2r ESO: 2 crèdits comuns - 2 hores setmanals. |
|
Continguts:
- Llenguatge musical: el so i les seves qualitats, eles elements musicals del so: altura, durada, timbre i intensitat i la seva concreció en partitures i execucions musicals.
- La veu i els instruments.
Tasques / Deures:
- Exercicis del llibre de tex.
- Estudi de melodies i cançons (optatiu amb flauta o altres instruments, a més de la veu).
- Treballs individuals i/o en grup sobre veus i instruments (possible construcció d’instruments).
- Presentació de dossier del temari del llibre.
- Presentació d’un cançoner de les cançons interpretades a classe i al concert de Nadal.
Exàmens:
- 1 examen escrit cada trimestre.
- + cantar cançons amb notes i amb text.
- (optatiu: interpretar cançons amb flauta o altres instruments).
|
3r ESO: 2 crèdits comuns - 2 hores setmanals. |
|
Continguts:
- Llenguatge musical (II).
- Evolució de la història de la música des de l’antiguitat fins al segle XXI.
- Pràctica d’identificació d’elements musicals des de l’audició.
Tasques / Deures:
- Exercicis del llibre de tex. Estudi de melodies i cançons (optatiu amb flauta o altres instruments, a més de la veu).
- Treballs individuals i/o en grup sobre veus i instruments.
- Presentació de dossier del temari del llibre.
Exàmens.
- 1 examen escrit cada trimestre (optatiu: interpretar cançons amb flauta o altres instruments).
- Treball d’anàlisi d’autors i autores en la seva època.
- Audiovisió del concert de Viena d’any nou i realització d’un treball sobre el concert.
|
4t ESO: 1 optativa - 3 hores setmanals |
|
Continguts generals:
La música en la nostra societat, des d’una perspectiva de recorregut històric i, sobretot, la música en la nostra societat actual.
- Breu recorregut per la historia de la música en relació amb la seva època (la música en el seu temps).
- Música en la nostra societat actual:
a. Música i cinema.
b.
Música i mitjans de comunicació social (publicitat,
espectacles...).
c.
Noves tecnologies i música.
Tasques / Deures:
- Exercicis del llibre de tex.
- Treballs individuals i/o en grup sobre la música en el seu temps.
- Presentació de documents AV de creació pròpia.Presentació de dossier del temari del llibre.
Exàmens.
- 1 examen escrit cada trimestre (optatiu: posar en escena fragments d’obres musicals.).
- Treball d’anàlisi d’autors i autores en la seva època.
- Optatiu: Audiovisió del concert de Viena d’any nou i realització d’un treball sobre el concert.
|
1r Batxillerat: 2 assignatures de Modalitat - 4 hores setmanals cadascuna. |
-
Llenguatge i Pràctica Musicals.
|
|
Continguts:
- Interpretació:
- Creació:
- Destreses musicals:
Treballs / deures:
- Lectura i interpretació de partitures.
- Investigacions sobre l’autoria de les obres.
- Elaboració de documents escrits i audiovisuals.
- Preparació de les obres a interpretar.
Exàmens:
- Presentació correcta de les investigacions.
- Interpretació de fragments musicals.
|
-
Anàlisi musical.
|
|
Continguts:
- Coneixement del funcionament de la música:
- Anàlisi dels processos preceptius:
- Elements, estructures i formes musicals:
Treballs / deures:
- Anàlisi de partitures.
- Investigacions sobre l’autoria i les formes d’obres musicals de tot temps.
- Elaboració de documents escrits i audiovisuals.
- Relació de les formes musicals amb el temps en què han estat compostes.
Exàmens:
- Presentació correcta de les investigacions.
- Petites anàlisis musicals i audiovisuals.
|
2n Batxillerat: 2 assignatures Modalitat - 4 hores setmanals cadascuna. |
Història de la Música i de la Dansa.
|
|
Continguts:
- Sistematització dels elements tècnics i del lèxic propi de la composició i anàlisi de la coreografia i de la música a partir de l'escolta i la visualització, aplicant un esquema metodològic coherent i flexible que permeti apreciar les característiques estètiques i estilístiques de les obres analitzades.
- Coneixement de les classificacions organològiques tradicional i d'E.Hornbostel i C.Sachs i identificació auditiva i visual de les diferents famílies instrumentals i dels seus instruments, antics i moderns, i d'altres cultures.
- Identificació, anàlisi i valoració de les diferents funcions de la dansa i de la música en les diferents cultures, societats i períodes històrics. Identificació del paper de les dones en la creació artística.
- Coneixement i valoració d'interrelació de la dansa i la música i de la relació amb les altres arts dins un mateix context.
- Identificació, valoració i coneixement de les tasques generals i específiques de les professions i oficis de l'escena.
- Apreciació de les diferents manifestacions musicals i de dansa com a part del patrimoni de la humanitat i desenvolupament de la capacitat de gaudi estètic i d'elaboració de judicis i valoracions estètiques pròpies i raonades.
Treballs / deures:
Utilització de les TIC per a:
- La recerca i elaboració de petites investigacions a partir de temes proposats sobre música i dansa en la història.
- L’audició i visualització activa amb aplicació dels referents de música i dansa al document audiovisual i presentació en forma de treball. Música, dansa i cinema.
- L’elaboració de preguntes amb resposta múltiple (4 respostes una de les quals és la resposta correcta), a partir dels apunts dels temes d’HMD, publicats al web.
- Visualització i elaboració d’un treball sobre el Concert de Cap d’Any de la Musikverein de Viena.
Exàmens:
- Previ: presentació del treball o dels treballs que no hagin estat valorats positivament, de manera correcta per poder aprovar.
- Control escrit del temari i el treball realitzat durant el curs en 4 blocs:
- Bloc A: preguntes de conceptes.
- Bloc B: audicions i audiovisions.
- Bloc C: comprensió de textos audiovisuals (dels proposats a classe).
- Bloc D: comprensió de textos.
Recuperació:
- Presentació d’un treball comprensiu del temari d’Història de la Música i de la Dansa. 50% de la nota.
- Prova escrita amb els 4 blocs dels exàmens.
|
Arts escèniques.
|
|
|
|