|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
L'escola rep del nom del músic Joan Llongueres i Badia (Barcelona, 6/06/1880--13/10/1953) fou un músic, pedagog de la música i poeta català.
Actualment , Badalona te al voltant de 220.000 habitants. En relació al lloc de naixement, la població nascuda a Catalunya ja ocupa un alt percentatge la nascuda a Andalusia, Extremadura, les dues Castelles i Múrcia. També cal destacar la segona onada migratòria procedent principalment d'amèrica central i del sud, nord del magrib i subsaharians així com de l'orient proper i llunyà i d'europa comunitària. Barri de Sant Crist de Can Cabanyes Situació i límits Per ponent, limita amb el barri de Nova Lloreda, fent de divisòria la Rambla de Sant Joan; al llevant limita amb el barri de Montigalà - Batlloria; la travessera i el parc de Montigalà constitueixen el seu límits pel Nord amb els seus barris veïns de Montigalà - Batlloria i Montigalà respectivament i l’Autopista, A-19 forma el seu límit pel Sud amb el barri de Coll i Pujol. El Relleu El Barri de Sant Crist de Can Cabanyes es situa sobre el turó d’en Peixau, relleu format degut a l’erosió diferencial produïda pels corrents fluvials de la Riera de Sant Joan o de Sant Jeroni per la vessant de Ponent i pel Torrent Batlloria a la vessant de Llevant. Les dues rieres corren perpendicular a la línia de costa i paral·leles entre si en direcció muntanya - mar , fins que conflueixen per sota de la vessant Est, no molt lluny dels límits del barri.
Del paisatge rural al medi urbà Les parts més enlairades i pendents d’aquest relleu ha estat aprofitat històricament pel conreu de la vinya, l’olivera, els garrofers i el blat i les parts més planeres i properes a les rieres destinades els conreus de regadiu. Les restes arqueològiques i documentació de la desapareguda Masia de can Peixau ( masia construïda sobre una vila romana) son vestigi d’aquest passat històric més remot i les restes de la Masia de Can Bofí Vell i els horts, bassa, pou i edifici de la Masia de Can Cabanyes ,(masia que te adossada l’ermita del Sant Crist ) del passat històric mes recent. Amb el desenvolupament industrial de finals del segle XIX i dues primeres dècades del XX s va començar a canviar aquest paisatge rural a l’iniciar-se la urbanització del medi, començant per les parts mes baixes de les vessants de la riera de Sant Joan i la vessant de mar, amb la formació entre d’ altres de trams de les actuals vies públiques: Riera de Sant Joan; carrer Fortuny; ptge. Fortuny; carrer Casas i Amigó, Montserrat, Góngora i part baixa d’ Àngel Guimerà. Mostres d’aquesta transformació ho testimonien les tres cases de planta i pis de la Riera Sant Joan, a prop del Ptge. Fortuny, típiques cases badalonines de la dècada del noranta del s. XX , amb una de les dues finestres del pis “cega” . També son testimoni de la primera fase d’ urbanització del barri, les cases de planta baixa o planta i pis del trams citats , la gran part d’ elles de la dècada dels anys vint, moltes com a segona residència de l’ època “villes” amb el típic jardínet a l’entrada. Alguna que altre casa de començament dels anys 30 tancarien la primera fase de transformació del paisatge rural. Els moviments migratoris massius iniciats a la dècada dels cinquanta, que van seguir als seixanta i van culminar a mitjans dels 70 van transformar total i radicalment el medi. Primer amb els habitatges d’autoconstrucció, desprès amb la construcció de vivendes plurifamiliars, moltes d’elles sobre les runes de vivendes d’ autoconstrució donat el seu solar a canvi d’un habitatge a l’edifici construït per un particular i per últim el blocs de pisos construïts per immobiliàries, es tracte d’un urbanisme sense planificació, ni control i especulatiu , sobre tol en la seva última modalitat, amb les corresponents mancances d’estructures, serveis i equipaments. Les línies del relleu determinen la seva trama urbana, el traçat dels principals carrers son paral·lels als antics corrents d’aigua i els secundaris son perpendiculars als anterior i a la direcció del pendent, resultant carrers molt pendents , fent impossible la circulació rodada per molts d’ells, fins i tot difícil pels vianants, a no ésser per la construcció d’ escales. Aquests carrers secundaris no tenen continuació d’ un vessant a l’altre, a excepció de l’Avinguda Puigfred, situat a l’extrem nord, vial de primer ordre a nivell local com part de la Ronda del Mig.
La població El barri va arribar a tenir prop de 15.000 habitants a finals dels anys setanta, produint-se una davallada de la població a partir dels inicis dels anys vuitanta com a tota la ciutat. Les dades del padró de 2010 xifren en 10.515 el nombre d’ habitants.
Entitats Compta amb dues associacions de veïns, Sant Crist de Can Cabanyes i Sant Crist Nord. Amb una associació de joves, la Mussara i amb l’esplai Esquirol. El barri compta amb dos centres Públics d’Ensenyament d’Infantil i Primària, Escola Llibertat i Escola Joan Llongueras, i un altre concertat, Col·legi Montserrat. Un Institut d’Ensenyament Secundari, I.E.S La Pineda . Tots tres centre públics d’ensenyament estan ubicats fora del nucli urbà que forma el barri, el dos d’ Infantil i Primària junts i al Nord i el de Secundaria a l’Est. Compta a un Casal d’Avis, un Hostal, un camp de Futbol, dos polisportius, un de ells cobert i pistes de petanca. L'edifici escolar compta amb grans espais i diversos serveis per a complementar l'educació intgegral i donar soport a les necessitats de les famílies. Aules àmplies amb bona il.lumniació. Biblioteca, audiovisuals, laboratori, gimnàs i menjador. L'exterior de l'edifici està complementat per tres espais de patis diferenciats amb pistes poliesportives i una zona boscosa amb diferents espècies i un hort escolar.
TRETS D’IDENTITAT
El centre com a tal es defineix en els següents aspectes:
EL PLURALISME I ELS VALORS DEMOCRÀTICS En una escola democràtica i plural l’escola ha de fer conèixer les diferents opcions i els ha de donar progressivament la metodologia per analitzar la realitat social i transformar-la cada cop de forma més autònoma. Globalment l’escola ha d’estimular en l’alumne els valors d’una societat democràtica: solidaritat, respecte a l’altre, respecte al medi, actitud de diàleg, esperit crític i responsabilitat. L’ACONFESSIONALITAT L’escola es defineix aconfessional, per tal de respondre als principis de respecte i de pluralisme de la societat que l’envolta, sent respectuosa amb totes les maneres de pensar i de fer de cadascú. És per aquest motiu, que cap membre de la comunitat educativa podrà ser discriminat per raó de la seva confessionalitat o aconfessionalitat. A l’escola no tindrà cabuda cap mena d’adoctrinament de proselitisme ni de sectarisme. LA LLENGUA D’INSTRUCCIÓ-APRENENTATGE El català és la llengua pròpia del centre, com ho és també de Catalunya, tant a nivell vehicular, com d’instrucció-aprenentatge. De tota manera vetllarà per tal que els alumnes a l’acabar el seu procés educatiu en el centre tinguin un coneixement prou satisfactori de les dues llengües oficials de Catalunya.
LA LÍNIA METODOLÒGICA
El nostre centre ha de ser una escola activa. Entenem això com un compromís de fomentar en l’alumne una actitud curiosa, crítica i investigadora que mitjançant la comunicació i el treball, esdevindrà la base de la seva formació i de l’adquisició dels aprenentatges. La nostra línia metodològica es basa en els següents punts:
L'EDUCACIÓ COM A PROCÉS INTEGRAL L'escola entén l'educació com una simbiosi entre el desenvolupament de la personalitat de l'infant (solidari, respectuós amb les persones i coses, tolerant participatiu, amb gust per fer les coses ben fetes ... ) d'adquisició de coneixements (tant intel·lectuals com manipulatius), tècniques de treball i estratègia d'estudi que 1i permetin en un futur enfrontar-se i integrar-se en aquest món. LA COEDUCACIÓ Tot respectant les diferències pròpies de cada sexe, entenem la coeducació com el fet d'educar per la igualtat entre homes i dones i no fer cap discriminació per raons de sexe. El TIPUS DE GESTIÓ INSTITUCIONALLa idea d'una escola democràtica on hi té cabuda tothom, exigeix una participació real i efectiva de tots els membres que conformen la comunitat de l'escola: pares, mares, alumnes, mestres, personal no docent, representants de les institucions,en els òrgans de govern corresponents.
LES RELACIONS ESCOLA-POBLE-ENTORN. Com escola situada al barri de Sant Crist de Badalona, donem a conèixer als infants aquesta realitat, i com a institució escola participem, tant com és possible, en aquells aspectes culturals i lúdics que ofereix la població. - L'EDUCACIÓ PER LA DIVERSITATCom escola, creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns ritmes d’aprenentatge diferents. Per tant, procurem adaptar-nos a cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada. L'EDUCACIÓ PER LA SOLIDARITATA l'escola, com a període incipient de preparació per a la vida, valorem el fet de compartir espais, materials, experiències i vivències per tal d’enfortir els aspectes de tolerància i consciència que ens ajudaran a integrar-nos a la societat (molt més amplia que l'escola) .
Partint d'aquesta premissa ens plantegem la nostra relació (de treball, lúdica, educativa .. ) com una suma de forces de tots els membres que conformen el grup, la classe , l'escola i per extensió la societat.
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |