Llengües estrangeres - Francès
Asignatures impartides:
1e ÉTAPE ESO |
|
Contenus:
Fonctions:
- Saber presentar-se, saludar, toma de contacte, acomiadar-se
- Saber identificar alguna cosa i saber lletrejar
- Expressar la possessió, preguntar a un company què té en la motxilla,
preguntar alguna cosa a un
company
- Expressar els gustos
Grammaire:
- Els articles : un, une, des
- Els verbs acabats en ER , « être » et « avoir » en pressent de indicatiu (je, tu)
- L'interrogació
- La negació
- Els articles : le, la, les
- Els verbs acabats en ER , « être » et « avoir » en present de l’indicatiu (je, tu, il, elle)
- L’imperatiu (vous)
- L’article contractat: au (à + le)
- Els verbs « aller » et « faire » en present de l’indicatiu (je, tu)
- Els verbs acabats en ER en present de l’indicatiu
Lexique:
- saludar, presentar-se/ els mesos de l'any/ les estacions de l'any/ els números del 0 al 31/
els animals de companyia/ els colors/ el material escolar/ les matèries/ els dies/ el oci/
els adjectius qualificatius per expressar una opinió / els llocs per reunir-se
Matériel:
- Material didàctic: fotocòpies, dossier d’exercicis CDs, cassette, cançons, dossiers, l lamines, cartes
plastificades, activitats en pagines en Internet, caixes de cartró reciclades per fer cartes de loteria amb
números, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, pel·lícules.
Travaux et activités:
- Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, reproduccions escrites,
petits dictats, dossiers didàctics, ús de diccionaris (paper i digitals, TICs...)
Examens:
Critères de qualification:
- Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral
- Exercicis d’expressió oral
- Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
- Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
- La nota del trimestre estarà composta per:
- 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
- 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la
llibreta, activitats orals, activitats escrites
- 10% : l'actitud de l'alumne
Rattrapage:
-
Per aprovar el curs, la Nota Final deurà ser igual o superior a 5
-
En cas de necessitar una recuperació, es farà:
- Un únic examen (els continguts seran els mateixos vists en les Unitats Didàctiques 1, 2 i 3 ) dintre del trimestre i després del examen de la UD3
- En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5.
|
2ª ETAPA ESO |
|
Contenus:
Fonctions:
- Toma de contacte
- Demanar i donar informacions sobre un lloc, els gustos
- Parlar de la família. Fer descripcions físiques
- Demanar i donar informacions sobre els fets habituals
Grammaire:
- La formació del femení i del plural des substantius
- Els verbs « s'appeler », « être » i « avoir » en present de l’indicatiu
- Els determinants interrogatius: Pourquoi? Où? Comment?
- Els pronoms adverbials: EN/Y
- Preposicions, adverbis y locucions relatives a l’espai/lloc
- Pourquoi? Parce que...
- Les interrogacions totals (oui/si, non) i parcials
- Els comparatius: plus/moins/autant/aussi... que
- Les 3 formes de la interrogació
- Els determinants possessius
- Expressió de la negació: ne... pas/ne... plus/ne... jamais/ne... rien
- Els verbes pronominals
- Els verbs del 2n grup en present i en imperatiu
Lexique:
- saludar, presentar-se/ el material escolar/ els números del 0 al 100 / els mitjans de transports /
vocabulari de la ciutat/ els números ordinals/ els gustos, els desitjos, les habilitats i els coneixements/ els verbs « adorer », « aimer », « préférer », « détester » en pressent/ l'oci/ La família / les descripcions físiques / els diferents moments del dia/ L'expressió de l'hora/ els fets habituals de la vida cuotidiana/ els aliments.
Phonétique:
- l'elisió / [e] i [Ɛ] / [oe] i [y] / [r] i [ã] / [o] / [i] i [W]
Matériel:
- Fotocòpies, dossiers d’exercicis, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet,
diccionaris, CDs, catàlegs i documents originals francesos, diccionaris, pel.lícules.
Travaux et activités:
- Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...
Examens:
-
Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat
(qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i
s'obtindrà una nota.
Critères de qualification:
- Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
- Exercicis d’expressió oral
- Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
- Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
- Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals
ha de ser forçosament l’ùltim.
- La nota del quatrimestre estarà composta per:
- 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del quatrimestre
- 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la
llibreta, activitats orals, activitats escrites
- 10% : l'actitud de l'alumne
Rattrapage:
|
3r ETAPA ESO |
|
Contenus:
Fonctions:
- Saber presentar-se, saludar, toma de contacte, acomiadar-se
- Demanar i donar informacions generals (informacions) i personals ( els gustos,les habilitats i els
coneixements)
- Expressar i defendre la seva opinió
- Parlar de la família i de les relacions. Fer descripcions físiques, anímiques i de caràcter
- Saber expressar l'obligació
- Explicar esdeveniments del passat i saber fer prediccions
- Saber els números
Grammaire:
- La formació del femení i del plural des substantius
- L'obligació: il faut/on doit
- Els pronoms adverbials: EN/Y i pronoms relatius
- Preposicions, adverbis y locucions relatives a l’espai/lloc
- Pourquoi ? Parce que...
- Les interrogacions totals i parcials
- Les 3 formes de la interrogació
- Els comparatius i superlatius
- Els determinants possessius amb un o diversos posseïdors
- Els temps verbals: présent/impératif, passé composé/imparfait, futur simple/futur proche
Lexique:
- saludar, presentar-se / el material escolar/ els números del 0 al 1000 / els mitjans de transports / vocabulari de la ciutat / els números ordinals i cardinals/ els gustos, els desitjos, les habilitats i els coneixements / els verbs «adorer», «aimer», «préférer», «détester» en pressent/
l'oci/l'esport/tasques de la vida quotidiana/la família i les relacions/ les descripcions físiques i de carácter / parts del cos
Matériel:
- Material didàctic: fotocopies, dossiers d’exercicis, cartes plastificades, exercicis en pàgines en Internet,
diccionaris, CDs, catàlegs i documents originals francesos, films
Travaux et activités:
- Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, autodictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...
Examens:
-
Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat
(qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i
s'obtindrà una nota.
Critères de qualification:
- Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
- Exercicis d’expressió oral
- Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
- Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
- Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals
ha de ser forçosament l’ùltim.
- La nota del quatrimestre estarà composta per:
- 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del quatrimestre
- 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la
llibreta, activitats orals, activitats escrites.
- 10% : l'actitud de l'alumne
Rattrapage:
|
4r ETAPA ESO |
|
Contenus:
Fonctions:
- Saber presentar-se, saludar
- Donar i demanar informacions : cognom, número de teléfon i correo
- Parlar de les motivacions per fer cualsevol cosa
- Comprendre enunciats simples sobre l'identitat, els gustos i el caràcter
- Donar informacions sobre una persona (edat, nacionalitat, professió, estat civil)
- Parlar sobre els nostres gustos, interesos, oci
- Expressar les nostres preferencies
- Parlar de la nostra vida quotidiana, dels nostres hàbits, i de les seues conseqüències sobre la salut i la nostra qualitat de vida
- Fer recomanacions generals
- Comprendre les expressions i el lèxic comú en relació al traball
- Parlar sobre la nostra vida, els estudis, l'experiencia professional
- Comprendre dades numériques i preus
- Comprendre expressions i paraules relacionades amb els preus
- Fer les compres, avaluar i descriure objectes
Grammaire:
- L'alfabet/ el presentativo: c'est
- Els articles definits: le, la, l', les
- Els interrogatius: comment ? Pourquoi?
pour + infinitiu i parce que/
- El verb: s'appeler al present de l'indicatiu/ c'est, il/ elle est
el masculí, femení i plural des adjectius qualificatius/ el masculí, femení i plural des adjectius de
nacionalitat/ els verbs être i avoir al pressent de l'indicatiu
- Els verbs -er en present: travailler, jouer, aimer
-
La negació: ne/n'... pas
- les preposicions: avec, à côté de/ els adjectius possessius: mon, ma, mes, ton, ta tes,... / els articles indefinits: un, une, des/ il y a i il n'y a pas/ el pronom indefinit: on/ el verb faire
- Els articles partitius: du, de la, de l' , des
- Les interrogacions totals: (oui/si, non) i parcials/ avoir envie de
-
Els mitjans de transports: en voiture, en train, en avion, à pied/ el verb préférer/ moi aussi, moi non, moi non plus/
- Les preposicions de lloc: à (+ nom de la ville), près de, sur, Dans
- Les verbs al present de l'indicatui/ els verbs pronominals/ el verb: devoir/ l'imperatiu/ le passé composé
-
Les formes impersonals: il faut+infinitif, il est nécessaire de+ infinitif/ déjà/jamais/ savoir i connaître al present
- els indicadors temporals: en 1999, il y a 2 ans, pendant 6 mois.../ avoir besoin de
- Les preposicions davant el nom de les ciutats i des països: j'ai un, une, des/ je n'ai pas/ lui, leur/le, la, l',
les
- Els adjectuis i pronoms demostratius: celui-ci, celui-là, celle-ci, celle-l'a/ on en tant que nous/
les preposicions de lloc: chez, au, à la...
Lexique:
- saludar, presentar-se/ donar i demanar informacions: cognom, número de teléfon i correo/
els números de 1 a 12/ motivacions per apprendre la llengüa francesa/ els números fins al 69/
el vocabulari de la familla i de les relacions familiars/ L'oci/ Les estacions, els mesos de l'any/
el cos humà/ els adverbs de frequéncia: toujours, souvent, quelquefois, jamais/ les professions/
els adverbes de quantitat:beaucoup, trop, peu/ els números de 70 fins a l'infinit/ els preus i les
monedes/les dates/ la roba/ els colors i les matéries
Matériel:
- Material didàctic: Llibre: Rond Point 1 Livre de l'élève (édition: Maison des Langues) i Cahier
d'exercices, CD, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, diccionaris, films
Travaux et activités:
- Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...
Examens:
-
Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat
(qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i
s'obtindrà una nota.
Critères de qualification:
- Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
- Exercicis d’expressió oral
- Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
- Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
- Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals
ha de ser forçosament l’ùltim
- La nota del trimestre estarà composta per:
- 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
- 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la
llibreta, activitats orals, activitats escrites.
- 10% : l'actitud de l'alumne
- La nota final serà la mitjana de les notes dels tres trimestres.
Rattrapage:
- Procediment: la matèria es recupera superant dues avaluacions, una de les quals ha de ser forçosament la tercera
- De no complir-se aquest requisit l’alumne podrà fer una prova extraordinària al juny
- En cas de necessitar una recuperació, es farà:
- Un únic examen al juny ( després de la 3a Avaluació) amb continguts de tot el curs (dels tres trimestres)
- En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5
- I en cas de necessitar una recuperació, es farà el mateix al setembre.
|
1r ETAPA de BATXILLERAT |
|
Contenus:
Fonctions:
- Parlar dels seus gustos de la seva manera de ser i dels seus costums, descriure la seva casa, expressar semblances, diferències i afinitats, comunicar una decisió per correu
- Explicar esdeveniments del passat, descriure un lloc, una persona, circumstàncies, justificar-se
- Parlar sobre el menú o un plat de la carta en un restaurant, escriure sobre la preparació d´un plat
- Demanar i donar l´hora i la data, reservar una habitació d´hotel, escriure una carta per transmetre
informacions
- Parlar d´objectes , caracteritzar-los i elogiar les seves qualitats, descriure i explicar les funcions d´un aparell, entendre un anunci
- Comprendre i triar informacions, comparar i descriure llocs, expressar i defendre la seva opinió
- Saber exposar el nostre punt de vista i defensar-ho. Reformular arguments i utilitzar instruments en un debat
Grammaire:
- expressió del desig en condicional present: moi, je préféreraisz/...
- intensius: si, tellement
-
diferents tipus de preguntes: quand, où, à quelle heure?/ avoir l´air + adjectiu qualificatiu
- imperfet d´indicatiu
- ús de l´imperfet i del passé composé
- être en train de en imperfet
-
se rappeler al present/ il me semble que / avant + nom; avant de + infinitiu/ après + nom/infinitif passé
-
Quantificadors del nom: trop de, beaucoup de, assez de, pas assez de, très peu de,.../
l´hipòtesi si + present,
- el futur proche: aller + infinitiu/ interrogatius: où, quand, comment, combien
-
Formulació de preguntes/ être sur le point de , être en train de, venir de/ pronoms relatius qui i que
-
futur simple de l´indicatiu, / si + present
- els pronominals passius: ça se passe, ça se boit...
-
pour/pour ne pas/pour ne plus + infinitiu
- comparatius i superlatius: plus ...que, aussi...que, autant
de...que, le , la ,les plus.../ manquer de
- pronoms: oú i y/ verbs: aller, faire i préférer en present
-
avoir envie de/ moi aussi, moi non, moi non plus/
- el pronom relatiu: dont
- el subjonctiu darrere de les expressions d'opinió a la forma negativa: je ne crois/pense pas que
on sait que, il est vrai que...mais, par rapport à, c'est à dire, d'ailleurs, en effet, car, par conséquent,
d'une part...d'autre part, même si, par contre
Lexique:
- m´encanta, odio,no suporto...
- preposicions de localització en l´espai: à droite, à gauche, en face de...
- roba, colors, descripció física
- marcadors temporals: hier soir, dimanche dernier, avant -hier vers 11 heures trente...
- marcadors cronològics: d'abord, ensuite, puis, après, enfin...
- aliments (ingredients, sabors, maneres de preparacions)
- pesos i mesures
- Indicadors cronològics: d'abord, ensuite, enfin
- hora, data, moments del dia, horaris i transports
- preposicions de localització en el temps i l´espai: jusqu´à, entre, avant, après, déjà, encore, pas encore
- tamanys, formes i matèries, algunes expressions amb preposició: être facile à.../utile pour
- servir à, permettre de, la causa (grâce à)
- preposicions de lloc
- expressions d'opinió: à mon avis, je pense que, pour moi,...
- marcadors d'argumentació: en plus, par contre...
- comerç i servicis
- institucions municipals
- expressar el seu punt de vista: je ne crois/pense pas que
- els conectors: on sait que, il est vrai que...mais, par rapport à, c'est à dire, d'ailleurs, en effet, car, par conséquent, d'une part...d'autre part, même si, par contre
Matériel:
- Material didàctic: Llibre: Rond Point 2 Livre de l'élève (Édition: Maison des Langues) i Cahier
d'exercices, CD, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, films.
Travaux et activités:
- Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...
Examens:
-
Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat
(qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i
s'obtindrà una nota.
Critères de qualification:
- Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
- Exercicis d’expressió oral
- Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
- Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
- Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals
ha de ser forçosament l’ùltim
- La nota del trimestre estarà composta per:
- 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
- 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta
- 10% : l'actitud de l'alumne
- La nota final serà la mitjana de les notes dels tres trimestres.
Rattrapage:
- Procediment: la matèria es recupera superant dues avaluacions, una de les quals ha de ser forçosament la tercera
- En cas de que no es compleixi aquest requisit l’alumne farà una prova extraordinària al juny i
una altra al setembre
- En cas de necessitar una recuperació, es farà:
- Un únic examen al juny ( després de la 3a Avaluació) amb continguts de tot el curs (dels tres trimestres).
- En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5
- I en cas de necessitar una recuperació, es farà el mateix al setembre
|
|