctament: per les dues cares, paper d'aprofitar, ...
  • Tractar els llibres amb cura: a casa, a classe, a la biblioteca,...tant si són propis com de préstec
  • Conservar el material fungible fins que s'acabi (llapis, goma, colors, ...)


Afavorir el respecte pel mobiliari públic:

  • Respectar el mobiliari urbà: bancs, papereres, contenidors, elements decoratius, ...


Afavorir el respecte per les instal·lacions públiques:

  • Utilitzar les instal·lacions per la finalitat que compleixen

Afavorir les condicions d'ordre i higiene del recinte escolar, de casa i d'espais públics:

  • Col·laborar en l'ordre i neteja dels espais que s'utilitzen: classe, casa, escola, ...
  • Utilitzar sempre les papereres
  • Utilitzar correctament els contenidors de residus per reciclar
  • Utilitzar els lavabos i wàters correctament (estirar la cadena cada vegada)
  • Respectar el seu torn per esperar l'autobús, als gronxadors, a la botiga, ...
  • Circular per les voreres i amb respecte pel carrer
  • En el recinte escolar no es permet fumar
  • Respectar l'espai de vianants a l'entrada de l'escola
  • Respectar les normes de l'escola pel que fa al lloc i l'hora de deixar i recollir els nens i nenes segons l'edat.

RECORDEU!!!!!!!

  • Hi ha tot un conjunt d'aspectes de la vida de l'escola que perquè funcionin bé necessiten rebre recolzament des de casa.
  • Moltes vegades demanem als nens, llibres o materials relacionats amb el tema que s'està treballant i que ajuden molt a la motivació i al treball de la classe.
  • Amb les tasques a casa, cal que els nens i nenes rebin el suport de la família i que els presentin en el termini establert per a cada curs.
  • El tenir cura de les bates i que retornin el dia indicat a l'escola, és un objectiu que cada any ens proposem i que només es pot assolir amb la col·laboració de les famílies.
  • La puntualitat a les hores d'entrada és un hàbit molt important per al bon funcionament de les activitats de l'escola.
  • Us recordem que l'escola no pot responsabilitzar-se dels objectes de valor que portin els alumnes: joies, joguines, maquinetes electròniques, etc.
  • Us recordem que quan vulgueu convidar companys-companyes dels vostres fills/es a una festa NO podeu fer-ho a través de l'escola.
  • A partir de les 16,30h. només es poden quedar a l'escola aquells/es alumnes que realitzin activitats extraescolars
  • El professorat de l'escola treballem intensament i amb professionalitat per l'educació dels vostres fills/es per la qual cosa acceptarem qualsevol mostra d'agraïment sempre que no sigui en forma de regals materials.

I per acabar, ja sabeu que el seguiment de l'actitud i del treball a classe, la participació a l'escola i el diàleg amb el professorat, són fonamentals per a l'educació i pels aprenentatges dels vostres fills/es.