PROJECTES EDUCATIUS: TALLER DE LLENGUA

Es tracta d'una experiència en el camp dels mitjans audiovisuals que arriba a tots els alumnes de Primària i que té com a referents l’àrea de Llengua Catalana i el Pla Estratègic d'informàtica del centre.

D’una banda, el propi Taller neix per la necessitat de reforçar la llengua catalana, llengua que, no ho oblidem, és la vehicular del centre. En aquest sentit, la tasca prioritza el vessant oral de la llengua, perquè els audiovisuals possibiliten treballar àmpliament el llenguatge oral i perquè el centre ja disposa d’altres mecanismes (reforços, agrupaments flexibles…) que permeten reforçar el llenguatge escrit.

D’altra banda, no es pot desaprofitar un marc tan idoni com és el del Pla Estratègic, perquè això ens permet complementar la tasca que es fa a l’aula d’informàtica amb aquells aspectes dels audiovisuals que hi estan estretament lligats (edició de vídeo i de foto digital) i amb el Projecte Trobadors, que vindria a incidir en aquestes aspectes dins l’àmbit del cicle superior.

El taller es fa a tots els nivells de Primària, una sessió setmanal amb cada tutoria, amb els alumnes agrupats de cinc en cinc. Cada grup d’alumnes va al taller de manera consecutiva, és a dir que comencen i acaben la feina durant un nombre predeterminat de setmanes. Quan el primer grup finalitza la tasca, aquells alumnes es queden a l’aula ordinària i un altre grup els reemplaça al taller. I així fins que tots han tingut l’oportunitat de participar en l’experiència. D'entrada cada grup va al taller durant set sessions consecutives, però, depenent de la capacitat o de la implicació dels alumnes, aquestes sessions es poden allargar o escurçar.

Finalment, quan tots han acabat, es fa una sessió col·lectiva amb tot el grup classe per poder veure i comentar els treballs de tothom.