|
|
1.
L'equip docent ens presentem
2. Característiques del centre
3. Què pretenem? Línies bàsiques de treball.
4. Com ho fem? Metodologia de treball
5. Educació de l'alumnat: IMPLICACIÓ de TOTHOM.
6.
Els nostres projectes
7.
El nostre PLA ESTRATÈGIC
|
L'equip docent ens presentem |
Els
/les mestres d'aquest curs som (DE
DALT A BAIX i d'esquerra a dreta):
A DALT: d'esquerra
a dreta: Begoña Fernández, mestra de 3r.B;
Teresa Escobedo, mestra de 1r.A (durant un temps la substituirà
el Ricard, mestre substitut del curs passat; Anna Font, mestra de
P3B; Rocio Oliver, mestra de 1r.B; Glòria Vargas, mestra
de 2n.B; Miren Garralda, mestra de P5B; Pilar Muñoz, mestra
de P5A; Enriqueta Vilajoliu, mestra de P3A; M.Carme Pedró,
mestra de P4A; Encarna Castro, especialista d'anglès (durant
un temps la substituira una mestra que es diu Anna Salas); Carme
García, mestra de reforç (és la substituta
de la Carmeta); Marta Gotanegra, mestra de reforç i coordinadora
d'Educació Infantil; Marta Rodoreda, especialista de Música;
Rosa Iglesias, mestra d'Educació Especial.
|
A BAIX, D'esquerra a dreta:
David Beltrán, Director de l'escola; Mercè Vilaseca,
mestra de 4rt.; Raquel Gómez, especialista d'Educació
Física; Esther Pavia, Cap d'Estudis; Marta Rubio, mestra
de 3r.A; Lourdes Quer, mestra de P4C; Susana Boldú, mestra
de 2n. A; Nela Rubio, Secretaria de l'escola; M.Rosa, mestra de
P4A; Gemma, Tècnica d'Edcació Infantil; Núria
Ramal, mestra de 3r.C.
|

Altre personals
important:
Daniel Sánchez: Conserge.
Joan Carles Conde: Auxiliar
administratiu (mitja jornada)
El personal de neteja i de cuina.
Els monitors i monitores.
|
|
|

|
Característiques
del centre
|
Som un centre de recent creació inaugurat
el setembre del 2003, i ens anirem consolidant en el futur amb tota l'Educació
Infantil i Primària (l'any 2010-2011)..
Aquest curs comptem amb l'equip de mestres i la tècnica d'educació
infantil per tirar endavant la tasca educativa, a més del suport
de l'Equip d'Assessorament Pedagògic del Departament d'Educació
i dels Serveis Socials de l'Ajuntament i un equip de monitoratge pels
serveis de menjador i extraescolars. També disposem d'un auxiliar
admisnistratiu a mitja jornada, un conserge i el personal de neteja i
cuina . L'escola compta amb un A.M.P.A. que funciona en estreta col.laboració
amb l'equip de mestres.
|
|
Què pretenem? |
· Que l'infant s' adoni de les seves
capacitats per aprendre, fent-lo adonar que aprèn coses tot valorant
positivament els seus avenços i descobriments.
· Que arribi a veure que és
un individu actiu i inventiu i que pot conèixer i controlar els
seus propis processos cognitius, augmentant així la seva autoestima
.
· Desenvolupar les seves habilitats
de pensament: de recerca, de conceptualització i anàlisi,
de raonament i de comunicació, traducció i formulació
i les seves capacitats mentals d'atenció, memòria, percepció,
estructuració espacial i llenguatge.
· Aprofitar la curiositat infantil
com a motor educatiu, plantejant activitats diverses de joc, manipulació,
reflexió, traducció, d'expressió artística,
dinàmica
.
· Afavorir el treball cooperatiu entre
alumnes, docents i famílies incorporant a l'aula la realitat de
l'entorn que envolta la nena i el nen.
|
|
Com ho fem? |
:
el treball per projectes
Abordem un o varis temes de treball en els quals les nenes i els nens
poden, a partir dels seus coneixements, resoldre i abordar un dubte, un
problema o una temàtica que els interessa buscant informació,
triant-la, comparant-la i comprenent-la, adquirint d'aquesta manera nous
coneixements, habilitats i estratègies. El resultat d'aquest procés
de treball queda recollit en un àlbum o dossier elaborat a l'escola,
prescindint dels llibres de les editorials.
|
 |
 |
el
treball per racons
Les nens i els nens treballen diàriament de manera individual, agrupats
en parelles o petit grup de manera simultània, tot realitzant les
activitats proposades en diferents espais de la classe on es trobaran el
material necessari per fer-les i on podran desenvolupar-se de manera autònoma. |
la
incorporació de les noves tecnologies
Incloem les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació)
dins dels aprenentatges quotidians, amb la finalitat que els infants puguin
conèixer, utilitzar i ser conscients de les possibilitats de les
noves eines audiovisuals i informàtiques i, sobre tot, que aprenguin
a utilitzar-les de manera crítica., reflexiva i responsable. |
 |
 |
jocs
de capacitats mentals
Incorporem el treball específic de desenvolupament de capacitats
mentals a travès de jocs d'atenció, memòria, percepció,
estructuració espacial i llenguatge i de les passades de les imatges
dels "bits" que diàriament realitzem. |
sessions de filosofia
Realitzem setmanalment un treball específic de filosofia ensenyant
a pensar a la "petita roda de pensar i parlar", on reunits en
petit grup i dialogant organitzadament els nens i nenes aprenen a parlar
i escoltar, a expressar idees, plantejar hipòtesis, buscar solucions
ajudats dels contes, l'art i els jocs.
|
 |
 |
sessions de psicomotricitat
A l'escola anem un cop per setmana a la sala de psicomotricitat on els
nens experimenten, investiguen i exploren amb el seu cos, compartint els
jocs i relacionant-se amb els seus companys en un espai preparat amb els
materials dels que disposem: coixins, matalassos, aros, .
|
|
Educació de l'alumnat: IMPLICACIÓ de TOTHOM. |
Aquesta manera de fer a l'aula demana que
tot estigui enfocat en una mateixa direcció. Ens ca:, doncs, la implicació
de tota la comunitat educativa
Cal que tot
l'equip d'adults de l'escola(mestres, monitors, ...) que intervenen en
l'aula i tenen relació amb els nensi nenes caminn en la mateixa direcció,
la qual cosa demana l'existència d'una bona coordinació entre l'equip
docent i els monitors de menjador, d'extraescolar…de manera que el nen
i la nena tinguin les mateixes pautes des que entra fins que surt.
D'altra banda,
la implicació dels pares i mares és essencial, ja que, a més de
ser el model més important que tenen al davant, formen part activa
del seu procés de creixement i aprenentatge mentre es fan grans.
Cal una implicació en una doble línia:
1. Ajudant als fills i filles a buscar fotos
o informació d'algun tema que s'estigui treballant, ajudant a col·locar
o retirar les tandes de racons, aportant estones a la vida escolar per
explicar la feina que fan, per col·laborar en una diada important del
cente. En la mesura que els nens i nens vegin que els seus pares col·laboren
en la vida escolar, més estaran propiciant que sentin l'escola com a seva.
2. No cal dir que la implicació dels pares
i mares és vital formant part activa de la seva educació inclus en àmbits
que depassen l'aula Cal una implicació directa en els òrgans de participació
del Centre Educatiu (AMPA, Consell Escolar…)
|
|
ELS NOSTRES PROJECTES |
-
- - Agenda 21
- - Barcelona-Identitats
Col.laboracions:
- Centre Cívic Fort-Pienc.
- Escola Bressol "El
tren de Fort Pienc"
- IES "Fort Pius"
- Universitat de Barcelona/Universitat
Autònoma de Barcelona/Escola Universitària Blanquerna
(som escola de mestres en pràctiques).
|
|
|