Estudis

Aula oberta (EINA)

El projecte EINA va sorgir, arran d’una sèrie de necessitats  educatives especials que presentaven cert col·lectiu d’alumnes que no s’ajustaven a l’escolarització de règim regular, és a dir, un alt risc de fracàs escolar que necessiten una oferta educativa alternativa. Les necessitats de l’alumnat susceptible de ser atès pel nostre projecte es tradueixen en un baix rendiment acadèmic accentuat per un grau elevat de desmotivació.

La finalitat del nostre projecte és la millora de l’èxit en alumnes d’alt risc de fracàs escolar, prevenció de riscos socials (inadaptació i marginació social), disminució de la taxa d’absentisme escolar, promoure l’adquisició d’habilitats socials i de les competències bàsiques per a la millora del desenvolupament personal i la integració social positiva, a més, de la millora personal i educativa.

OBJECTIUS:

  • Evitar el fracàs escolar i l’absentisme d’un col·lectiu d’alumnes amb problemes evidents d’integració al sistema educatiu existent.
  • Descobrir i potenciar les seves capacitats i habilitats, fet que contribuirà a millorar la seva autoestima.
  • Motivar els alumnes a seguir i assolir els mínims establerts en la programació.
  • Millorar el rendiment acadèmic dels alumnes que formin part del projecte, d’acord a les seves possibilitats.
  • Proporcionar a l’alumne la possibilitat de conèixer diferents activitats laborals per ajudar-lo a escollir la més adequada a les seves capacitats.
  • Potenciar els valors de convivència, cooperació i respecte per aconseguir una formació integral que afavoreixi la seva socialització en tots els àmbits.
  • Motivar els alumnes que formin part del projecte i que acreditin l’ESO a seguir ensenyaments reglats i/o mòduls professionals per poder incorporar-se al món laboral amb unes mínimes garanties d’èxit.

FUNCIONAMENT:

  • Aula Taller

L’Aula Taller és l’aula ordinària on els alumnes cursen les assignatures que donen cobertura a les competències bàsiques

Aquests crèdits són:  matemàtiques, llengües, socials, experimentals, plàstica i tecnologia i  els hem treballat acadèmicament a partir de dossiers elaborats pel professorat del departament d’orientació i atenció a la diversitat, adaptant els continguts al nivell dels alumnes. També, però, els hem treballat al taller fent petits projectes que puguin integrar les diferents àrees.

A partir d’aquest plantejament hem pensat quins tipus de tallers crèiem necessaris per tal de poder integrar-hi totes les matèries. Així doncs vam decidir que els tallers a impartir preferentment, a l’aula, serien els següents:

  • Taller de fusteria ( tecnologia)
  • Taller de cuina
  • Taller de plàstica
  • Taller d’informàtica.

 Escolarització compartida

Hem tingut una experiència participant a l’IMPES en un curs prelaboral de mecànica i electricitat que, tot i que, per qüestions de calendari, s’han pogut fer poques sessions, la valoració per totes les parts (alumnes, pares, professors, monitors especialitzats, Ajuntament, Ensenyament i Treball)  ha estat també molt positiva.
També hem realitzat un curs  d’habilitats manuals i artístiques  a l’Escola d’Art.

METODOLOGIA:

  • Treball global de continguts de diferents àrees
  • Diversificació d’estratègies d’aprenentatge: explicacions, treballs pràctics, recerca d’informació, projectes individuals i de grup,...
  • Diversificació de materials i suports: documents escrits, audiovisuals, informàtics,....
  • Diversificació d’activitats d’aprenentatge per a l’adquisició d’un mateix contingut i diversificació de continguts per a un mateix objectiu.
  • Combinació del treball individual per atendre necessitats individualitzades amb treball en equip per potenciar hàbits de socialització
  • Incorporació de les TIC com a eina ordinària de treball en les diferents àrees.
  • Diversificació de les activitats i instruments d’avaluació: exercicis autocorrectius, correcció individual, correcció col·lectiva, coavaluació entre els alumnes,...

 

 

 

 

IES L'Estatut
C/ Flammarion 1

08191 RUBÍ

Telèfon 93 588 08 58
Mail: a8043668@xtec.net