|
El nostre projecte ha de
fer possible que els docents, les famílies i les institucions públiques
puguin, a partir d’uns valors compartits, reflexionar sobre el valor
de l’educació i el sentit que han de tenir els aprenentatges |
La tranquil·litat, l’harmonia, l’equitat i
l’excel·lència han de ser els pilars fonamentals de
l'escola. |
Tranquil·litat i harmonia,
enteses com a condicions indispensables perquè tots puguin expressar
les seves representacions sobre el món i contrastar-les en un espai
de seguretat. |
Equitat i excel·lència, considerades de
manera conjunta, perquè el repte és evitar l’exclusió, el repte és
oferir un espai i un temps per tal que tothom pugui desplegar al
màxim les seves capacitats. |
El projecte d’escola contempla
l’interès i la il·lusió per aprendre com una actitud de vida. Per
això els processos d’aprenentatge s’inicien amb un interrogant que
atregui l’atenció de tots els alumnes. A partir d’aquest interrogant,
s’han de promoure activitats d’aprenentatge que tinguin relació
amb els coneixements i les experiències personals. |
Aquestes activitats han de
ser diverses i riques; han d’estimular les ganes de llegir,
d’escriure, d’escoltar els altres i de debatre sobre els nous
coneixements. En la construcció d’aquests nous aprenentatges han de
tenir un paper clau la incorporació dels aspectes artístics i
tecnològics. El contacte i l’aprenentatge de llengües diferents a la
nostra ens ha de permetre acostar-nos a diferents cultures i
entendre millor la diversitat del nostre món. |
El repte que ens plantegem
és ensenyar a pensar de manera complexa i aplicar els nous aprenentatges
a la resolució d’altres situacions. |
L’escola vol promoure el
desenvolupament personal, emocional, afectiu i relacional de cada
alumne, perquè tots puguin aprofitar les oportunitats que ofereix la
nostra societat, perquè puguin accedir en les millors condicions
possibles als posteriors processos de formació i perquè, en el seu
moment, puguin exercir com a ciutadans i ciutadanes de ple
dret. |