Psicomotricitat Vivencial

La intervenció psicomotriu en l'etapa fins els 6 anys (estadi pre-operatori), per tal de prevenir les necessitats educatives especials i realitzar el tractament de la diversitat objecte del nostre Pla Estratègic, tindrà l'objectiu general:

Acompanyar/ajudar al nen en el procés de maduració de la seva realitat corporal integrada, manifestada en la seva expressivitat motriu.

Aquest objectiu passa per tres objectius específics:

1. Potenciar les competències comunicatives del nen per provocar el descentrament de sí mateix que el portarà a l'acció creativa i de descoberta dels altres i dels aprenentages escolars.

2. Potenciar i desenvolupar el desig de creativitat, mitjantçant el joc, i l'apertura al simbolisme a través la imitació de la realitat i la contribució personal del nen.

3. Potenciar el pas al pensament operatiu en les seves capacitats d'anàlisi i síntesi. El descentrament sensorio-motor i emocional, la capacitat de posar-se a distància de la invasió de les seves emocions l'ajudarà a analitzar la realitat i estar disponible pels aprenentatges i coneixements.

Es pot afirmar que la comunicació, la capacitat simbòlica i el pensament operatiu formen part del recorregut maduratiu de l'infant i estan totalment relacionats amb els tres nivells d'expressivitat psicomotrius: la vivència del cos, la percepció corporal i la representació corporal.

Inici  L'Escola |  Situació |  PAD |  Equip Pedagògic |  Instal·lacions |  AMPA |  Menjador |  Festes |  Sortides |  Preinscripció |  Activitats