Trets d'Identitat

El nostre projecte busca la complicitat de les famílies i els mestres en la tasca d'educar els nens i les nenes, basada en la col·laboració i les bones relacions.

Potenciem una escola acollidora i oberta a l'entorn que permet respondre als reptes que planteja l'educació del segle XXI.

Basada en la confiança en les persones. Participativa i acollidora

La nostra escola està basada en la confiança en les persones. És aquest concepte el que ens empeny en el disseny de les propostes pedagògiques i de gestió participativa.

Aquest concepte ens implica a estar oberts a la crítica constructiva, compromesos per créixer i avançar.

Entenem l'escola com una institució dinàmica que s'enriqueix de les interaccions amb els entorns propers i llunyans de manera bidireccional.

Entenem la participació com una opció personal que ha de facilitar el sentiment de pertinença a partir de la implicació en el projecte d'escola, respectant els diferents estils i àmbits de participació i acompanyant les persones en el seu procés d'integració en la vida de l'escola.

A partir de la participació activa, durem a terme pràctiques properes a les comunitats d'aprenentatge: comissions mixtes de treball, junta gestora, etc.

Fomentem el diàleg i el consens en una filosofia sumativa que respecta i valora les aportacions de tothom i fa que tots comptem per a fer escola.

Pedagògicament dinàmica

S'entén el procés formatiu com un camí de desenvolupament integral de l'individu, que respecta la persona, el seu ritme de desenvolupament i compren la importància de cada moment i etapa en si mateixa.

Prenem el compromís de vetllar pel benestar emocional i social que afavoreix el desenvolupament saludable físic i emocional.

L'escola opta per les metodologies que afavoreixen el protagonisme de l'infant en el seu procés d'aprenentatge.

L'infant accedirà al coneixement i al desenvolupament de les seves capacitats i l'adquisició de les competències a partir de la investigació i l'experimentació, buscant la motivació intrínseca dels aprenentatges. El mestre esdevé un mediador en aquest procés.

Les TAC esdevenen una eina d'ús habitual.

El centre utilitzarà la llengua catalana com a vehicle propi de les activitats programades i de totes les comunicacions. Entenent la societat catalana des de la situació actual de diversitat cultural, apostem per una educació plurilingüe que faciliti la relació i la comunicació a tots nivells.

Compromesa amb la societat

L'educació s'emmarcarà en un àmbit coherent de transmissió i pràctica dels valors humans i de voluntat per la sostenibilitat mediambiental.

Es fomentarà l'esperit crític i la corresponsabilitat, fent-nos conscients del nostre compromís vers un món millor a través de l'exercici de la nostra responsabilitat en cadascun dels projectes.