XXV Olímpiada XXV Olímpiada
 
AMPA
Menjador
Menjador
 
 
 
 

Llengües estrangeres - Francès

Asignatures impartides:

1e ÉTAPE ESO

 

Contenus:

    Fonctions:

  • Saber presentar-se, saludar, toma de contacte, acomiadar-se
  • Saber identificar alguna cosa i saber lletrejar
  • Expressar la possessió, preguntar a un company què té en la motxilla,
    preguntar alguna cosa a un company
  • Expressar els gustos
    Grammaire:

  • Els articles : un, une, des
  • Els verbs acabats en ER , « être » et « avoir » en pressent de indicatiu (je, tu)
  • L'interrogació
  • La negació
  • Els articles : le, la, les
  • Els verbs acabats en ER , « être » et « avoir » en present de l’indicatiu (je, tu, il, elle)
  • L’imperatiu (vous)
  • L’article contractat: au (à + le)
  • Els verbs « aller » et « faire » en present de l’indicatiu (je, tu)
  • Els verbs acabats en ER en present de l’indicatiu
    Lexique:

  • saludar, presentar-se/ els mesos de l'any/ les estacions de l'any/ els números del 0 al 31/ els animals de companyia/ els colors/ el material escolar/ les matèries/ els dies/ el oci/ els adjectius qualificatius per expressar una opinió / els llocs per reunir-se

Matériel:

  • Material didàctic: fotocòpies, dossier d’exercicis CDs, cassette, cançons, dossiers, l lamines, cartes plastificades, activitats en pagines en Internet, caixes de cartró reciclades per fer cartes de loteria amb números, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, pel·lícules.

Travaux et activités:

  • Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, reproduccions escrites, petits dictats, dossiers didàctics, ús de diccionaris (paper i digitals, TICs...)

Examens:

  • Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat treballada a classe i s'obtindrà una nota.

Critères de qualification:

  • Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral
  • Exercicis d’expressió oral
  • Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
  • Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
  • La nota del trimestre estarà composta per:
    • 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
    • 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta, activitats orals, activitats escrites
    • 10% : l'actitud de l'alumne

Rattrapage:

  • Per aprovar el curs, la Nota Final deurà ser igual o superior a 5

  • En cas de necessitar una recuperació, es farà:

    • Un únic examen (els continguts seran els mateixos vists en les Unitats Didàctiques 1, 2 i 3 ) dintre del trimestre i després del examen de la UD3

    • En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5.

2ª ETAPA ESO

 

Contenus:

    Fonctions:

  • Toma de contacte
  • Demanar i donar informacions sobre un lloc, els gustos
  • Parlar de la família. Fer descripcions físiques
  • Demanar i donar informacions sobre els fets habituals
    Grammaire:

  • La formació del femení i del plural des substantius
  • Els verbs « s'appeler », « être » i « avoir » en present de l’indicatiu
  • Els determinants interrogatius: Pourquoi? Où? Comment?
  • Els pronoms adverbials: EN/Y
  • Preposicions, adverbis y locucions relatives a l’espai/lloc
  • Pourquoi? Parce que...
  • Les interrogacions totals (oui/si, non) i parcials
  • Els comparatius: plus/moins/autant/aussi... que
  • Les 3 formes de la interrogació
  • Els determinants possessius
  • Expressió de la negació: ne... pas/ne... plus/ne... jamais/ne... rien
  • Els verbes pronominals
  • Els verbs del 2n grup en present i en imperatiu
    Lexique:

  • saludar, presentar-se/ el material escolar/ els números del 0 al 100 / els mitjans de transports / vocabulari de la ciutat/ els números ordinals/ els gustos, els desitjos, les habilitats i els coneixements/ els verbs « adorer », « aimer », « préférer », « détester » en pressent/ l'oci/ La família / les descripcions físiques / els diferents moments del dia/ L'expressió de l'hora/ els fets habituals de la vida cuotidiana/ els aliments.
    Phonétique:

  • l'elisió / [e] i [Ɛ] / [oe] i [y] / [r] i [ã] / [o] / [i] i [W]

Matériel:

  • Fotocòpies, dossiers d’exercicis, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet, diccionaris, CDs, catàlegs i documents originals francesos, diccionaris, pel.lícules.

Travaux et activités:

  • Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...

Examens:

  • Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat (qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i s'obtindrà una nota.

Critères de qualification:

  • Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
  • Exercicis d’expressió oral
  • Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
  • Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
  • Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals ha de ser forçosament l’ùltim.
  • La nota del quatrimestre estarà composta per:
    • 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del quatrimestre
    • 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta, activitats orals, activitats escrites
    • 10% : l'actitud de l'alumne

Rattrapage:

  • Per aprovar el curs, la Nota Final deurà ser igual o superior a 5

  • En cas de necessitar una recuperació, es farà:
    • Un únic examen (els continguts seran els mateixos vists en les Unitats Didàctiques 1, 2 ,3 i 4) dintre del quatrimestre i després del examen de la UD4
    • En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5

3r ETAPA ESO

 

Contenus:

    Fonctions:

  • Saber presentar-se, saludar, toma de contacte, acomiadar-se
  • Demanar i donar informacions generals (informacions) i personals ( els gustos,les habilitats i els coneixements)
  • Expressar i defendre la seva opinió
  • Parlar de la família i de les relacions. Fer descripcions físiques, anímiques i de caràcter
  • Saber expressar l'obligació
  • Explicar esdeveniments del passat i saber fer prediccions
  • Saber els números
    Grammaire:

  • La formació del femení i del plural des substantius
  • L'obligació: il faut/on doit
  • Els pronoms adverbials: EN/Y i pronoms relatius
  • Preposicions, adverbis y locucions relatives a l’espai/lloc
  • Pourquoi ? Parce que...
  • Les interrogacions totals i parcials
  • Les 3 formes de la interrogació
  • Els comparatius i superlatius
  • Els determinants possessius amb un o diversos posseïdors
  • Els temps verbals: présent/impératif, passé composé/imparfait, futur simple/futur proche
    Lexique:

  • saludar, presentar-se / el material escolar/ els números del 0 al 1000 / els mitjans de transports / vocabulari de la ciutat / els números ordinals i cardinals/ els gustos, els desitjos, les habilitats i els coneixements / els verbs «adorer», «aimer», «préférer», «détester» en pressent/ l'oci/l'esport/tasques de la vida quotidiana/la família i les relacions/ les descripcions físiques i de carácter / parts del cos

Matériel:

  • Material didàctic: fotocopies, dossiers d’exercicis, cartes plastificades, exercicis en pàgines en Internet, diccionaris, CDs, catàlegs i documents originals francesos, films

Travaux et activités:

  • Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, autodictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...

Examens:

  • Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat (qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i s'obtindrà una nota.

Critères de qualification:

  • Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
  • Exercicis d’expressió oral
  • Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
  • Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
  • Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals ha de ser forçosament l’ùltim.
  • La nota del quatrimestre estarà composta per:
    • 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del quatrimestre
    • 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta, activitats orals, activitats escrites.
    • 10% : l'actitud de l'alumne

Rattrapage:

  • Per aprovar el curs, la Nota Final deurà ser igual o superior a 5

  • En cas de necessitar una recuperació, es farà:
    • Un únic examen (els continguts seran els mateixos vists en les Unitats Didàctiques 1, 2 ,3 i 4) dintre del quatrimestre i després del examen de la UD4
    • En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5

4r ETAPA ESO

 

Contenus:

    Fonctions:

  • Saber presentar-se, saludar
  • Donar i demanar informacions : cognom, número de teléfon i correo
  • Parlar de les motivacions per fer cualsevol cosa
  • Comprendre enunciats simples sobre l'identitat, els gustos i el caràcter
  • Donar informacions sobre una persona (edat, nacionalitat, professió, estat civil)
  • Parlar sobre els nostres gustos, interesos, oci
  • Expressar les nostres preferencies
  • Parlar de la nostra vida quotidiana, dels nostres hàbits, i de les seues conseqüències sobre la salut i la nostra qualitat de vida
  • Fer recomanacions generals
  • Comprendre les expressions i el lèxic comú en relació al traball
  • Parlar sobre la nostra vida, els estudis, l'experiencia professional
  • Comprendre dades numériques i preus
  • Comprendre expressions i paraules relacionades amb els preus
  • Fer les compres, avaluar i descriure objectes
    Grammaire:

  • L'alfabet/ el presentativo: c'est
  • Els articles definits: le, la, l', les
  • Els interrogatius: comment ? Pourquoi? pour + infinitiu i parce que/
  • El verb: s'appeler al present de l'indicatiu/ c'est, il/ elle est el masculí, femení i plural des adjectius qualificatius/ el masculí, femení i plural des adjectius de nacionalitat/ els verbs être i avoir al pressent de l'indicatiu
  • Els verbs -er en present: travailler, jouer, aimer
  • La negació: ne/n'... pas
  • les preposicions: avec, à côté de/ els adjectius possessius: mon, ma, mes, ton, ta tes,... / els articles indefinits: un, une, des/ il y a i il n'y a pas/ el pronom indefinit: on/ el verb faire
  • Els articles partitius: du, de la, de l' , des
  • Les interrogacions totals: (oui/si, non) i parcials/ avoir envie de
  • Els mitjans de transports: en voiture, en train, en avion, à pied/ el verb préférer/ moi aussi, moi non, moi non plus/
  • Les preposicions de lloc: à (+ nom de la ville), près de, sur, Dans
  • Les verbs al present de l'indicatui/ els verbs pronominals/ el verb: devoir/ l'imperatiu/ le passé composé
  • Les formes impersonals: il faut+infinitif, il est nécessaire de+ infinitif/ déjà/jamais/ savoir i connaître al present
  • els indicadors temporals: en 1999, il y a 2 ans, pendant 6 mois.../ avoir besoin de
  • Les preposicions davant el nom de les ciutats i des països: j'ai un, une, des/ je n'ai pas/ lui, leur/le, la, l', les
  • Els adjectuis i pronoms demostratius: celui-ci, celui-là, celle-ci, celle-l'a/ on en tant que nous/ les preposicions de lloc: chez, au, à la...
    Lexique:

  • saludar, presentar-se/ donar i demanar informacions: cognom, número de teléfon i correo/ els números de 1 a 12/ motivacions per apprendre la llengüa francesa/ els números fins al 69/ el vocabulari de la familla i de les relacions familiars/ L'oci/ Les estacions, els mesos de l'any/ el cos humà/ els adverbs de frequéncia: toujours, souvent, quelquefois, jamais/ les professions/ els adverbes de quantitat:beaucoup, trop, peu/ els números de 70 fins a l'infinit/ els preus i les monedes/les dates/ la roba/ els colors i les matéries

Matériel:

  • Material didàctic: Llibre: Rond Point 1 Livre de l'élève (édition: Maison des Langues) i Cahier d'exercices, CD, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, diccionaris, films

Travaux et activités:

  • Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...

Examens:

  • Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat (qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i s'obtindrà una nota.

Critères de qualification:

  • Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
  • Exercicis d’expressió oral
  • Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
  • Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
  • Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals ha de ser forçosament l’ùltim
  • La nota del trimestre estarà composta per:
    • 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
    • 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta, activitats orals, activitats escrites.
    • 10% : l'actitud de l'alumne
  • La nota final serà la mitjana de les notes dels tres trimestres.

Rattrapage:

  • Procediment: la matèria es recupera superant dues avaluacions, una de les quals ha de ser forçosament la tercera
  • De no complir-se aquest requisit l’alumne podrà fer una prova extraordinària al juny
  • En cas de necessitar una recuperació, es farà:
    • Un únic examen al juny ( després de la 3a Avaluació) amb continguts de tot el curs (dels tres trimestres)
    • En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5
    • I en cas de necessitar una recuperació, es farà el mateix al setembre.

1r ETAPA de BATXILLERAT

 

Contenus:

    Fonctions:

  • Parlar dels seus gustos de la seva manera de ser i dels seus costums, descriure la seva casa, expressar semblances, diferències i afinitats, comunicar una decisió per correu
  • Explicar esdeveniments del passat, descriure un lloc, una persona, circumstàncies, justificar-se
  • Parlar sobre el menú o un plat de la carta en un restaurant, escriure sobre la preparació d´un plat
  • Demanar i donar l´hora i la data, reservar una habitació d´hotel, escriure una carta per transmetre informacions
  • Parlar d´objectes , caracteritzar-los i elogiar les seves qualitats, descriure i explicar les funcions d´un aparell, entendre un anunci
  • Comprendre i triar informacions, comparar i descriure llocs, expressar i defendre la seva opinió
  • Saber exposar el nostre punt de vista i defensar-ho. Reformular arguments i utilitzar instruments en un debat
    Grammaire:

  • expressió del desig en condicional present: moi, je préféreraisz/...
  • intensius: si, tellement
  • diferents tipus de preguntes: quand, où, à quelle heure?/ avoir l´air + adjectiu qualificatiu
  • imperfet d´indicatiu
  • ús de l´imperfet i del passé composé
  • être en train de en imperfet
  • se rappeler al present/ il me semble que / avant + nom; avant de + infinitiu/ après + nom/infinitif passé
  • Quantificadors del nom: trop de, beaucoup de, assez de, pas assez de, très peu de,.../ l´hipòtesi si + present,
  • el futur proche: aller + infinitiu/ interrogatius: où, quand, comment, combien
  • Formulació de preguntes/ être sur le point de , être en train de, venir de/ pronoms relatius qui i que
  • futur simple de l´indicatiu, / si + present
  • els pronominals passius: ça se passe, ça se boit...
  • pour/pour ne pas/pour ne plus + infinitiu
  • comparatius i superlatius: plus ...que, aussi...que, autant de...que, le , la ,les plus.../ manquer de
  • pronoms: oú i y/ verbs: aller, faire i préférer en present
  • avoir envie de/ moi aussi, moi non, moi non plus/
  • el pronom relatiu: dont
  • el subjonctiu darrere de les expressions d'opinió a la forma negativa: je ne crois/pense pas que on sait que, il est vrai que...mais, par rapport à, c'est à dire, d'ailleurs, en effet, car, par conséquent, d'une part...d'autre part, même si, par contre
    Lexique:

  • m´encanta, odio,no suporto...
  • preposicions de localització en l´espai: à droite, à gauche, en face de...
  • roba, colors, descripció física
  • marcadors temporals: hier soir, dimanche dernier, avant -hier vers 11 heures trente...
  • marcadors cronològics: d'abord, ensuite, puis, après, enfin...
  • aliments (ingredients, sabors, maneres de preparacions)
  • pesos i mesures
  • Indicadors cronològics: d'abord, ensuite, enfin
  • hora, data, moments del dia, horaris i transports
  • preposicions de localització en el temps i l´espai: jusqu´à, entre, avant, après, déjà, encore, pas encore
  • tamanys, formes i matèries, algunes expressions amb preposició: être facile à.../utile pour
  • servir à, permettre de, la causa (grâce à)
  • preposicions de lloc
  • expressions d'opinió: à mon avis, je pense que, pour moi,...
  • marcadors d'argumentació: en plus, par contre...
  • comerç i servicis
  • institucions municipals
  • expressar el seu punt de vista: je ne crois/pense pas que
  • els conectors: on sait que, il est vrai que...mais, par rapport à, c'est à dire, d'ailleurs, en effet, car, par conséquent, d'une part...d'autre part, même si, par contre

Matériel:

  • Material didàctic: Llibre: Rond Point 2 Livre de l'élève (Édition: Maison des Langues) i Cahier d'exercices, CD, l lamines, cartes plastificades, exercicis en pagines en Internet, diccionaris, catàlegs i documents originals francesos, films.

Travaux et activités:

  • Exercicis de compleció, exercicis de pronunciació, exercicis de deducció, redaccions, dictats, simulacions, petits tallers, petits projectes, dossiers didàctics, exposicions orals, recerca d’informació, ús de diccionaris (paper i digitals), traducció, TICs...

Examens:

  • Al finalitzar cada Unitat Didàctica, es farà un examen escrit o escrit i oral del contingut de la unitat (qüestions de gramàtica, lèxic, morfosintaxis, redaccions, pronunciació,...) treballada a classe i s'obtindrà una nota.

Critères de qualification:

  • Control després de cada unitat amb exercicis de gramàtica, vocabulari, comprensió i expressió escrita i oral.
  • Exercicis d’expressió oral
  • Llibretes, dossiers, deures, treballs a classe
  • Actitud amb el professor, amb els companys, participació, ús del francès a classe
  • Per aprovar l’assignatura és necessari un mínim de 5 sobre 10 en dos dels 3 trimestres, un dels quals ha de ser forçosament l’ùltim
  • La nota del trimestre estarà composta per:
    • 70% : la mitjana de les notes d'exàmens de cada Unitat didàctica del trimestre
    • 20% : corresponent als treballs i exercicis a classe, treballs i deures a casa, la llibreta
    • 10% : l'actitud de l'alumne
  • La nota final serà la mitjana de les notes dels tres trimestres.

Rattrapage:

  • Procediment: la matèria es recupera superant dues avaluacions, una de les quals ha de ser forçosament la tercera
  • En cas de que no es compleixi aquest requisit l’alumne farà una prova extraordinària al juny i una altra al setembre
  • En cas de necessitar una recuperació, es farà:
    • Un únic examen al juny ( després de la 3a Avaluació) amb continguts de tot el curs (dels tres trimestres).
    • En el cas d'aprovar aquest examen, la nota final serà un 5
    • I en cas de necessitar una recuperació, es farà el mateix al setembre


 
 
ESO
Batxillerat
Treball de Ricerca


Links interes
Links interes
Setmanes Temàtiques
XXV Olimpíada - Intranet

www.gencat.cat
www.xtec.cat
www.edubcn.net

 

Diseño gráfico: www.trespuntoscomunicacion.com

Institut XXV Olimpíada, Carrer de la Dàlia, 2 bis. 08004 Barcelona Tel.: 93 289 06 30
incidències: xxvincidencies@gmail.com