XXV Olímpiada XXV Olímpiada
 
AMPA
Menjador
Menjador
 
 
 
 

Departament de Música, Arts Escèniques i Dansa

Asignatures

2r ESO: 2 crèdits comuns - 2 hores setmanals.

 

Continguts:

  • Llenguatge musical: el so i les seves qualitats, eles elements musicals del so: altura, durada, timbre i intensitat i la seva concreció en partitures i execucions musicals.
  • La veu i els instruments.

Tasques / Deures:

  • Exercicis del llibre de tex.
  • Estudi de melodies i cançons (optatiu amb flauta o altres instruments, a més de la veu).
  • Treballs individuals i/o en grup sobre veus i instruments (possible construcció d’instruments).
  • Presentació de dossier del temari del llibre.
  • Presentació d’un cançoner de les cançons interpretades a classe i al concert de Nadal.

Exàmens:

  • 1 examen escrit cada trimestre.
  • + cantar cançons amb notes i amb text.
  • (optatiu: interpretar cançons amb flauta o altres instruments).

3r ESO: 2 crèdits comuns - 2 hores setmanals.

 

Continguts:

  • Llenguatge musical (II).
  • Evolució de la història de la música des de l’antiguitat fins al segle XXI.
  • Pràctica d’identificació d’elements musicals des de l’audició.

Tasques / Deures:

  • Exercicis del llibre de tex. Estudi de melodies i cançons (optatiu amb flauta o altres instruments, a més de la veu).
  • Treballs individuals i/o en grup sobre veus i instruments.
  • Presentació de dossier del temari del llibre.

Exàmens.

  • 1 examen escrit cada trimestre (optatiu: interpretar cançons amb flauta o altres instruments).
  • Treball d’anàlisi d’autors i autores en la seva època.
  • Audiovisió del concert de Viena d’any nou i realització d’un treball sobre el concert.

4t ESO: 1 optativa - 3 hores setmanals

 

Continguts generals:
La música en la nostra societat, des d’una perspectiva de recorregut històric i, sobretot, la música en la nostra societat actual.

  • Breu recorregut per la historia de la música en relació amb la seva època (la música en el seu temps).
  • Música en la nostra societat actual:
    a. Música i cinema.
    b. Música i mitjans de comunicació social (publicitat, espectacles...).
    c. Noves tecnologies i música.
     

Tasques / Deures:

  • Exercicis del llibre de tex.
  • Treballs individuals i/o en grup sobre la música en el seu temps.
  • Presentació de documents AV de creació pròpia.Presentació de dossier del temari del llibre.

Exàmens.

  • 1 examen escrit cada trimestre (optatiu: posar en escena fragments d’obres musicals.).
  • Treball d’anàlisi d’autors i autores en la seva època.
  • Optatiu: Audiovisió del concert de Viena d’any nou i realització d’un treball sobre el concert.

1r Batxillerat: 2 assignatures de Modalitat - 4 hores setmanals cadascuna.

  1. Llenguatge i Pràctica Musicals.

 

Continguts:

  • Interpretació:
  • Creació:
  • Destreses musicals:

Treballs / deures:

  • Lectura i interpretació de partitures.
  • Investigacions sobre l’autoria de les obres.
  • Elaboració de documents escrits i audiovisuals.
  • Preparació de les obres a interpretar.

Exàmens:

  • Presentació correcta de les investigacions.
  • Interpretació de fragments musicals.
  1. Anàlisi musical.

 

Continguts:

  • Coneixement del funcionament de la música:
  • Anàlisi dels processos preceptius:
  • Elements, estructures i formes musicals:

Treballs / deures:

  • Anàlisi de partitures.
  • Investigacions sobre l’autoria i les formes d’obres musicals de tot temps.
  • Elaboració de documents escrits i audiovisuals.
  • Relació de les formes musicals amb el temps en què han estat compostes.

Exàmens:

  • Presentació correcta de les investigacions.
  • Petites anàlisis musicals i audiovisuals.

2n Batxillerat: 2 assignatures Modalitat - 4 hores setmanals cadascuna.

    Història de la Música i de la Dansa.

 

Continguts:

  • Sistematització dels elements tècnics i del lèxic  propi de la composició i anàlisi de la coreografia i de la música a partir de l'escolta i la visualització, aplicant un esquema metodològic coherent i flexible que permeti apreciar les característiques estètiques i estilístiques de les obres analitzades.
  • Coneixement de les classificacions organològiques  tradicional i d'E.Hornbostel i C.Sachs i identificació auditiva i visual de les diferents famílies instrumentals i dels seus instruments, antics i moderns, i d'altres cultures.
  • Identificació, anàlisi i valoració de les diferents funcions de la dansa i de la música en les diferents cultures, societats i períodes històrics. Identificació del paper de les dones en la creació artística.
  • Coneixement i valoració d'interrelació de la dansa i la música i de la relació amb les altres arts dins un mateix context.
  • Identificació, valoració i coneixement de les tasques generals i específiques de les professions i oficis de l'escena.
  • Apreciació de les diferents manifestacions musicals i de dansa com a part del patrimoni de la humanitat i desenvolupament de  la capacitat de gaudi estètic i d'elaboració de judicis i valoracions estètiques pròpies i raonades.

Treballs / deures:

    Utilització de les TIC per a:
  • La recerca i elaboració de petites investigacions a partir de temes proposats sobre música i dansa en la història.
  • L’audició i visualització activa amb aplicació dels referents de música i dansa al document audiovisual i presentació en forma de treball. Música, dansa i cinema.
  • L’elaboració de preguntes amb resposta múltiple (4 respostes una de les quals és la resposta correcta), a partir dels apunts dels temes d’HMD, publicats al web.
  • Visualització i elaboració d’un treball sobre el Concert de Cap d’Any de la Musikverein de Viena.

Exàmens:

  • Previ: presentació del treball o dels treballs que no hagin estat valorats positivament, de manera correcta per poder aprovar.
  • Control escrit del temari i el treball realitzat durant el curs en 4 blocs:
    • Bloc A: preguntes de conceptes.
    • Bloc B: audicions i audiovisions.
    • Bloc C: comprensió de textos audiovisuals (dels proposats a classe).
    • Bloc D: comprensió de textos.

Recuperació:

  • Presentació d’un treball comprensiu del temari d’Història de la Música i de la Dansa. 50% de la nota.
  • Prova escrita amb els 4 blocs dels exàmens.

    Arts escèniques.

   
 

 

 
 
ESO
Batxillerat
Treball de Ricerca


Links interes
Links interes
Setmanes Temàtiques
XXV Olimpíada - Intranet

www.gencat.cat
www.xtec.cat
www.edubcn.net

 

Diseño gráfico: www.trespuntoscomunicacion.com

Institut XXV Olimpíada, Carrer de la Dàlia, 2 bis. 08004 Barcelona Tel.: 93 289 06 30
incidències: xxvincidencies@gmail.com