- El CEIP ARRAONA és una escola pública, plural, participativa i arrelada al seu entorn.
- Considerem que la tasca educativa ha de ser un treball d'equip, basat en el funcionament democràtic, dialogant i responsable de tots i cada un dels sectors implicats: alumnes, pares i mares, mestres i personal d'administració i serveis.
- Reconeixem que el fet educatiu parteix de l'entorn del nen i que el seu coneixement permet apropar els nens a la realitat en què viuen i afavoreix l'arrelament al medi. En aquest sentit fomentem l'estudi i el coneixement de la realitat social, històrica, cultural i lingüística de Catalunya.
- Creiem que els alumnes són protagonistes de llur formació, tot el que es fa a l'escola té com a objectiu oferir-los ocasions de créixer i madurar d'una manera lliure i autònoma, humana i socialment, física i intel·lectualment.
- Fomentem l'educació activa basada en la creativitat, la responsabilitat, la iniciativa, la reflexió crítica i el raonament, tenint en compte els coneixements previs i el bagatge cultural i personal dels nostres alumnes.
- Exclouem qualsevol tipus de discriminació i eduquem per a viure en una societat plural, potenciant els valors democràtics de solidaritat, convivència, diàleg i respecte.
- Eduquem en règim de coeducació, oferint un ensenyament igual per a nois i noies i treballant per la superació de mites i tabús sobre el paper de l'home i la dona en les activitats humanes.
- Respectem les diverses confessions, creences i ideologies religioses.
- Fomentem l'adquisició d'hàbits com a mitjà per a la formació integral dels nens, especialment aquells que afavoreixen la salut, l'autonomia personal, l'ordre, la convivència i el treball.
- Anteposem el criteri de la formació i promoció de tots els alumnes, sense distincions, al criteri de la selecció dels millors.
- Atenem amb un interès especial, i amb uns mitjans dels quals disposem, a aquells alumnes que presenten unes necessitats educatives específiques i/o diferenciades.
- El professorat està directament, de manera corresponsable, en la preparació, elaboració, realització, seguiment i avaluació del Projecte Educatiu del col·legi.
- Considerem fonamental el contacte i l'entesa entre l'escola i les famílies. Les mares i els pares participen activament en la vida de l'escola i li presten el seu suport, sobretot a través de l'AMPA.
- El personal no docent (PAS) presta una valuosa col·laboració acomplint les funcions necessàries per a la bona marxa del centre.
- Ens manifestem favorables a l'aplicació del material socialitzat com a sistema de gestió i ús comú i col·lectiu del material didàctic.
- Entenem les sortides com activitats pròpies del curs escolar que cal promoure, perquè apropen els/les alumnes al seu entorn i fomenten la convivència fora del marc estrictament escolar.
- Considerem les festes com un fet integrador en el medi social i cultural. Es plantegen tenint en compte elements tradicionals i populars de la nostra societat i altres elements derivats del funcionament escolar.
- L'escola es mostra oberta a la coordinació amb institucions, entitats i professionals del seu entorn per tal de mantenir contacte amb la realitat més propera i poder participar en aquells esdeveniments importants que siguin profitosos per l'escola.
|