El nostre projecte busca la complicitat de les famílies i els mestres en la tasca d'educar els nens i les nenes, basada en la col·laboració i les bones relacions.
Potenciem una escola acollidora i oberta a l'entorn que permet respondre als reptes que planteja l'educació del segle XXI.
La nostra escola està basada en la confiança en les persones. És aquest concepte el que ens empeny en el disseny de les propostes pedagògiques i de gestió participativa.
Aquest concepte ens implica a estar oberts a la crítica constructiva, compromesos per créixer i avançar.
Entenem l'escola com una institució dinàmica que s'enriqueix de les interaccions amb els entorns propers i llunyans de manera bidireccional.
Entenem la participació com una opció personal que ha de facilitar el sentiment de pertinença a partir de la implicació en el projecte d'escola, respectant els diferents estils i àmbits de participació i acompanyant les persones en el seu procés d'integració en la vida de l'escola.
A partir de la participació activa, durem a terme pràctiques properes a les comunitats d'aprenentatge: comissions mixtes de treball, junta gestora, etc.
Fomentem el diàleg i el consens en una filosofia sumativa que respecta i valora les aportacions de tothom i fa que tots comptem per a fer escola.
S'entén el procés formatiu com un camí de desenvolupament integral de l'individu, que respecta la persona, el seu ritme de desenvolupament i compren la importància de cada moment i etapa en si mateixa.
Prenem el compromís de vetllar pel benestar emocional i social que afavoreix el desenvolupament saludable físic i emocional.
L'escola opta per les metodologies que afavoreixen el protagonisme de l'infant en el seu procés d'aprenentatge.
L'infant accedirà al coneixement i al desenvolupament de les seves capacitats i l'adquisició de les competències a partir de la investigació i l'experimentació, buscant la motivació intrínseca dels aprenentatges. El mestre esdevé un mediador en aquest procés.
Les TAC esdevenen una eina d'ús habitual.
El centre utilitzarà la llengua catalana com a vehicle propi de les activitats programades i de totes les comunicacions. Entenent la societat catalana des de la situació actual de diversitat cultural, apostem per una educació plurilingüe que faciliti la relació i la comunicació a tots nivells.
L'educació s'emmarcarà en un àmbit coherent de transmissió i pràctica dels valors humans i de voluntat per la sostenibilitat mediambiental.
Es fomentarà l'esperit crític i la corresponsabilitat, fent-nos conscients del nostre compromís vers un món millor a través de l'exercici de la nostra responsabilitat en cadascun dels projectes.